ΑΙΘΟΥΣΕΣ - Odeon Όπερα (2 αίθουσες)

Αίθουσα 1 (3D)

Αίθουσα 2


All time classic σινεμά στο κέντρο της Αθήνας, άνοιξε τις πόρτες του το 1962, ως Σινέ Οπερά, με γαλλόφωνο αξάν και όνομα που προφανώς τού δόθηκε λόγω της γειτνίασής του με το θέατρο Ολύμπια, ακριβώς δίπλα, που στέγαζε επί σειρά ετών τη Λυρική Σκηνή (το οποίο επίσης είχε ξεκινήσει ως κινηματογράφος). Στην Ακαδημίας υπήρχαν ήδη η Έλλη ακριβώς απέναντι, η Ίρις στη γωνία με την Ιπποκράτους (σήμερα αποτελεί αίθουσα του Πανεπιστημίου Αθηνών, διατηρημένη ως είχε) και τα Ακαδήμεια, επί της Ιπποκράτους (το σημερινό θέατρο Ακάδημος), όμως ο δρόμος δεν ήταν από τους "καλούς" εκείνη την εποχή και η Όπερα (καθώς επεκράτησε το αγγλόφωνο αξάν τελικά) τράβηξε ζόρια μέχρι να καθιερωθεί. Την εποχή, όμως, που βρήκε τα ίσια της, άρχισε η μεγάλη κρίση των αιθουσών στην Αθήνα, και φτάνουμε στα '80s όπου το σινεμά είναι μεν Α' Προβολής του γραφείου Βίκτωρ Μιχαηλίδης, αλλά είναι κουρασμένο και όχι εξαιρετικά δημοφιλές. Την πρωτοείχα επισκεφθεί κάπου εκείνη την εποχή, σε άτυπη επανέκδοση του M*A*S*H* και, μεταξύ μας, είχα πει "ποτέ ξανά". Ψυχρή αίθουσα και απρόσωπη, με διακόσμηση που μπορεί στην εποχή της να φάνταζε πολυτελής, αλλά που πλέον έφθινε και έδειχνε ντεμοντέ. 

Όλα, όμως, αλλάζουν στο ξεκίνημα της χειμερινής σαιζόν 1986-1987, όταν καταχωρήσεις μεγάλου μεγέθους στις εφημερίδες ανακοινώνουν πως η Όπερα λειτουργούσε πλήρως ανακαινισμένη και εξοπλισμένη με το ηχητικό σύστημα Dolby Stereo που θα εγκαθίστατο για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Και πραγματικά, η Όπερα είχε γίνει αγνώριστη και, επιτέλους, οι θεατές της Αθήνας είχαν έναν σχεδόν ολοκαίνουργιο και σύγχρονο κινηματογράφο, στα πρότυπα του εξωτερικού. Ολόλευκοι τοίχοι, κατακόκκινες γαλλικές πολυθρόνες (για πρώτη φορά αντικρίζαμε και καθόμαστε σε θέσεις που δεν ήταν ξύλινες και δεν δημιουργούσαν ανάγκη επίσκεψης σε φυσιοθεραπευτή μετά), ηχεία ολόγυρα στην αίθουσα... Σκέτη χλίδα. Η Όπερα της νέας εποχής έκανε πρεμιέρα με το "Πορφυρό χρώμα" του Στήβεν Σπήλμπεργκ και άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Αυτό που έχει επίσης μεγάλη σημασία ήταν πως η Όπερα αποτέλεσε το πρότυπο ανακαίνισης και μετασκευής και άλλων κινηματογράφων (ακολούθησαν το Ράδιο Σίτι στην Πατησίων, το Τροπικάλ στην Καλλιθέα και ο Απόλλων στο Πασαλιμάνι) που απέκτησαν κοινή εμφάνιση και τεχνικές προδιαγραφές λειτουργίας, ενώ μπήκαν λίγο αργότερα κάτω από την ομπρέλα του ονόματος Odeon, δημιουργώντας ουσιαστικά την πρώτη αλυσίδα αιθουσών στην Ελλάδα. Η τρίτη μεγάλη πρωτιά της Όπερας ήταν πως υπήρξε το πρώτο σινεμά που απέκτησε δεύτερη αίθουσα, όταν το 1994 ένας μέχρι τότε αποθηκευτικός χώρος πίσω από την οθόνη διαμορφώθηκε στη μικρή (αλλά άχαρη τότε) Όπερα 2. Την ίδια εποχή, η μεγάλη αίθουσα εξοπλίζεται με ήχο Dolby Digital. 

Με την έλευση των πολυκινηματογράφων από πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα, η Odeon (πλέον και γραφείο διανομής, ως μετεξέλιξη των εταιρειών Βίκτωρ Μιχαηλίδης, Home Video Hellas και του εγχειρήματος της ΕΛΚΕ), μπαίνει δυναμικά και στον χώρο των multiplex, δημιουργώντας τα υπερσύγχρονα κέντρα Kosmopolis (που δυστυχώς δεν υπάρχει πλέον) στο Μαρούσι και Starcity στη Συγγρού. Η αισθητική των νέων πολυκινηματογράφων της εταιρείας μεταμορφώνει ακόμη μία φορά την Όπερα που ενδύεται πλέον τα νέα χρώματα της Odeon και οι κόκκινες πολυθρόνες γίνονται μπλε, ενώ ο φωτισμός της αίθουσας αλλάζει σύμφωνα με τα νέα πρότυπα. Σήμερα, η Όπερα είναι ένας υπερσύγχρονος και πανέμορφος κινηματογράφος με προβολή υψηλών προδιαγραφών, με τη μεγάλη της αίθουσα να θυμίζει σινεμά των μεγάλων ευρωπαϊκών μητροπόλεων. 

Η είσοδος βρίσκεται μέσα σε στοά, γι' αυτό και το ταμπλώ με τις ταινίες που προβάλλονται βρίσκεται στην πρόσοψη της στοάς επί της Ακαδημίας. Λίγα βήματα πιο εκεί θα συναντήσετε την είσοδο και το ταμείο του σινεμά, έντονα φωτισμένα, με λευκά μάρμαρα και φωτογραφίες ταινιών στον απέναντι από το ταμείο τοίχο. Οι πρώτες σκάλες οδηγούν σε ένα μικρό επίπεδο όπου γίνεται ο έλεγχος των εισιτηρίων και από εκεί κατεβαίνετε είτε προς τα αριστερά για την αίθουσα 1 ή προς τα δεξιά για τη 2. Ουσιαστικά το ότι κατεβαίνετε από δεξιά ή αριστερά, ανάλογα την αίθουσα, είναι ιστορίες για να έχουμε να λέμε, αφού και οι δύο σκάλες οδηγούν στον ίδιο χώρο του μπαρ και του φουαγέ -απλά η κάθε σκάλα είναι πιο κοντά στην είσοδο της αντίστοιχης αίθουσας, that's all. Το μπαρ είναι πολύ μεγάλο και φουλ εξοπλισμένο, όπως μεγάλος είναι και το σαλόνι, όμορφα διακοσμημένο, με έντονα χρώματα και ένα ομοίωμα του Μίστερ Μπην μέσα σε βιτρίνα. 

Η αίθουσα 1 εντυπωσιάζει μόλις μπαίνετε, με τα χαμηλής έντασης πλαϊνά σποτάκια στους τοίχους και τον κρυφό μπλε φωτισμό που της δίνει διαστημική εμφάνιση. Μεγάλη αίθουσα, σχετικά χαμηλοτάβανη, αλλά με μεγάλο μήκος, η Όπερα 1 έχει τρία μπλοκ καθισμάτων, με δύο κάθετους διαδρόμους. Το μικρό ύψος της επηρεάζει τη θέση και το μέγεθος της οθόνης, που όμως αναλογικά φαντάζει μεγάλη (καθίστε άφοβα και μπροστά). Η χωροθέτηση των καθισμάτων αφήνει κενό το οπτικό πεδίο στον κάθε θεατή ώστε να μην εμποδίζεται από τον μπροστινό του. Η ψηφιακή προβολή  της Dolby προσφέρει ολοκάθαρη, δυνατή εικόνα και συγκλονιστικό ψηφιακό surround ήχο, με ισχυρά μπάσα. Αντίστοιχα, με το Dolby 3D σύστημα, η αίθουσα 1 μπορεί να προβάλει και τρισδιάστατες ταινίες. 

Στην άλλη άκρη του φουαγέ, βρίσκεται η είσοδος της αίθουσας 2, που ουσιαστικά καταλαμβάνει κάθετα τον χώρο πίσω από την οθόνη της 1. Πρόκειται για μια μικρή αίθουσα, απλά λειτουργική, για να φιλοξενεί "μικρότερες" ταινίες ή να διατηρεί περισσότερες εβδομάδες τίτλους που έχουν κάνει επιτυχία. Οι δεύτερης γενιάς πολυθρόνες των Odeon, πλέον και αυτές σε μπλε χρώμα, βρίσκονται τοποθετημένες σε δύο μπλοκ, με έναν κάθετο διάδρομο ανάμεσά τους, ενώ η σε δύο αποχρώσεις του μπλε ταπετσαρία στους πλαϊνούς τοίχους αποτελεί τη μοναδική πινελιά διακόσμησης του χώρου, ακολουθώντας τις χρωματικές επιταγές της αλυσίδας. Η οθόνη είναι σχετικά μικρή (όσο της επιτρέπει το πλάτος της αίθουσας), αλλά λειτουργική ως προς τις αναλογίες του χώρου. Η προβολή στην Όπερα 2 είναι ψηφιακή 4Κ της Sony, και ο ήχος Dolby, σε καλή ποιότητα και ένταση.

Ο κινηματογράφος Odeon Όπερα είναι μέλος του δικτύου των Europa Cinemas.


Odeon Όπερα
Ακαδημίας 57
Στάση μετρό: Πανεπιστήμιο (γραμμή 2)
Στάσεις λεωφορείων και τρόλλεϋ: Ιπποκράτους (γραμμή 6), Ακαδημία (γραμμές 2, 3, 4, 5, 11, 15, 025, 026, 027, 054, 060, 203, 204, 220, 221, 224, 230, 235, 608, 622, 732, 790, 813, 815, Α2, Α3, Α5, Β2), Σόλωνος (γραμμές 021, 022, 025, 026, 027), Ναυαρίνου (γραμμή 021), Εμπορικό Κέντρο (γραμμές 230, 813, 815), Βιβλιοθήκη (γραμμές 1, 12, 227, 856), Νομική (γραμμή 060), Κλαυθμώνος (γραμμές 1, 2, 4, 5, 11, 12, 15, 025, 026, 027, 227, 790, 856)


Πρόγραμμα του 1985 για την ταινία "M*A*S*H" -διανομή: ΕΛΚΕ


Πρόγραμμα του 1986 για την ταινία "Δυο φορές σε μια ζωή" -διανομή: ΕΛΚΕ


Πρόγραμμα του 1986 για την ταινία "Το πορφυρό χρώμα" -διανομή: ΕΛΚΕ


Πρόγραμμα του 1986 για την ταινία "Κόρους Λάιν" -διανομή: ΕΛΚΕ


Πρόγραμμα του 1986 για την ταινία "Ο δρόμος του μισοφέγγαρου" -διανομή: ΕΛΚΕ


Πρόγραμμα του 1987 για την ταινία "Η αποστολή" -διανομή: ΕΛΚΕ


Πρόγραμμα του 1987 για την ταινία "Οι μάγισσες του Ήστγουικ" -διανομή: ΕΛΚΕ


Διαφήμιση του 1991 για την αλυσίδα Assos Odeon


Πρόγραμμα του 1991 για την ταινία "Τα σημάδια της νύχτας" -διανομή: ΕΛΚΕ


Πρόγραμμα του 1994 (ως Assos Odeon) για την ταινία "Οικογένεια Άνταμς 2" -διανομή UIP


Πρόγραμμα του 1997 για την ταινία "Προς την ελευθερία" -διανομή Rosebud


Πρόγραμμα του 2001 (ως Alpha Odeon) για την ταινία "Πανικός" -διανομή: Odeon


Πρόγραμμα του 2001 (ως Alpha Odeon) για την ταινία "H πριγκίπισσα και ο πολεμιστής" -διανομή: Rosebud


Πρόγραμμα του 2003 (ως Alpha Odeon) για την ταινία "Ήρωας" -διανομή: Odeon





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)