Το μεγάλο κόλπο (1960) (Α/Μ)


Εναλλακτικοί τίτλοι: Η έκτη μέρα
Το μεροκάματο της ευτυχίας

Δραματική ταινία σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρόπουλου, με τους Μίμη Φωτόπουλο, Τασσώ Καββαδία, Διονύση Παπαγιαννόπουλο, Ξένα Καλογεροπούλου, Σταύρο Τορνέ, Περικλή Χριστοφορίδη. 

Η κλοπή ενός περιδέραιου μεγάλης χρηματικής αξίας αναστατώνει τις ζωές κάποιων φτωχών μεροκαματιάρηδων που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα. Ένας τέως μεγαλέμπορος που φαλίρισε, ανακαλύπτει το κόσμημα που είχε πέσει από τον ληστή, σφηνωμένο σε έναν τοίχο απέναντι από το σπίτι του. Σε συνεννόηση με έναν νεαρό, τέως υπάλληλό του, το παίρνουν με σκοπό να το "σπρώξουν" σε κοσμηματοπώλες. Με το θέμα, όμως, να κυριαρχεί στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων, είναι αδύνατον να το εμφανίσουν χωρίς να ειδοποιηθεί η αστυνομία. 

Πρόκειται σίγουρα για μια ενδιαφέρουσα περίπτωση ταινίας με -αν μη τι άλλο- πρωτότυπη ιστορία που κινείται στα όρια του αστυνομικού δράματος και της νεορεαλιστικής ηθογραφίας και μάλιστα με ηθοποιούς επιλεγμένους κόντρα στους ρόλους που τυποποιημένα ερμήνευαν τότε στο σινεμά. Παρά τις καλές προθέσεις της, πάντως, η ταινία βάζει πολλά καρπούζια στην ίδια μασχάλη και χάνει λίγο το τραίνο, πρωτίστως λόγω του σεναρίου που εμφανώς μπάζει νερά και παρουσιάζει χρονικά κενά. Διακριτή είναι και η απουσία εμπειρίας από τον σκηνοθέτη της ταινίας (αυτό είναι το ένα και μοναδικό έργο που γύρισε ποτέ), καθώς δεν μοιάζει πολύ έτοιμος να χειριστεί το υλικό του. Η ταινία ήταν -με σημερινούς όρους- ανεξάρτητη παραγωγή, μακριά από το όποιο κύκλωμα εταιρειών της εποχής, με τις σκηνές της όλες γυρισμένες σε φυσικούς χώρους και μάλιστα με "σινεμασκοπική" εικόνα με το σύστημα Cinediorama, όπως δηλώνεται και στους τίτλους αρχής. Εν τω μεταξύ, χωρίς να υπάρχει καμιά προφανής αιτία, το συνεργείο ταξίδεψε μέχρι τη Θεσσαλονίκη απλά και μόνο για τις σκηνές που διαδραματίζονται σε ένα κέντρο διασκέδασης, εκτός κι αν ο επιχειρηματίας του ήταν αυτός που πλήρωσε το ταξίδι για διαφημιστικούς λόγους, αφού το όνομα του κέντρου εμφανίζεται φαρδύ-πλατύ τόσο στους τίτλους όσο και στην ταινία. Τέλος, και για λόγους που μάλλον δεν θα μάθουμε ποτέ, η Ξένια Καλογεροπούλου παίζει με τη φωνή της ντουμπλαρισμένη από άλλη ηθοποιό. 

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Σχόλια

  1. Δεν είναι κακή η ταινία,για ελληνική.Εχει εξωτερικά γυρίσματα (πόσες τότε αλλά και σήμερα! γυρίζονταν μόνο σε στούντιο...),έξυπνες γωνίες λήψης,ενδιαφέρον μοντάζ,καλές.ερμηνειες-ακομα και οι κομπάρσοι παίζουν καλά(η γιαγιά που τσιριζει στο τέλος ,πχ).Δεν μπορώ να βρω ποια έδωσε τη φωνή στην Καλογεροπούλου!Μου θυμίζει έντονα την ηθοποιό που μεταγλωτιζε τη "Μητέρα Καρολάιν" στο Μικρό Σπίτι στο Λιβάδι.Μου φέρνει και σε Λαμπέτη!Πάντως ο Τορνες έχει τη φωνή του Στέφανου Ληναιου κι ο πεθερός του αυτή του Γιώργου Βελέντζα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ξέχασα να πω πως είναι κρίμα που κυκλοφορεί σε όλο το ίντερνετ (εκτός απο εδω)λάθος περίληψη:η Καββαδία δεν είναι "η αυταρχική μητέρα του νέου".Κόπι πάστα! από αλλού και άλλες ταινίες από ανθρώπους που δεν μπαίνουν καν στον κόπο να δουν την ταινία για την οποία γράφουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για τα σχόλια. Προσωπικά, γράφω μόνο για κάποια ταινία μόνο αφότου την έχω δει.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)