Η παραλία (2023)


Δραματική σειρά των Foss/ΕΡΤ/Ogilvy με τους Δανάη Μιχαλάκη, Δημήτρη Μοθωναίο, Αλέξανδρο Λογοθέτη, Μπέτυ Λιβανού, Γιώργο Νινιό, Γωγώ Καρτσάνα, Νικόλα Παπαγιάννη, Ελεάνα Στραβοδήμου, Ξένια Ντάνα, Ευσταθία Τσαπαρέλη, Γιώργο Σαββίδη, Μαίρη Μηνά, Δημήτρη Ξανθόπουλο, Μαρθίλια Σβάρνα, Μαρία Μπαγανά, Κατερίνα Λυπηρίδου, Μάκη Παπαδημητρίου, Αλέξανδρο Πέρρο, Αλέξανδρο Μούκανο, Νίκο Καραγιώργη, Γιώργο Μιχαλάκη, Νόνη Ιωαννίδου, Δημήτρη Κίτσο, Γιώργο Γιαννόπουλο, Δημήτρη Τσικλή, Γιούλικα Σκαφιδά, Δημοσθένη Παπαδόπουλο, Τάκη Σακελλαρίου.

Το καλοκαίρι του 1969, η Υπατία, κόρη της μεγαλο-οικογένειας των Αρχοντάκηδων, επιστρέφει στο πατρικό της στα Μάταλα, από το Λονδίνο όπου ζει και εργάζεται ως γιατρός σε νοσοκομείο, μαζί με τον αρραβωνιαστικό της, τον οποίο ήρθε η στιγμή να γνωρίσει στους γονείς της, τον αδελφό της, τη γιαγιά της και τον ξεχωριστό θείο της. Λείποντας χρόνια από τον τόπο της, βρίσκει την παραλία πλημμυρισμένη από χίππηδες, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζει ο Χάρρυ, ελληνοβρετανός γιατρός, ο οποίος στο διάστημα που είχε μεσολαβήσει ανέπτυξε και μια στενή φιλία με τη μητέρα της. Λίγες ώρες όμως μετά την άφιξή της, τα Μάταλα συγκλονίζονται από τη δολοφονία της κολλητής της, της Ρηνιώς, της οποίας το πτώμα βρίσκεται σε έναν αμμόλοφο. Συγκλονισμένη από το περιστατικό, η Υπατία απομακρύνεται άθελά της από τον Γιώργο, ενώ όσο ο καιρός περνά, φαίνεται πως βρίσκει διαρκώς νέες δικαιολογίες για να παρατείνει την παραμονή της στην Κρήτη.

Και κάπως έτσι, ξεκίνησα να παρακολουθώ την "Παραλία" για όλους τους λάθους λόγους. Αφίσα και υπόθεση υπόσχονταν ένα ανάλαφρο ερωτικό τρίγωνο μεταξύ Υπατίας, αρραβωνιαστικού και Χάρρυ, το καστ ήταν πλούσιο και αγαπημένο, τα τοπία λαμπερά, οπότε τόσο εγώ όσο και πολλοί άλλοι σκεφτήκαμε πως θα πρόσφερε ώρες χαλάρωσης και ελαφράς ψυχαγωγίας, ως οφείλει κάθε σαπουνόπερα που σέβεται τον εαυτό της. Πόσο λάθος κάναμε. Ακόμα κι αν η δολοφονία της Ρηνιώς στο τέλος του πρώτου κιόλας επεισοδίου δήλωσε ξεκάθαρα πως δεν θα ήταν οι έρωτες και μόνο αυτοί που θα μας απασχολούσαν, ουδείς μπορούσε να φανταστεί τη σκοτεινή τροπή που η σειρά θα έπαιρνε και μάλιστα πολύ γρήγορα. 

Ένα πυκνό και καλογραμμένο σενάριο, που ναι μεν σέβεται τις συμβάσεις ενός καθημερινού σήριαλ την ίδια στιγμή που όμως τις αναδεικνύει και τις χρησιμοποιεί προς όφελός του, πολλές παράλληλες ιστορίες που συνδράμουν την κεντρική ιδέα, ολοκληρωμένοι χαρακτήρες και διαρκείς ανατροπές, είχαν ως αποτέλεσμα το κάθε επεισόδιο να πατάει γκάζι σε σχέση με το προηγούμενο και εν τέλει να φτάσουμε σε αναπάντεχα γεγονότα που ούτε καν θα μπορούσαν να περάσουν από το μυαλό μας. Σίγουρα υπήρξαν σημεία που έκαναν κοιλιά, όμως δεδομένου του αριθμού των επεισοδίων (144) αυτά ήταν ελάχιστα και μαζί με κάποιες επίσης μετρημένες στα δάχτυλα αβλεψίες και ευκολίες δικαιολογούνται απόλυτα από την πίεση του χρόνου μιας τέτοιας παραγωγής.

Η ποιότητα στην παραγωγή άλλωστε ήταν αυτή που έκανε την "Παραλία" να ξεχωρίσει μακράν από οποιαδήποτε άλλη καθημερινή σειρά. Από το scope φορμά της εικόνας που δεν έγινε για να γίνει ως μοντερνιά αλλά για να αναδείξει ακόμα περισσότερο την κινηματογραφική ματιά στη σκηνοθεσία, μέχρι το colour grading, τον ήχο και τη διεύθυνση φωτογραφίας, το επίπεδο στην παραγωγή ήταν αυτό μιας μίνι σειράς και όχι καθημερινής, γεγονός αξιοθαύμαστο αν αναλογιστεί κανείς πως έπρεπε να παραδοθούν 4 επεισόδια κάθε εβδομάδα.

Φυσικά, κινητήρια δύναμη στην "Παραλία" είναι οι ηθοποιοί και οι ερμηνείες τους, για τους οποίους θα μπορούσα να γράφω σεντόνια. Το ξέρω ότι θα αδικήσω πολλούς, αλλά θα ξεχωρίσω κατ' αρχάς τον Γιώργο Νινιό που ως Δημητρός έδωσε ρεσιτάλ ερμηνείας, πλάθοντας έναν ρόλο αξέχαστο και κλασικό και φυσικά τη Μπέτυ Λιβανού που επέστρεψε μετά από χρόνια απουσίας, προσφέροντάς μας μια μεστή και με βάθος ψυχής γιαγιά Νικολίνα, με καράτια μεγάλης σταρ και στόφα σπουδαίας καρατερίστας. Αλέξανδρος Λογοθέτης και Νικόλας Παπαγιάννης υπερβαίνουν εαυτό σε ρεαλισμό κάθε συναισθηματικής απόχρωσης και εσωτερικότητας, ο Δημήτρης Μοθωναίος ενδύεται τον χαρακτήρα του Χάρρυ και τον παρουσιάζει στην ολότητά του, την ίδια στιγμή που ο Γιώργος Σαββίδης κεντάει στον ρόλο του Τόμυ, πιστός και απόλυτα αφοσιωμένος στη ψυχοσύνθεση και στα μπαγκάζια που κουβαλάει στους ώμους του ο χαρακτήρας που υποδύεται. Εξαιρετική η Μαρία Μπαγανά στον ρόλο της Νόνας, της φουρνάρισσας, η Ελεάνα Στραβοδήμου στον ρόλο της Ναταλί όπως και η Ευσταθία Τσαπαρέλη στον ρόλο της ταλαιπωρημένης αλλά έτοιμης να διεκδικήσει το μέλλον της, Κερασίας. Άξιος θαυμασμού ο Δημοσθένης Παπαδόπουλος στον σκοτεινό τρόπο με τον οποίο επέλεξε να αποτυπώσει τον Λοΐζο, τον Κοινοτάρχη, αφοπλιστικά ρεαλιστικός στην απλότητα της συμπεριφοράς του ο Δημήτρης Κίτσος, που ως Παύλος, αδελφός της Υπατίας, θα αναλάβει μεγαλύτερο ρόλο στον Β' Κύκλο της σειράς. Τέλος, δεν μπορείς παρά να βγάλεις το καπέλο στη Μαίρη Μηνά, για τον τρόπο με τον οποίο απογειώνει τη σειρά από το πρώτο κιόλας επεισόδιο που εισβάλλει στην ιστορία. Το "Blazin", το τραγούδι τίτλων της "Παραλίας" θα το ακούμε για χρόνια και χρόνια.

Υ.Γ. Ναι, εντάξει, η προφορά των Αγγλικών σε ορισμένους από τους χίππηδες δεν ήταν καλή, ξεπεράστε το.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, θεατρικών παραστάσεων, τηλεοπτικών σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε το Cinemano στο Facebook και στο Instagram.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το προξενιό της Ιουλίας (2023)

Beetlejuice Beetlejuice (2024)

Strange Darling (2023)

Ψυχοκόρες (3 Σαιζόν, 2023-2024)