Twisters (2024)


Περιπέτεια των Warner/Universal/Amblin σε σκηνοθεσία Λη Άιζακ Τσανγκ, με τους Νταίζυ Έντγκαρ-Τζόουνς, Γκλεν Πάουελ, Άντονυ Ράμος, Μπράντον Περέα, Μώρα Τίρνεϋ, Σάσα Λέην, Χάρυ Χάντεν-Πάτον.

Μετά από ένα αποτυχημένο πείραμα που κόστισε τη ζωή τριών φίλων της, η Κέητ Κάρτερ έχει εγκαταλείψει οριστικά το κυνήγι των καταιγίδων για μια βαρετή θέση στην εθνική μετεωρολογική υπηρεσία της Νέας Υόρκης. Εκεί είναι που τη συναντά το πέμπτο μέλος της παλιάς της ομάδας, ο Χάβι, που πλέον εργάζεται σε ένα πλήρως εξοπλισμένο τεχνολογικά επιστημονικό πρόγραμμα το οποίο υπόσχεται να βοηθήσει καταλυτικά στην κατανόηση των κυκλώνων. Η Κέητ πείθεται να επιστρέψει μαζί του στην Οκλαχόμα για μία εβδομάδα, όπου γνωρίζεται με τον υπερφίαλο και ατρόμητο στα όρια της βλακείας YouTuber Τάυλερ Όουενς, που κυνηγά καταιγίδες για τα likes, τις συνδρομές και φυσικά τα λεφτά.

Ομολογώ πως όταν είχα δει το "Twisters" στη λίστα των επερχόμενων για το καλοκαίρι του 2024 ταινιών, είχα μουρμουρίσει από μέσα μου πως πρόκειται για το πλέον αχρείαστο sequel στην ιστορία των sequel -εντάξει, δεν είχα δει τότε πως το ίδιο καλοκαίρι είχε προγραμματιστεί και το sequel του "Bad Boys". Όμως, η ζωή και η κινηματογραφική αίθουσα μας έχουν διδάξει μεγάλη μπουκιά να τρώμε και μεγάλο λόγο να μη λέμε, οπότε αφού παρακολούθησα το "Twisters" στην (πιο) μεγάλη οθόνη, παίρνω τη γκρίνια μου πίσω και ομολογώ δημοσίως πως όχι απλά δεν ήταν αχρείαστο, αλλά ενδεχομένως να ξεπερνά και το αρχικό σε πληρότητα και αληθοφάνεια. Βλέπετε, το "Twister" του 1996 κουβαλούσε επάνω του το όνομα του (λέγε με "Speed") Γιαν Ντε Μποντ και του Μάικλ -ό,τι γράφω γίνεται επιτυχία- Κράιτον, όμως τα πάντα άρχιζαν και τελείωναν με την πρωτοτυπία τη ιδέας  (δεν είχαμε τότε Discovery Channel για να ξέρουμε ότι υπάρχουν κυνηγοί καταιγίδων) και τον εντυπωσιασμό των οπτικών και -πρωτίστως για την εποχή- των ηχητικών εφφέ. Με το ψηφιακό σύστημα ήχου DTS να κάνει τις πρώτες του εμφανίσεις και στην Ελλάδα, θυμάμαι πως η εμπειρία του "Twister" στην Αελλώ που είχε εγκαταστήσει ένα συγκλονιστικό από κάθε άποψη DTS σύστημα στη μία και μοναδική τότε αίθουσά της, ήταν πρωτόγνωρη και αξέχαστη. Πέραν αυτού, όμως, αν με ρωτήσετε τι θυμάμαι από την υπόθεση της ταινίας, θα σας απαντήσω "όχι και πάρα πολλά". 

Το "Twisters" από την άλλη, πέραν της εμφανούς προόδου που έχει σημειωθεί στα τεχνικά μέσα του κινηματογράφου 28 αργότερα από την πρώτη ταινία, έχει να προτάξει και μια ενδιαφέρουσα, ρεαλιστική και κοινωνικής ευαισθησίας ιστορία, την οποία αμπαλάρει ωραιότατα σε ένα πλαίσιο τύψεων, προδοσίας και φυσικά ρομαντικού έρωτα. Το σενάριο των Μαρκ Λ. Σμιθ, Τζόζεφ Κοζίνσκι και Μάικλ Κράιτον δεν είναι ούτε sequel, ούτε remake, ούτε reboot παρά μόνο μία νέα ιστορία με θέμα τους καταστροφικούς ανεμοστρόβιλους που πλήττουν θανάσιμα τις ΗΠΑ, με κάμποσες νύξεις περιβαλλοντικής και αντικαπιταλιστικής αφύπνισης, χωρίς διδακτισμούς και μεγαλοστομίες, και με ήρωες καθόλου υπεράνθρωπους ή larger than life. Οι πρωταγωνιστές του "Twisters" είναι φυσιολογικοί και αναγνωρίσιμοι χαρακτήρες του σήμερα, όλοι τους αφοσιωμένοι στην προσωπική ατζέντα κοινωνικής προσφοράς ή/και οικονομικού συμφέροντος, γεγονός που εντείνει περισσότερο το θεόρατο μέγεθος των τυφώνων και της μανίας της φύσης απέναντι τους (ή και ολόγυρά τους). Όσο κι αν ακούστηκε απρόσμενη η επιλογή του υποψήφιου για Όσκαρ Λη Άιζακ Τσανγκ (Minari) για τη σκηνοθεσία της ταινίας, η ξεκάθαρη και ανθρώπινη ματιά του για την άρρηκτη σύνδεση του ανθρώπου με τη φύση εξυπηρετεί τα μάλα την αφήγηση και τη ματιά της ταινίας, την ίδια στιγμή που αποδεικνύεται μάστορας στη διαχείριση των μεγάλων σκηνών καταστροφής, οι οποίες χωρίς να είναι μεγαλόστομες και κομιξάδικα εντυπωσιακές, μεταφέρουν εξαιρετικά τον πανικό και την αγωνία στην αίθουσα, χάρη πρωτίστως στον απλά υπέροχο ηχητικό σχεδιασμό της ταινίας, με το Dolby Atmos να σε βάζει στο μάτι του κυκλώνα και να δονεί όσο πρέπει ολόκληρη την αίθουσα, λες και ο άνεμος λυσσομανά ολόγυρά της. Λαμπερό και λειτουργικό το πρωταγωνιστικό δίδυμο, με τη Νταίζυ Έντγκαρ-Τζόους να προσφέρει μια εύθραυστη αλλά και πικάντικα αποφασιστική ερμηνεία, στο πλευρό του Γκλεν Πάουελ που εκτός από πολύ καλός ηθοποιός έχει αυτή τη σπάνια στόφα του χολυγουντιανού σταρ.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, θεατρικών παραστάσεων, τηλεοπτικών σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε το Cinemano στο Facebook και στο Instagram.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το προξενιό της Ιουλίας (2023)

Η παραλία (2023)

My Cousin Rachel (2017)

It Ends with Us (2024)

Deadpool & Wolverine (2024) (3D) (IMAX)