The affair (5 Σαιζόν -2014-2019)




Δραματική σειρά του Showtime, δημιουργία των Χαγκάι Λέβι και Σάρα Τρημ, με τους Ντόμινικ Γουέστ, Ρουθ Γουίλσον, Μώρα Τίρνεϋ, Τζόσουα Τζάκσον, Τζούλια Γκολντάνι Τέλλες, Ομάρ Μετγουαλί, Καθλήν Τσάλφαντ, Άννα Πάκουιν, Ιρέν Ζακόμπ, Μπρένταν Φρέηζερ, Κλάες Μπανγκ. 

Ένας συγγραφέας που αγωνίζεται να αποδείξει το ταλέντο του, παντρεμένος με μια πλούσια σύζυγο από τζάκι, γνωρίζει και ερωτεύεται στις καλοκαιρινές του διακοπές μια σερβιτόρα, επίσης παντρεμένη, η οποία προσπαθεί να ξεπεράσει τον τραγικό θάνατο του μικρού της γιου. 

Μια απλή σεναριακή ιδέα αναπτύσσεται τόσο έντεχνα σε μία εξαιρετική σειρά που σε συνεπαίρνει τόσο με τις ερμηνείες της όσο και με τη στιβαρή της ίντριγκα που δεν καταφεύγει ποτέ σε φτηνούς εντυπωσιασμούς. Με το κάθε επεισόδιο να είναι χωρισμένο σε δύο μέρη, όπου ουσιαστικά παρακολουθούμε την εκδοχή της αφήγησης εκείνου και εκείνης κατά τη διάρκεια μιας κατάθεσης στην αστυνομία, η ιστορία παίρνει τα πάνω της, υποστηριζόμενη από την εξαιρετική παρουσία των πρωταγωνιστών και τους προσεκτικά καλογραμμένους διαλόγους.

Όμως, μετά από δύο καλογραμμένους και φροντισμένους κύκλους, ο τρίτος δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις. Κόπωση, αδιέξοδο, εξαναγκασμένη συνέχεια για να το πάμε και σε τέταρτη χρονιά; Δεν ξέρω τους λόγους, πάντως, τα επεισόδια κυλούσαν και, παρά το όποιο ενδιαφέρον τους, δεν οδηγούσαν πουθενά. Το αρχικό εύρημα με τον δεσμοφύλακα-παλιό γνώριμο του πρωταγωνιστή ξεφουσκώνει απότομα ενώ, αν το καλοσκεφτείς, μετά το τέλος της τρίτης περιόδου, ουσιαστικά δεν έχεις κάνει ούτε ένα βήμα παραπάνω στην εξέλιξη της ιστορίας, σε σχέση με το τέλος της προηγούμενης.

Μετά τη χαριτωμένη κοιλίτσα του 2016, ο τέταρτος κύκλος επιστρέφει αποφασιστικά. Είναι, πλέον, εμφανές ότι το ερωτικό τετράγωνο των δύο τέως ζευγαριών δεν αφορά πλέον κανέναν και το σενάριο επικεντρώνει στις ζωές των ανθρώπων του, μετά τα γεγονότα που τους στιγμάτισαν τη ζωή και την άλλαξαν για πάντα. Και οι τέσσερις πρωταγωνιστές έχουν πάρει πια τη θέση τους, συνεχίζοντας τη ζωή τους, όσο κι αν τους στοιχειώνει το παρελθόν κι εκεί βρίσκεται τελικά και η δύναμη των σεναριογράφων, οι οποίοι σκύβουν με αγάπη επάνω στους ήρωές τους και τους δίνουν την ευκαιρία για εξέλιξη, χωρίς να προδίδουν, όμως, ούτε λεπτό την ιστορία τους. Βέβαια, επειδή μιλάμε για τη συγκεκριμένη σειρά, σιγά που η τραγωδία δεν θα καραδοκούσε. Και μάλιστα διπλή! Με μια σεναριακή μεταστροφή 180 μοιρών τρία επεισόδια πριν το τέλος της σαιζόν (είτε ηθελημένη είτε λόγω κόντρας ηθοποιού και παραγωγής), η σειρά απογειώνεται και δίνει την ευκαιρία σε ηθοποιούς και συγγραφείς να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό, ειδικά στο τελευταίο επεισόδιο που παραδίδει σεμινάρια σεναρίου.

Και φτάνουμε στον πέμπτο και τελευταίο κύκλο που ολοκληρώνει και τον κύκλο ολόκληρης της σειράς και της ιστορίας των ανθρώπων της. Σε άλλο κλίμα αλλά στον ίδιο τόνο και χωρίς να προδίδει τους πρωταγωνιστές της, η νέα περίοδος εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο την αναπάντεχη αλλαγή στο καστ που είχαμε προς τα τέλη της προηγούμενης και αφήνει το σενάριο να εξερευνήσει την απώλεια και το γιατρικό της. Το κυνήγι για την άπιαστη ευτυχία συνεχίζεται, όπως και η ζωή, με νέους πρωταγωνιστές -κυριολεκτικά και μεταφορικά- αλλά με τους ουσιαστικούς δεσμούς να παραμένουν άρρηκτοι και τα σφάλματα ή τις αβλεψίες του παρελθόντος να οδηγούν σε ένα ζοφερό μέλλον. Η προβολή του τώρα στο αύριο μέσα από πράξεις του χθες είναι που στήνει τον καμβά της ιστορίας, η οποία παρά τα πάνω της και τα κάτω της κατορθώνει να κρατά σταθερό το ενδιαφέρον και να φέρνει δάκρυα στα μάτια με την επίγνωση του στερνού αποχαιρετισμού. Ωραία σειρά και μπράβο τους.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Το αγοροκόριτσο (1959) (Α/Μ)