Έτερος Εγώ: Νέμεσις (2023)


Αστυνομική σειρά θρίλερ της Cosmote TV, δημιουργία του Σωτήρη Τσαφούλια και της Κατερίνας Φιλιώτου, σε σκηνοθεσία Σωτήρη Τσαφούλια, με τους Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, Πέτρο Λαγούτη, Βίκυ Παπαδοπούλου, Σπύρο Παπαδόπουλο, Τάσο Νούσια, Δημήτρη Καπετανάκο, Άννα Μενενάκου, Μαριάννα Τουμασάτου, Κόρα Καρβούνη, Θάνο Τοκάκη, Κώστα Αρζόγλου.

Η έκρηξη σε ένα γραφείο κηδειών που στοιχίζει τη ζωή του ιδιοκτήτη του, κινητοποιεί τις αστυνομικές έρευνες που σταδιακά αποκαλύπτουν πως το περιστατικό ήταν κάτι περισσότερο από ατύχημα. Στο μεταξύ, το ανθρωποκυνηγητό για το Ερπετό συνεχίζεται με τον συντετριμμένο Λαΐνη να πρέπει να επιστρέψει στην υπόθεση.

Το τηλεοπτικό (και κινηματογραφικό) γεγονός που πρώτο άλλαξε τα δεδομένα στην ελληνική μυθοπλασία εισάγοντας το καθαρόαιμο είδος του αστυνομικού θρίλερ, επιστρέφει για τρίτη σαιζόν για να ολοκληρώσει τον κύκλο που είχε ξεκινήσει 7 χρόνια νωρίτερα με την ταινία που πολλοί καλοθελητές έσπευσαν να χλευάσουν. Με 8 χορταστικά επεισόδια (με το τελευταίο να αγγίζει τα 90'), η "Νέμεσις" ήρθε να βάλει τα πράγματα στη θέση τους, με μια νέα και γεμάτη μυστήριο ιστορία που όμως κουμπώνει με τα γεγονότα που είχαν προηγηθεί ώστε τα πάντα να φτάσουν στο τέλος -και μαζί στην αρχή. Δεν έλειψαν οι ευχάριστες εκπλήξεις στην τρίτη σαιζόν της αγαπημένης σειράς, με μεγαλύτερη αυτήν της καλοδεχούμενης επιστροφής στην οθόνη της Μαίρης Χρονοπούλου, σε έναν σύντομο ρόλο που όμως απέδειξε όχι μόνο πόσο καλή ηθοποιός είναι η ίδια αλλά και το πόσο μεγάλη ανάγκη έχουν οι παραγωγές του σήμερα από τα αστέρια του χθες που επίσης είχαν το δικό τους μερίδιο στη χλεύη από τους επίδοξους "δημιουργούς". Η δεύτερη έκπληξη ήταν ο ρόλος της Μαριάννας Τουμασάτου που αναλαμβάνει τη διοίκηση του αστυνομικού τμήματος και της ομάδας που μέχρι πρόσφατα έτρεχε ο Τάσος Νούσιας. Αγνώριστη ερμηνευτικά, χωρίς ματσίλα και εξυπναδίστικες υπερβολές, ερμηνεύει με εγκράτεια αλλά μεγάλη αποφασιστικότητα στην κάθε της λέξη και καθάριο βλέμμα τον χαρακτήρα που υποδύεται, επιβάλλοντας εαυτόν με μεγάλη ευκολία σε συναδέλφους και θεατές. Στις guest -ας πούμε- εμφανίσεις δεν θα μπορούσα να παραβλέψω αυτήν του Κώστα Αρζόγλου ο οποίος έκλεβε όλες τις σκηνές που εμφανιζόταν χάρη σε μια αστείρευτη ερμηνευτική δεινότητα. Εννοείται πως οι καραβανάδες του καστ επιστρέφουν σχεδόν όλοι, επαναλαμβάνοντας με επιτυχία και συνέπεια τους ρόλους που κρατούν εδώ και χρόνια.

Εκεί που ενδεχομένως η "Νέμεσις" χωλαίνει σε σχέση με τους δύο προηγούμενους κύκλους είναι στην ένταση της δράσης, καθώς η αφήγηση εξελίσσεται περισσότερο ήπια. Βλέπετε, οι προηγούμενοι κύκλοι μάς είχαν κακομάθει με τα φονικά, τα απανωτά εγκλήματα και τα ανθρωποκυνηγητά, οπότε η νέα ιστορία (στην οποία δεν θα αναφερθώ ώστε να μην χαλάσω την έκπληξη) δεν προσφέρει την ίδια γλαφυρότητα στη βία και στη δράση όσο οι απανωτές δολοφονίες ενός serial killer. Την ίδια στιγμή, μπορώ να αντιληφθώ και να κατανοήσω την πίεση των ίδιων των δημιουργών της σειράς (και πρωτίστως του ταλαντούχου και οραματιστή Σωτήρη Τσαφούλια) να συμπυκνώσουν και να ολοκληρώσουν τα γεγονότα της τελευταίας επταετίας συνδυάζοντάς τα με μια νέα υπόθεση που κατά κάποιον τρόπο ίσως και να άπτεται της παλιάς. Ενδεχομένως λοιπόν, η "Νέμεσις" να μην είναι η καλύτερη σαιζόν της σειράς, είναι όμως αυτή που σε συναρπάζει όχι μόνο με το ύφος και τη διαρκή αγωνία της, αλλά και με τον τρόπο που φέρνει τη λύτρωση, ξαφνικά, αναπάντεχα και με κάμποσα δάκρυα στα μάτια. Και κάπως έτσι, ο "Έτερος Εγώ" ολοκληρώνει τη διαδρομή του στις οθόνες και στο μυαλό μας και γράφει τη δική του, ανεξίτηλη ιστορία στην ελληνική μυθοπλασία των ειδών.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, θεατρικών παραστάσεων, τηλεοπτικών σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε το Cinemano στο Facebook και στο Instagram.


 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Το αγοροκόριτσο (1959) (Α/Μ)