The good liar (2019)


Ελληνικός τίτλος: Ένας καλός ψεύτης

Θρίλερ των Warner/New Line σε σκηνοθεσία Μπιλ Κόντον, με τους Έλεν Μίρεν, Ίαν ΜακΚέλλεν, Ράσσελ Τόουβυ, Τζιμ Κάρτερ, Μαρκ Λιούις Τζόουνς.

Ο επιτυχημένος απατεώνας Ρόυ Κόρτνεϋ ρίχνει τα δίχτυα του στον νέο του στόχο, την Μπέτυ ΜακΛις, πρόσφατα χήρα και με περιουσία εκατομμυρίων. Μόνο που αυτή τη φορά, τα πράγματα φαίνεται να μην είναι το ίδιο εύκολα για εκείνον, όχι μόνο διότι η Μπέτυ δεν καταπίνει αμάσητα όλα όσα της λέει αλλά και επειδή φαίνεται πως και η ίδια έχει τη δική της ατζέντα.

Έξυπνη ταινία, καλοφτιαγμένη και με άριστες προθέσεις, χαίρει της μαστοριάς του σκηνοθέτη της αλλά πάνω από όλα των ερμηνειών που μας χαρίζουν απλόχερα οι δύο σπουδαίοι ηθοποιοί της. Τόσο ο Ίαν ΜακΚέλλεν όσο και η Έλεν Μίρεν απολαμβάνουν στον μέγιστο βαθμό αυτό το παιχνίδι της γάτας με το ποντίκι το οποίο κλήθηκαν να παίξουν, την ίδια στιγμή που το προσωπικό τους κύρος ανεβάζει και αυτό της ίδιας της ταινίας. Είναι σκέτη απόλαυση απλά και μόνο να στέκεις ως θεατής και να παρακολουθείς τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούν επί της οθόνης αλλά και να εκφράζουν με βλέμματα και υπονοούμενα όλα όσα το στόμα τους δεν εκφράζει με λόγια. Αυτό το διττό της ερμηνείας είναι που συναρπάζει και που χαρίζει απολαυστική κινηματογραφική ψυχαγωγία, σε μια ταινία άλλωστε φτιαγμένη για να περάσεις ευχάριστα τον χρόνο που επέλεξες να της αφιερώσεις.

Μάστορας (αν και άνισος) στη δημιουργία ύφους και στο χτίσιμο ερμηνειών που καθορίζουν χαρακτήρες, ο Μπιλ Κόντον ("Θεοί και Δαίμονες", Dreamgirls, "Chicago") με εμπειρία σε πλείστα κινηματογραφικά είδη, αφήνεται στους δύο πρωταγωνιστές του για να δημιουργήσει το εθιστικό κλίμα της ταινίας το οποίο με τη σειρά του ρουφά τον θεατή στο σύμπαν της. Το πρόβλημα της ταινίας και του σκηνοθέτη είναι το σενάριο, που πέφτει στην παγίδα των διαρκών ανατροπών (μόδα και κατάρα των τελευταίων χρόνων), με αποτέλεσμα από ένα σημείο και μετά η αληθοφάνεια που υποστήριζε την αφήγηση να πέφτει θύμα διαρκών εντυπωσιασμών, εκτροχιάζοντας εν τέλει την ταινία από την έως τότε διαδρομή της. Τουλάχιστον τα προσχήματα διατηρούνται μέχρι τέλους, οπότε το φινάλε δεν προδίδει το σύνολο, αλλά δεν παύει να του στερεί την προοπτική για κάτι ουσιαστικότερο. Όπως και να έχουν τα πράγματα, παρακολουθείται με τον ενδιαφέρον αμείωτο από αρχή μέχρι τέλους, χάρη πρωτίστως στη συνύπαρξη αυτών των δύο κορυφαία ταλαντούχων πρωταγωνιστών.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, θεατρικών παραστάσεων, τηλεοπτικών σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε το Cinemano στο Facebook και στο Instagram.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)