The Offer (2022)


Δραματική μίνι σειρά της Paramount, δημιουργία των Λέσλι Γκράιφ και Μάικλ Τόλκιν, με τους Μάιλς Τέλλερ, Μάθιου Γκουντ, Νταν Φόγκλερ, Μπερν Γκόρμαν, Κόλιν Χανκς, Τζιοβάννι Ρίμπιζι, Τζούνο Τεμπλ, Τζέηκ Καναβάλε, Λου Φερίνιο, Πάτρικ Γκάλλο.

Τα παρασκήνια πίσω από τα γυρίσματα της ταινίας "Ο Νονός" μεταμορφώνονται σε μια συναρπαστική τηλεοπτική παραγωγή που μας παραδίδει μαθήματα για το πώς μια σπουδαία ταινία μπορεί να "γεννήσει" μια εξίσου σπουδαία σειρά. 

Εάν η οικογένεια Κορλεόνε ταλανιζόταν από βία, απειλές, έρωτες, θανάτους και τραγωδία, το ίδιο θα μπορούσε να πει κανείς και για την κινηματογραφική "οικογένεια" που ανέλαβε να υλοποιήσει τη μεταφορά στη μεγάλη οθόνη του μπεστ σέλερ μυθιστορήματος του Μάριο Πούζο που είχε σπάσει κάθε ρεκόρ πωλήσεων την εποχή που πρωτοκυκλοφόρησε. Προσθέστε στη συνταγή έναν νεόκοπο και υπερ-φιλόδοξο παραγωγό που τολμά να μπει στα άδυτα της Paramount και να διεκδικήσει το τιτάνιο αυτό project, τον τολμηρό αν και υποχείριο του αλκοόλ και του έρωτα διευθυντή του στούντιο, μια δραστήρια, εξ ίσου νεόκοπη γραμματέα, τον Πρόεδρο της Gulf+Westerm, του επιχειρηματικού κολοσσού που κατείχε τότε την Paramount, έναν σχετικά πρωτάρη αλλά απαιτητικό και ταλαντούχο σκηνοθέτη και έναν ιταλό μαφιόζο που θέλει πάση θυσία να στηρίξει την παραγωγή της ταινίας κόντρα στις αντιδράσεις των υπολοίπων "οικογενειών" που τη θεωρούσαν προσβλητική, βγάζοντας τα άπλυτά τους στη φόρα και έχετε το εκρηκτικό μείγμα που πλάθει αυτά τα 10 συναρπαστικά επεισόδια.

Το (μυθοπλαστικό σε πολλά σημεία φυσικά) σενάριο, το οποίο στηρίζεται στα απομνημονεύματα του παραγωγού του "Νονού" Άλμπερτ Σ. Ράντυ, αποτυπώνει με τηλεοπτική ευφράδεια αλλά και με κινηματογραφική μαεστρία την ιστορία της δημιουργίας της ταινίας, και αφηγείται ένα συναρπαστικό παραμύθι που παντρεύει μοναδικά τα πραγματικά γεγονότα με τις αναγκαίες -ποιητική αδεία- παρεμβάσεις στα αληθινά γεγονότα με τρόπο που το καθιστά μοναδικό από μόνο του, ενόσω όμως φωτίζεται από το μεγαλείο του θέματος που εξιστορεί. Αν κάτι είναι να θαυμάζεις στη σειρά αυτή, είναι τόσο το σύνολο της καλλιτεχνικής διεύθυνσης που αποδίδει με ανατριχιαστική πιστότητα την ατμόσφαιρα της εποχής, όσο και την εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στο casting όλων των ρόλων, ακόμα και του πιο μικρού. Θα σταθώ μόλις σε δύο περιπτώσεις (αλλιώς θα γράφω μέχρι τον άλλο μήνα), αυτήν του Άντονυ Ιππόλιτο (που υποδύεται τον Αλ Πατσίνο) και του Τζάστιν Τσέημπερς (που υποδύεται τον Μάρλον Μπράντο). Τεράστιο το φορτίο και των δύο, οι οποίοι στις σκηνές τους ΓΙΝΟΝΤΑΙ οι ηθοποιοί που υποδύονται, αλλά και παίζουν τους ρόλους τους στην ταινία που γύριζαν. Η σκηνή που ο Τσέημπερς "μεταμορφώνεται" ως Μπράντο στον Βίτο Κορλεόνε είναι ανατριχιαστικά μεγαλειώδης, όπως και η σεκάνς με τις πρόβες του "Πατσίνο" στη σκηνή στο εστιατόριο όταν σκοτώνει για πρώτη φορά. Προσέξτε όμως: η σειρά αποφεύγει εντέχνως τις κακοτοπιές αφού ποτέ δεν δείχνει αποσπάσματα του "Νονού", παρά μόνο σε πρόβες ή σε μακρινά, καθώς ένα τέτοιο έργο δεν το αντιγράφεις σε φωτοτυπία για κανέναν λόγο ενώ ταυτόχρονα εκμεταλλεύεσαι τη θύμηση του θεατή για κάθε συγκεκριμένη σκηνή της ταινίας στην οποία αναφέρονται.

Επιστρέφω στο σενάριο (αρχή των πάντων γαρ), στο οποίο βγάζεις το καπέλο και για την "ανάλαφρη" αποστασιοποίηση που διατηρεί στην αφήγηση, χωρίς να φοβάται ποτέ το χιούμορ και την ειρωνεία ακόμα και σε σκηνές δύσκολες, επιβαρύνοντας τον φόρτο σκηνοθετών και ηθοποιών που διαρκώς ακροβατούν μεταξύ του ρεαλιστικού δράματος και της μυθοπλαστικής ιλαρότητας. Σημείο αναφοράς όλης της σειράς ο Μάιλς Τέλλερ (τι γοητεία και τι υποκριτική δεινότητα!) στον ρόλο του παραγωγού Άλμπερτ Σ. Ράντυ, συνδετικός κρίκος ταινίας και μαφίας, με παρουσία που γεμίζει την οθόνη και απαλύνει τις αισθήσεις με το κουρασμένο του χαμόγελο και τη βροντερή μα μειλίχια φωνή του. Ορμητικός ο Μάθιου Γκουντ στον ρόλο του διευθυντή της Paramount Ρόμπερτ Έβανς, στα όρια της καρικατούρας μα συνάμα ουσιαστικός ο Μπερν Γκόρμαν που υποδύεται τον Πρόεδρο της μητρικής Gulf+Western Τσαρλς Μπλούντχορν, φτυστός ο Κόπολα στην ουσία του και όχι στη μίμηση ο υπερκινητικός Νταν Φόγκλερ, ενώ η Τζούνο Τεμπλ, μολονότι επαναλαμβάνεται ερμηνευτικά, δίνει πνοή στον χαρακτήρα της γραμματέως (και όχι μόνο) Μπέτυ ΜακΚαρτ. Στους εκτός στούντιο ρόλους, ο Τζιοβάνι Ρίμπιζι ξεχωρίζει με το έμφυτο ταλέντο του στον ρόλο του μαφιόζου Τζο Κολόμπο, ενώ διακριτικά κλέβει την παράσταση ο Τζέηκ Καναβάλε (γιος του Μπομπι) που υποδύεται το πρωτοπαλίακρό του, τον Σίζαρ. Προσέξτε και έναν άλλο γιο, αυτόν του Τομ Χανκς, τον Κόλιν, στον ρόλο του γρουσούζη οικονομικού διευθυντή της Paramount Μπάρυ Λαπίντους και παρατηρήστε την εμφανισιακή και υποκριτική ομοιότητα με τον μπαμπά του.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, θεατρικών παραστάσεων, σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Συγκεντρωμένα τα κείμενα για τις τηλεοπτικές παραγωγές θα τα βρείτε εδώ.

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)