Ο στρίγγλος που έγινε αρνάκι (1968) (Α/Μ)


Κομεντί της Καραγιάννης-Καρατζόπουλος, σε σκηνοθεσία Αλέκου Σακελλάριου, με τους Λάμπρο Κωνσταντάρα, Μάρω Κοντού, Σταύρο Ξενίδη, Παύλο Λιάρο, Θάνο Παπαδόπουλο, Βαγγέλη Ιωαννίδη. 

Ένας χήρος αξιωματικός του εμπορικού ναυτικού, ζει με τους τρεις γιους του σε ένα σπίτι ρημάδι από την εγκατάλειψη. Με τις οικιακές βοηθούς να έρχονται και να φεύγουν, τα τρία παιδιά του ανεξέλεγκτα και την καθημερινότητά του ένα χάος, ο Λεωνίδας αποζητά χείρα βοηθείας. Κι αυτή η χείρα ανήκει τελικά σε μία χήρα που εμφανίζεται ως σωτηρία, βάζει το σπιτικό του σε τάξη, και το κυριότερο επαναφέρει στη ζωή του μια ψευδαίσθηση οικογενειακής γαλήνης. Μόνο που στην πραγματικότητα, η Μαίρη είναι αδελφή ενός μαθητή στη σχολή του, τον ο Λεωνίδας έχει αποφασίσει να αποβάλλει.

Ο Αλέκος Σακελλάριος διασκευάζει για το σινεμά το επιτυχημένο του θεατρικό "Μια κυρία ατυχήσασα" που είχε γράψει μαζί με τον μόνιμο συνεργάτη του Χρήστο Γιαννακόπουλο. Η παράσταση είχε ανέβει τον Αύγουστο του 1947 στο Θέατρο Κατερίνας, από τον θίασο Κατερίνας-Λογοθετίδη. Στο αρχικό κείμενο είναι και πιο εμφανής (μολονότι κεκαλυμμένη) η ατασθαλία του νεαρού φοιτητή που τον απειλεί με αποβολή από τη σχολή του, καθώς υπαινίσσεται η συμπάθειά του προς τους κομμουνιστές. Στην ταινία (γυρισμένη μέσα στη Χούντα), ούτε καν αυτός ο υπαινιγμός δεν ακούγεται και στην ουσία δεν μαθαίνουμε ποτέ τι είναι αυτό που έχει κάνει τον Κωνσταντάρα τόσο έξαλλο και αποφασισμένο να του δώσει τα παπούτσια στο χέρι. 

Πέραν αυτού, η κινηματογραφική διασκευή δεν "αποθεατρικοποιεί" την ταινία, καθώς διαδραματίζεται σχεδόν ολόκληρη στο σαλόνι του σπιτιού του Λεωνίδα, με κάποια εξωτερικά πλάνα να εξυπηρετούν απλά τη ροή, αλλά χωρίς να προσφέρουν κάτι ουσιαστικό. Είναι απολαυστικό το κείμενο, πάντως, όσο και η σκηνοθεσία, που αφήνει από τη μία τον Λάμπρο Κωνσταντάρα να πάρει την υπόθεση στους ώμους του (χωρίς περιττούς αυτοσχεδιασμούς και υπερβολές), ενώ από την άλλη δίνει έναν ρυθμό μπουλβάρ στην κινηματογράφηση. Καλοί στους ρόλους τους και οι τρεις γιοι, εκ των οποίων ο Θάνος Παπαδόπουλος και ο Παύλος Λιάρος συνέχισαν την καριέρα τους, ενώ ο ο Βαγγέλης Ιωαννίδης, ήδη με κάποιες ταινίες στο ενεργητικό του, εδώ κάνει την τελευταία του εμφάνιση.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)

Το αγοροκόριτσο (1959) (Α/Μ)