Αγάπησα και πόνεσα (1963) (Α/Μ)




Δραματική ταινία της ΚΛΑΚ Φιλμ σε σκηνοθεσία Απόστολου Τεγόπουλου, με τους Νίκο Ξανθόπουλο, Άντζελα Ζήλεια, Κώστα Κακκαβά, Θόδωρο Μορίδη, Γιώργο Βελέντζα, Νάσο Κεδράκα, Χριστόφορο Νέζερ, Γεωργία Βασιλειάδου, Βασίλη Αυλωνίτη.

Όταν ο αγαπημένος της πιέζεται να φύγει ξαφνικά για τον Καναδά από τον πατέρα του, ώστε να μαζέψει τα χρήματα που απαιτούνται για να παντρέψει τη μικρότερη αδελφή του, η Βάσω δεν μαθαίνει ολόκληρη την αλήθεια και πιστεύει ότι την εγκατέλειψε. Έτσι δεν αργεί να δεχθεί προξενιό που της κάνει ο αδελφός της να παντρευτεί τον καλύτερό του φίλο, τον Γιάγκο, που είναι χρόνια ολόκληρα κρυφά ερωτευμένος μαζί της. Καθώς τα χρόνια περνούν, η Βάσω αγαπά κι αυτή τον άντρα της και ζουν φτωχά μα ευτυχισμένα, έως ότου μια λάθος επιλογή του όσο είναι άνεργος τον οδηγεί πέντε χρόνια στη φυλακή. Κι ενώ η Βάσω και το νεογέννητο παιδί τους ζουν στην ανέχεια, εμφανίζεται από τον Καναδά ο Λάκης, με κάμποσα χρήματα πια και της ζητά να χωρίσει τον Γιάγκο και να παντρευτεί εκείνον ώστε να λύσει και όλα της τα προβλήματα,

Κλασική, λαϊκή ταινία της ΚΛΑΚ Φιλμς, με κάμποσα δάκρυα, κάμποσα τραγούδια (του Απόστολου Καλδάρα στην περίπτωσή μας) και ένα σωρό από προβλήματα να πέφτουν διαρκώς στο κεφάλι των πρωταγωνιστών. Θάνατοι, ανεργία, δυστυχήματα, φυλακή, κατασχέσεις, η μία μετά την άλλη οι συμφορές δεν αφήνουν κανέναν να πάρει ανάσα ενώ τους οδηγούν και σε ακραίες αποφάσεις που, μεταξύ μας τώρα, δεν δικαιολογούνται και απόλυτα, οπότε χάνεται και η αναγκαία αληθοφάνεια στην εξιστόρηση. Το σενάριο διασχίζει τα χρόνια, η ίντριγκα είναι ενδιαφέρουσα, αλλά ο προϋπολογισμός και το ύφος του φιλμ του στερούν τη δυνατότητα να γίνει κάτι περισσότερο από προϊόν αποκλειστικά γυρισμένο για τους κινηματογράφους των λαϊκών συνοικιών και της επαρχίας, όπου όμως είχε κόψει καλά εισιτήρια. Ιδιαίτερο σεναριακό ενδιαφέρον παρουσιάζει το "comedy relief" ζευγάρι Βασιλειάδου-Αυλωνίτη που όμως δένει πολύ αρμονικά στην ιστορία, κατέχει ενεργό ρόλο στην εξέλιξή της, ενώ προσφέρει το αναγκαίο χαμόγελο μέσα σε έναν ορυμαγδό δυστυχίας. Τέλος, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τη μικρή συμμετοχή δύο μεγάλων ηθοποιών, του Θόδωρου Μορίδη και του Χριστόφορου Νέζερ που προφανώς προσέδιδαν κύρος στην ταινία, ενώ με σημερινή ματιά προκαλεί απορία το ότι δεν σνόμπαραν τον "λαϊκό" (κυριολεκτικά και μεταφορικά) χαρακτήρα της.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Το αγοροκόριτσο (1959) (Α/Μ)