American Gigolo (2022)


Δραματική σειρά των Showtime/Paramount, με τους Τζων Μπέρνθαλ, Γκρέτσεν Μολ, Λίζι Μπροσερέ, Λήλαντ Όρσερ, Ρόζι Ο'Ντόνελ, Γουέην Μπρέηντυ, Γκάμπριελ ΛαΜπελ.

Μετά από 15 χρόνια κάθειρξης για έναν φόνο που δεν διέπραξε, ο Τζούλιαν Κέυν, ένας από τους πλέον πολυζήτητους ζιγκολό του Λος Άντζελες, αποφυλακίζεται για να επιστρέψει σε μια ζωή που πλέον δεν του ανήκει. Αποφασισμένος να κάνει ένα νέο ξεκίνημα, χωρίς ούτε ο ίδιος να γνωρίζει ποιο θα μπορούσε να είναι αυτό, έρχεται αντιμέτωπος με τις σκιές του παρελθόντος που δεν τον αφήνουν να βάλει οριστικά στην ντουλάπα τον πρότερο επαγγελματικό του βίο.

Τηλεοπτική διασκευή 8 επεισοδίων της εμβληματικής για τα eighties κινηματογραφικής ταινίας του Πωλ Σρέηντερ, η οποία δόξασε από κάθε άποψη και όψη -οπίσθια και πρόσθια- τον πρωταγωνιστή της, Ρίτσαρντ Γκηρ. Ζιγκολό της σύγχρονης εκδοχής είναι ένα άλλο ταλαντούχο πλάσμα, εξίσου εν δυνάμει αστέρι αλλά σε αντι-σταρ συσκευασία, ο Τζων Μπέρνθαλ, ο οποίος τα τελευταία χρόνια ξεχωρίζει σε ό,τι κι αν κάνει, ακόμη κι αν έχει μόνο μια σκηνή όπου -ας πούμε- δένει τα κορδόνια από τα παπούτσια του. Εντελώς κόντρα στην clean-cut και ευγενή φυσιογνωμία που ο Ρίτσαρντ Γκηρ είχε προσδώσει στον χαρακτήρα, ο Τζούλιαν του Τζων Μπέρνθαλ είναι ένα κακοποιημένο και τραυματισμένο παιδί που εξελίχθηκε σε σκληροτράχηλο άντρα, με φτηνιάρικη ομορφιά και σώμα που αποτελεί εργαλείο της δουλειάς του. Τσόλι ακόμα κι όταν φοράει τα πανάκριβα κουστούμια του, ο Μπέρνθαλ υπόσχεται τον παράδεισο στις πελάτισσές του, γνωρίζοντας και τον τρόπο με τον οποίο θα τον προσφέρει απλόχερα, έναντι του σωστού αντιτίμου. Πίσω όμως από όλη αυτή την υπερβολική δόση τεστοστερόνης, αναδεικνύει ερμηνευτικά μια διαρκή εσωτερική πάλη με τον εαυτό του, όχι τόσο καθωσπρεπίστικης ηθικής αλλά απελπισίας και απογοήτευσης για τη ζωή που δεν έζησε, και μάλιστα χωρίς να απεκδύεται ποτέ του επαγγελματικού του προσωπείου. 

Το ίδιο φροντισμένη και με ουσία που κάνει τη διαφορά στην οθόνη είναι η ερμηνεία της Ρόζι Ο'Ντόνελ στον ρόλο της μπατσίνας που τον είχε εξαναγκάσει στην ομολογία του φόνου τότε και που σήμερα στέκει στο πλευρό του, ως κίνηση μετάνοιας στο πρόσωπό του και λύτρωσης για την ίδια. Με μια λεπτή ειρωνική διάθεση και ένα υπόγειο, χιούμορ τραγικότητας, η επιθεωρητής Σάντεϋ μοιάζει να είναι το είδωλο του Τζούλιαν στον παραμορφωτικό καθρέφτη της ζωής που τους οδήγησε σε λάθος μονοπάτια και σε λάθος επιλογές (αν υποθέσουμε πως τέθηκε ποτέ ζήτημα επιλογής). Από εκεί και μετά όμως, το σενάριο δεν πατάει γερά στα πόδια του, καθώς φαίνεται πως η ιστορία στερείται της δυναμικής που απαιτείται για να απλώσει στα 8 επεισόδια της σαιζόν, την ίδια στιγμή που παραπαίει μεταξύ του ψυχοδράματος και του -ας πούμε- αστυνομικού θρίλερ. Κάποιοι από τους περιφερειακούς χαρακτήρες έχουν ενδιαφέρον σε ρόλο, φάτσα και συμπεριφορά, αλλά το σύνολο φαντάζει αδύναμο και ενδεχομένως αμήχανο, μάλιστα εντός μια γενικότερης μουρτζούφλας που έχει επιλεγεί για τον τόνο του κάθε επεισοδίου, που για κάποιον λόγο θεωρείται συνώνυμη της σοβαρότητας. Και κάπως έτσι, μολονότι η ιστορία ολοκληρώνεται, δεύτερος κύκλος δεν πρόκειται να δει το φως της μέρας. Να σημειώσω επίσης πως στην παραγωγή συναντάμε τον πληθωρικό Τζέρρυ Μπρούκχάιμερ, ενώ στους τίτλους ακούγεται το "Call me" των Blondie, τραγούδι που έντυνε τους τίτλους και της ταινίας του 1980. Τέλος, καλό θα ήταν η Paramount να ξανασκεφτεί αυτή τη φόρα που έχει πάρει με τις τηλεοπτικές προσαρμογές ή εμπνεύσεις από την κινηματογραφική βιβλιοθήκη της. Το "The offer" από τον "Νονό" δούλεψε εξαιρετικά, αυτό όμως δεν σημαίνει πως πρέπει να πάρει σβάρνα τις ταινίες της και να τις προσαρμόσει με κάποιον τρόπο στη μικρή οθόνη, μόνο και μόνο για να γεμίζει με περιεχόμενο η πλατφόρμα της.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, θεατρικών παραστάσεων, τηλεοπτικών σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε το Cinemano στο Facebook και στο Instagram.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)