How to get away with murder (6 Σαιζόν, 2014-2019)


Δραματική σειρά μυστηρίου του ABC, δημιουργία του Πήτερ Νόγουωκ, σε παραγωγή της "χρυσοχέρας" Σόντα Ράιμς, που μετά το Grey's Anatomy και το Scandal, βλέπει πλέον τρεις σειρές της να παίζονται την ίδια μέρα, η μία μετά την άλλη. 

Η Βαϊόλα Ντέηβις πρωταγωνιστεί στον ρόλο της δικηγόρου και καθηγήτριας Νομικής, Ανναλίζ Κήτινγκ, η οποία παίρνει υπό την προστασία της και στη δούλεψή της μια ομάδα επίλεκτων φοιτητών της. Ο φόνος μιας φοιτήτριας κολεγίου θα αναστατώσει τη μικρή ομάδα, θα φέρει στο φως μυστικά από το παρελθόν και θα τους μπλέξει όλους στο έγκλημα. 

Εντάξει, το παραδέχομαι, είναι τσιχλόφουσκα, έχει όμως τόσο ωραία γεύση που δεν σε πειράζει καθόλου να τη μασάς μια φορά την εβδομάδα και να χαμογελάς πονηρά κάθε φορά που αποκαλύπτεται κάτι. Είναι τίγκα στην υπερβολή και στην απιθανότητα, αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό για μια σειρά που θέλει απλά να σε διασκεδάσει. Η υπ'αριθμόν 3 ένοχη τηλεοπτική απόλαυση, μαζί με το Scandal και το Revenge.

Στη δεύτερη σαιζόν η δολοφονία των θετών γονέων δυο πλουσιόπαιδων θα φέρει τα πάνω-κάτω στην ομάδα και θα μπλέξει ακόμα περισσότερο την κατάσταση, ενώ νέα μυστικά θα βγουν στην επιφάνεια. Οι υπερβολές δίνουν και παίρνουν, αλλά ο μικρός (συγκριτικά) αριθμός επεισοδίων σώζει τα άσωστα. Η αλήθεια είναι πως αν και στον τρίτο κύκλο η κατάσταση περιπλακεί περαιτέρω (που θα περιπλακεί, είναι σίγουρο), το σενάριο θα αγγίζει την επιστημονική φαντασία. 

Τελικά, όμως, η τρίτη περίοδος σκοτείνιασε επικίνδυνα, η Ανναλίζ βρέθηκε στη φυλακή, βασικός πρωταγωνιστής ταξιδεύει εις Κύριον και η κατάσταση μοιάζει αδιέξοδη. Ακόμη πιο ιντριγκαδόρικη (και ενδεχομένως πιο υπερβολική), εξακολουθεί να κρατάει το ενδιαφέρον της αμείωτο (βοηθά σε αυτό και ο μικρός αριθμός επεισοδίων κάθε χρόνο), να έχει όλες τις ανατροπές που απαιτούνται και -το κυριότερο- τη Βαϊόλα Ντέηβις πρώτο βιολί να δίνει με τη ερμηνεία της υπόσταση στoν ρόλο που υποδύεται και να δημιουργεί μια ολοκληρωμένη τηλεοπτική ηρωίδα.

Στα ίδια πιο σκοτεινά μονοπάτια που χαρακτήρισαν την προηγούμενη χρονιά κινήθηκε και ο τέταρτος κύκλος, με την ιστορία να ξετυλίγει το κουβάρι από εκεί που το άφησε το τελευταίο επεισόδιο του τρίτου. Η δυναμική των σχέσεων έχει πλέον αλλάξει ενώ τίποτα και κανείς δεν μπορεί να θεωρείται δεδομένος. Τα 15 νέα επεισόδια ήταν εξίσου προκλητικά αλλά και γεμάτα από τις υπερβολές που έχουμε μάθει να αγαπάμε, διατηρώντας τη σειρά ως μία από τις ένοχες τηλεοπτικές απολαύσεις μας. Ανατροπές, μυστικά πέρα από τον τάφο, ένας επιφανειακός -αλλά ενδιαφέρων- κοινωνικοπολιτικός σχολιασμός, guest εμφάνιση της Κέρρυ Γουώσινγκτον από το Scandal σε δύο επεισόδια που "έτρεχαν" παράλληλα και στις δύο σειρές και πάντοτε η Βαϊόλα Ντέηβις που υποστηρίζει ολοκληρωτικά τον χαρακτήρα της με την παρουσία και την ερμηνεία της, υπήρξαν τα βασικά συστατικά της νέας περιόδου, η οποία δεν υστερούσε σε εκπλήξεις. Παρά τη μικρή πτώση της τηλεθέασης συγκριτικά με τις προηγούμενες χρονιές, η σειρά θεωρείται ακλόνητη επιτυχία για το δίκτυο ABC, το οποίο της έδωσε το πράσινο φως και για την πέμπτη περίοδο που θα μεταδοθεί τη σαιζόν 2018-2019. 

Πιστό στο ύφος που το έκανε δημοφιλές, το σήριαλ στον πέμπτο του κύκλο ακολούθησε τον νόμο των απιθανοτήτων για να εντυπωσιάσει με απανωτά εγκλήματα και εξαπατήσεις, ενώ νέοι χαρακτήρες μπαίνουν στο παιχνίδι, ο καθένας με τη δική του ατζέντα. Το (σχεδόν) αναπάντεχο cliffhanger φινάλε της φετινής σαιζόν, επιβεβαιώνει τα γκάζια με τα οποία θα ξεκινήσει η επόμενη, η οποία όπως έχει ανακοινωθεί, θα είναι και η τελευταία.

Και με αυτά τα 15 λαχταριστά επεισόδια της 6ης περιόδου, μία από τις σειρές της ανοιχτής τηλεόρασης που κατόρθωσε να αφήσει το στίγμα της, ολοκληρώνει -κυριολεκτικά- τον κύκλο της, αφού γεγονότα από το πρώτο κιόλας επεισόδιο επηρεάζουν αναπάντεχα και δραματικά τις εξελίξεις. Για όσους δεν το είχαν καταλάβει, αυτή τη φορά επιστρατεύονται και κάποιοι μικροί μονόλογοι της έξοχης στον ρόλο Βαϊόλα Ντέηβις για να μας υπενθυμίσουν πως η σειρά έχει να κάνει με μία μαύρη, επιτυχημένη γυναίκα και όλον τον σάλο που κάτι τέτοιο μπορεί να προκαλέσει σε μερικούς. Ιδιαίτερα συγκινητικό το φινάλε, αν και λίγο πιο λαχανιασμένο από όσο χρειαζόταν (ας το άπλωναν σε δύο επεισόδια) αποτίει φόρο τιμής στην κεντρική ηρωίδα, της οποίας τη ζωή παρακολουθούσαμε τα τελευταία 6 χρόνια. 

Όχι πως το πρωτοείδαμε σε αυτόν τον κύκλο, μα επειδή δεν το είχα σχολιάσει ποτέ πριν, αξίζει να αναφερθούμε στο ασύλληπτης ποιότητας μοντάζ της σειράς που εξυπηρετεί το επίσης καλοδουλεμένο και κατακερματισμένο χρονικά σενάριο τόσο του κάθε επεισοδίου, όσο και του κάθε κύκλου ξεχωριστά, με συνεχή μπρος-πίσω στον χρόνο, τα οποία ανεβάζουν ταχύτητες στην αφήγηση. Θα τολμούσα να πω πως το "How to get away with murder" υπήρξε μια ξεχωριστή σειρά, όχι μόνο για την αγωνία και τις ανατροπές της, μα επειδή κατόρθωσε να παντρέψει αποτελεσματικά το δικαστικό δράμα και το αστυνομικό μυστήριο με δεκάδες αναφορές και σχόλια για τη σύγχρονη κοινωνία, είτε χαμηλόφωνα είτε φωναχτά. Και επειδή ακριβώς η σειρά μεταδιδόταν στις ΗΠΑ από ανοιχτό δίκτυο, άρα δωρεάν και ελεύθερα προσβάσιμη από τον Ατλαντικό στον Ειρηνικό, περνώντας μέσα από όλες τις λιγότερο "ανοιχτόμυαλες" (για να το πω ευγενικά) Πολιτείες, μόνο καλό έκαναν όλα αυτά που ακούγονταν περί ανεκτικότητας, δικαιοσύνης και ισότητας απέναντι στις ευκαιρίες και στο δικαίωμα για ευτυχία. Αντίο, Ανναλίζ Κήτινγκ. Ήσουν πολύ καλή συντροφιά.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Συγκεντρωμένα τα κείμενα για τις τηλεοπτικές παραγωγές θα τα βρείτε εδώ.








Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)