Το γάλα (2011)


Δραματική ταινία της Odeon σε σκηνοθεσία Γιώργου Σιούγα, με τους Ιωάννα Τσιριγκούλη, Όμηρο Πουλάκη, Προμηθέα Αλειφερόπουλο, Ηρώ Μπέζου, Δημήτρη Μαύρο.

Η Ρήνα, μετανάστρια από την Τιφλίδα, προσπαθεί να τα βγάλει πέρα στην Ελλάδα, μαζί με τους δύο της γιους. Ο μεγάλος, ο Λευτέρης, δείχνει να τα πηγαίνει μια χαρά, απόλυτα ενσωματωμένος στην Ελλάδα, έχει βρει δουλειά όπου όχι μόνο τα πηγαίνει μια χαρά, αλλά χαίρει της εκτίμησης του αφεντικού του, την κόρη του οποίου μάλιστα έχει αρραβωνιαστεί. Ο Λευτέρης, όμως, διαπιστωμένα σχιζοφρενής, κουβαλάει επάνω του -πέραν της διαταραγμένης του ψυχής- τον πόνο τη χαμένης πατρίδας και της παιδικής του ηλικίας, στην οποία αποζητά μόνιμα καταφύγιο.

Η τεράστια επιτυχία και τα απανωτά sold out του θεατρικού έργου του Βασίλη Κατσικονούρη, μετά από δύο σαιζόν στο Εθνικό Θέατρο και άλλες πέντε από τον θίασο της Άννας Βαγενά, το οδηγούν αναμενόμενα και στη μεγάλη οθόνη, σε μια παραγωγή φροντισμένη, η οποία χαίρει ενός άρτιου επιτελείου ηθοποιών, όχι όμως και μιας ολοκληρωμένης σκηνοθετικής ματιάς. Με το "Γάλα" να διαδραματίζεται εξ ολοκλήρου μέσα στο ταπεινό σπιτάκι της οικογένειας, η ταινία διακατέχεται από το πρόδηλο άγχος της "αποθεατρικοποίησης", με το σενάριο των Βασίλη Κατσικονούρη και Νίκου Βουτενιώτη να μεταφέρει τη δράση και σε εξωτερικούς χώρους. Η απόφαση αυτή φαντάζει λογική και συμβατικά αναμενόμενη, χωρίς όμως να είναι ούτε απαραίτητη ούτε και αποτελεσματικά λειτουργική, ιδιαίτερα μάλιστα εάν λάβουμε υπ' όψιν μια σκηνοθετική ροπή προς τη βία στην έκφραση των ρόλων αλλά και της κινηματογράφησης, που καθιστά την αφήγηση αχρείαστα εχθρική. Ως αποτέλεσμα, μολονότι το "Γάλα" πραγματεύεται την αγάπη, την αφοσίωση, τις μνήμες και την απώλεια, στην ταινία επιλέγει την εξωστρέφεια προς την οργή και την ένταση, οξύνοντας τις γωνίες αυτού του οικογενειακού τριγώνου και συμπαρασύροντας τις ερμηνείες σε υπερβολές, φωνές και νεύρα. Πάντως, ακόμη και εντός του σκηνοθετικού κλίματος, οι ερμηνείες των δύο αδελφών μαγνητίζουν το βλέμμα, καθώς τόσο ο Όμηρος Πουλάκης όσο και ο Προμηθέας Αλειφερόπουλος έχουν το υποκριτικό τσαγανό να επιβληθούν και να προτάξουν συναίσθημα και χαρακτήρα.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, θεατρικών παραστάσεων, τηλεοπτικών σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε το Cinemano στο Facebook και στο Instagram.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - Το τραγούδι της Φλέρυς (2023)

Θέατρο - Κέννυ & Φενού (2024)

Θέατρο - Η κασέτα (2024)