Κινηματογράφοι - Village Cinemas Ρέντη


Το κινηματογραφικό συγκρότημα της Village στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη ήταν, είναι και (όπως δείχνουν τα πράγματα) θα είναι η μεγαλύτερη επένδυση που έγινε ποτέ στο σινεμά στην Ελλάδα. Μετά την τεράστια επιτυχία του πρώτου πολυκινηματογράφου επί ελληνικού εδάφους στο Μαρούσι το 1997, κι ενώ είχαν προηγηθεί ο Μέγας Αλέξανδρος στη Θεσσαλονίκη (δεν υπάρχει πλέον) και το "μικρό" Παγκράτι, τον Δεκέμβριο του 1999 ανοίγει τις πόρτες του το πάρκο στου Ρέντη. Η πρωτοτυπία του εγχειρήματος ήταν πολλαπλή: Πρώτον, ουδέποτε είχαμε συγκρότημα 20 αιθουσών στην Ελλάδα (21 με τη θερινή τότε) και μάλλον ούτε θα έχουμε στο άμεσο μέλλον. Δεύτερον, ήταν η πρώτη φορά που κινηματογραφική εταιρεία κατασκεύαζε η ίδια το εμπορικό συγκρότημα στο οποίο θα εγκαθιστούσε και τους κινηματογράφους της, καθώς η συνήθης πρακτική λέει πως τα πολυσινεμά πηγαίνουν σε έτοιμα εμπορικά κέντρα που κατασκευάζουν άλλοι. Τρίτον, ήταν ανήκουστο μεγάλη εταιρεία (και μάλιστα πολυεθνική -μην ξεχνάμε πως τότε η Village ήταν θυγατρική της αυστραλέζικης "μαμάς") πραγματοποιούσε επένδυση τέτοιου ύψους σε μια περιοχή που χαρακτηριζόταν ως υποβαθμισμένη. 


Θυμάμαι τον ίδιο τον κ. Χάρη Αντωνόπουλο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας τότε, να μου λέει πως το Village στο Παγκράτι δεν ανταποκρινόταν στο όραμά τους, και πως είχε υποσχεθεί στον εαυτό του να μην φτιάξουν ξανά μικρές αίθουσες. Οπότε ήρθε το κέντρο στου Ρέντη με τις κολοσσιαίες του διαστάσεις να τον επιβεβαιώσει και μάλιστα "κάτω από το Τείχος του Κηφισού", όπως συνήθιζε να αποκαλεί το ποτάμι. "Θα κάνουμε τους κατοίκους όλης της Αθήνας, ακόμη και των Βορείων Προαστίων, να έρχονται να διασκεδάζουν στα Δυτικά", μου έλεγε χαρακτηριστικά. Και έγινε! Χρειαζόταν η παρέμβαση τροχονόμων και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις από τους όμορους Δήμους για να αντιμετωπιστεί το μποτιλιάρισμα κατά τους πρώτους μήνες λειτουργίας του κέντρου. Καφέ και εστιατόρια με θεματική διακόσμηση, καθώς και up market καταστήματα μεγάλων οίκων ολοκλήρωναν την εικόνα που όχι μόνο Ρέντη δεν θύμιζε, αλλά ούτε καν Ελλάδα.

Ο διάδρομος που οδηγεί στις αίθουσες 1 έως 9

Οι 20 κινηματογραφικές αίθουσες βρίσκονται όλες σε ένα επίπεδο, και διαφέρουν σε μέγεθος, εμφάνιση και τεχνικά χαρακτηριστικά μεταξύ τους. Το Village Ρέντη είχε αρχικά 4 αίθουσες με πιστοποίηση ΤΗΧ (4, 5, 6 & 7), διπλό ψηφιακό ηχητικό σύστημα (Dolby Digital και στις 20, αλλά και DTS σε ορισμένες), με τις μικρότερες (16, 17, 18 & 19) να είναι μεγαλύτερες από πολλές σημερινές αίθουσες σε άλλους κινηματογράφους. Διακοσμητικά, ακολουθήθηκε το πρότυπο της "τετραχρωμίας" που ήταν ήδη γνωστή στα άλλα Village. Κόκκινο, μπλε, πράσινο, μωβ εναλλάσσονταν ανά αίθουσα στην επάνω επιφάνεια των πλαϊνών τοίχων, με το χαρακτηριστικό ντραπέ ύφασμα που κατέβαινε μέχρι τα μισά. Στις 4 ΤΗΧ αίθουσες οι πλαϊνοί τοίχοι καλύπτονταν από τα ειδικά ηχητικά πάνελ, αλλά πάντα στους 4 βασικούς χρωματισμούς. Οι πολυθρόνες σταθερά σε γαλάζια απόχρωση, αλλά πιο μεγάλες από τα άλλα κέντρα και για πρώτη φορά Love Seats, με το "χεράκι" να σηκώνεται και να δημιουργεί διθέσια "καναπεδάκια" (ή τριθέσια ή τετραθέσια, ο καθείς όπως βολεύεται). Μέσα στα χρόνια, οι αίθουσες αναβαθμίζονταν ή τροποποιούνταν. Οι 1 και 2 μεταμορφώθηκαν σε Gold Class (κατά τα πρότυπα του Village @ the Mall), αλλά μετά από λίγο θεωρήθηκαν "ακριβές" για την περιοχή και μεταμορφώθηκαν ξανά, αυτή τη φορά σε Comfort, με κατά τι ακριβότερο εισιτήριο (αλλά πιο φθηνό από τις Gold Class) και πιο αναπαυτικές δερμάτινες πολυθρόνες (την ίδια πολιτική ακολούθησαν και στο θεσσαλονικιώτικο Mediterranean Cosmos). Σήμερα πλέον, οι αίθουσες Comfort έχουν δώσει τη θέση τους στο φορμάτ Village Kids (αντίστοιχα και πάλι με το συγκρότημα στη Θεσσαλονίκη). Με την έλευση του 3D, οι αίθουσες 4, 7 & 8 εξοπλίζονται με το στερεοσκοπικό ψηφιακό σύστημα της Real D, ενώ λίγο αργότερα όλες οι αίθουσες εγκαταλείπουν το φιλμ και γίνονται ψηφιακές. Πιο πρόσφατη αναβάθμιση αποτελεί η μετατροπή της "μεγάλης" 4 σε αίθουσα Dolby Atmos. Παράλληλα, αντικαθίστανται σταδιακά οι πολυθρόνες στις αίθουσες, όπου φαίνεται να κυριαρχεί το κόκκινο στο χρώμα τους από το αρχικό μπλε, είτε με καινούργιες, είτε με μεταφορά κάποιων από το συγκρότημα του Mall.

Ο διάδρομος που οδηγεί στις αίθουσες 10 έως 20

Αρχικά η είσοδος και τα ταμεία ήταν στο ισόγειο, από όπου ανέβαινες με κυλιόμενες στο μπαρ και την είσοδο των αιθουσών. Αργότερα, όταν η οικονομική κρίση έκανε την εμφάνισή της στην Ελλάδα και αφού η Village είχε πουλήσει το υπόλοιπο εμπορικό κέντρο, είσοδος και ταμεία μετακόμισαν στο επάνω επίπεδο, μαζί με το μπαρ, όπως είναι και σήμερα, με τη διαφορά ότι τα ταμεία πλέον δεν λειτουργούν στο πλαίσιο της γενικότερης πολιτικής της εταιρείας. Εισιτήρια διατίθενται είτε από αυτόματα μηχανήματα είτε από το μπαρ. Η ύφεση των τελευταίων χρόνων έχει επηρεάσει τη σημερινή εικόνα του εμπορικού κέντρου, με πολλά καταστήματα να παραμένουν κλειστά, ενώ οι μεγάλες φίρμες έχουν αποχωρήσει στην πλειοψηφία τους, δίνοντας τη θέση τους σε πιο "βατά" μαγαζιά, με τα χρόνια της καραντίνας του κορωνοϊού να επιβαρύνουν περισσότερο την κατάσταση. Η πρόσβαση στο επάνω επίπεδο για τον κινηματογράφο γίνεται από τις δύο ακριανές σκάλες, από τα ασανσέρ ή από τις κυλιόμενες στον αναγνωρίσιμο από μακριά πλέον θόλο του κέντρου. Ένας τεράστιος, φωτεινός χώρος (και κάπως θορυβώδης -ας όψονται τα ηλεκτρονικά παιχνίδια) σας υποδέχεται κατά την είσοδό σας, όπου θα βρείτε το μεγάλο μπαρ μπροστά σας, το Village Store με αναμνηστικά, παιχνίδια και είδη δώρων από ταινίες στη δεξιά άκρη και την είσοδο των αιθουσών στην αριστερή. Από εκεί κατευθύνεστε αριστερά για τις αίθουσες 1-9 (οι οποίες βρίσκονται αντικρυστά μεταξύ τους) και δεξιά για τις υπόλοιπες (όλες στην αριστερή πλευρά του διαδρόμου, όπως τον περπατάτε).

Αίθουσα 4 (3D & Dolby Atmos)

Η αίθουσα 4 είναι η μεγαλύτερη του κέντρου. Η κόκκινη ΤΗΧ αρχικά, διακοσμείται τόσο από τα τετράγωνα ηχητικά πάνελ στους τοίχους, όσο και από το επιβλητικό φωτεινό λογότυπο του Dolby Atmos, δεξιά και αριστερά. Με το συγκρότημα του Ρέντη να βρίσκεται σε φάση φρεσκαρίσματος, νέες κόκκινες πολυθρόνες αντικατέστησαν τις παλιές γαλάζιες κάνοντας πλέον την αίθουσα να είναι κατακόκκινη παντού. Με αμφιθεατρική διάταξη, τοποθετημένες σε τρία μπλοκ, με δύο κάθετους διαδρόμους ανάμεσά τους, προσφέρουν άνετη θέαση στη μεγάλη σινεμασκόπ οθόνη. Ο ήχος είναι πλέον Dolby Atmos, με διπλές σειρές περιφερειακών στους πλαϊνούς τοίχους και ηχεία οροφής (42 περιφερειακά  ηχεία στο σύνολό τους και επιπλέον 2 περιφερειακά subwoofer) και δονεί συθέμελα την αίθουσα μαζί με τα πανίσχυρα μπάσα, χωρίς ούτε να μπουκώνει ούτε να δημιουργεί ενοχλητικό συντονισμό, αποδίδοντας στην εντέλεια και την πιο μικρή ηχητική λεπτομέρεια. Σε συνδυασμό με τη λαμπερή ψηφιακή προβολή και τον εξοπλισμό της για τρισδιάστατες ταινίες με το σύστημα Real D, η 4 του Ρέντη είναι (μετά τη Sphera στο Mall) η δεύτερη πιο σύγχρονη και εντυπωσιακή αίθουσα στην Αθήνα. 

Αίθουσα 6

Η αίθουσα 6 (μαζί με την 5) ήταν αρχικά οι δύο μικρότερες THX του συγκροτήματος. Με τα μπλε ηχητικά πάνελ στους τοίχους και τις κόκκινες πλέον πολυθρόνες σε τρία μπλοκ και με δύο κάθετους διαδρόμους, η 6 προσφέρει λαμπερή προβολή στη μεγάλη οθόνη της με αναλογίες 1.85:1 που μασκάρεται σε σινεμασκόπ και εντυπωσιακή ακουστική στον ψηφιακό πολυκάναλο ήχο που ακούγεται κρυστάλλινος, με εξαιρετική λεπτομέρεια στα περιφερειακά και βαθύ, πεντακάθαρο μπάσο.

Αίθουσα 7 (3D)

Η αίθουσα 7 είναι η δεύτερη μεγαλύτερη από τις παλιές ΤΗΧ, εξ ου και τα ηχητικά τετράγωνα πάνελ στους πλαϊνούς τοίχους -πράσινα στην περίπτωσή μας. Και στην 7, οι γαλάζιες πολυθρόνες έχουν αντικατασταθεί από τις καινούργιες κόκκινες, σε τρία μπλοκ, με δύο κάθετους διαδρόμους ανάμεσά τους. Αμφιθεατρική κλίση και πολύ μεγάλη απόσταση της πρώτης σειράς από την οθόνη εξασφαλίζουν άνετη θέαση όπου κι αν καθήσετε. Οθόνη σινεμασκόπ μεγάλων διαστάσεων, ψηφιακός πολυκάναλος ήχος με ένταση στα περιφερειακά, δυνατό subwoofer που δεν μπουκώνει ούτε τρίζει και ψηφιακή προβολή πεντακάθαρη και λαμπερή εγγυώνται τις ιδανικές συνθήκες για να απολαύσετε την ταινία. Η αίθουσα 7 υποστηρίζει και τρισδιάστατες ταινίες με το σύστημα Real D.

Αίθουσα 10

Από τις μεγάλες μπλε, η αίθουσα 10 απέκτησε και αυτή κόκκινες, νέες πολυθρόνες, πάντοτε σε τρία μπλοκ και με δύο κάθετους διαδρόμους ανάμεσά τους. Μεγάλων διαστάσεων η 10 κομπάζει και για τη μεγάλη σινεμασκόπ οθόνη της σε απόσταση που δεν ενοχλεί ακόμη και από την πρώτη σειρά. Ψηφιακός και πολυκάναλος ο ήχος, δυνατά και κρυστάλλινα τα μπάσα, λαμπερή η ψηφιακή προβολή.

Αίθουσα 14

Η αίθουσα 14, επίσης από τις μεγάλες του κέντρου, έχει τη στάνταρ διακόσμηση της Village, με σκούρο μπλε ντραπέ ύφασμα στους πλαϊνούς τοίχους. Εδώ οι πολυθρόνες παραμένουν οι γνώριμες γαλάζιες (τουλάχιστον κατά την τελευταία μου επίσκεψη, χωρίς να σημαίνει ότι δεν έχουν κοκκινίσει και αυτές), σε τρία μπλοκ με δύο κάθετους διαδρόμους. Μεγάλη οθόνη 1.85:1 που μασκάρεται σε σινεμασκόπ χωρίς να χάνει σε μέγεθος, ψηφιακή προβολή και δυνατός ψηφιακός πολυκάναλος ήχος με βαθιά μπάσα, ισχυρό sub και σωστή ακουστική.

Αίθουσα 15

Κατακόκκινη και η αίθουσα 15 πλέον, υποδέχεται τους θεατές με τις αρχικές πολυθρόνες του Mall, σε διάταξη τριών μπλοκ και με δύο κάθετους διαδρόμους ανάμεσά τους. Η οθόνη έχει αναλογίες 1.85:1 και μασκάρεται για τις ανάγκες προβολής σινεμασκόπ ταινίας, ενώ ο ήχος της παραμένει εντυπωσιακός στη λεπτομέρεια και τη σωστή ένταση των περιφερειακών. Σε σύγκριση με τις υπόλοιπες ίσως να υστερεί κάπως στην ισχύ των μπάσων χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι σε σωστό επίπεδο.

Αίθουσα 16

Η αίθουσα 16 ανήκει στην παρέα των "μικρότερων" του κέντρου. Πράσινο χρώμα στο ύφασμα των τοίχων, νέες γαλάζιες πολυθρόνες (άλλου τύπου, με ανακλινόμενο κάθισμα), σε αμφιθεατρική διάταξη σταδίου, μονομπλόκ με δύο κάθετους διαδρόμους στα άκρα, και οθόνη 1.85:1 που μασκάρεται σε σινεμασκόπ είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της. Ψηφιακή προβολή υψηλού επιπέδου και πολυκάναλος ψηφιακός ήχος με σωστή ακουστική και δυνατά μπάσα.

Αίθουσα 19

Η 19 κλείνει το κουαρτέτο των μικρών αιθουσών του συγκροτήματος. Είναι δίδυμη της 16, με πράσινο χρώμα στις επιφάνειες και μπλε πολυθρόνες (τις αρχικές, τουλάχιστον κατά την τελευταία μου επίσκεψη), σε μονομπλόκ αμφιθεατρική διάταξη σταδίου και με δύο κάθετους διαδρόμους στα άκρα. Οθόνη 1.85:1 που μασκάρεται σε σινεμασκόπ, λαμπερή ψηφιακή προβολή και πολυκάναλος ψηφιακός ήχος με σωστή ακουστική και δυνατά μπάσα.

Η είσοδος του θερινού σινεμά

Το Village Renti Summer ήταν το πρώτο θερινό σινεμά που κατασκεύασε εξ αρχής η Village, μέσα στο πάρκο του Ρέντη, αλλά και το πρώτο θερινό σε multiplex. Λειτούργησε λίγα χρόνια αργότερα από τα εγκαίνια του πολυκέντρου και κυριολεκτικά άλλαξε τον τρόπο που βλέπαμε ταινία σε θερινό σινεμά, καθώς εικόνα και ήχος ήταν εφάμιλλα των χειμερινών της εταιρείας, ενώ συμπλήρωσε ιδανικά τη μεγαλύτερη και αρτιότερη κατ' εμέ κινηματογραφική επένδυση στην Ελλάδα. Το θερινό σινεμά στου Ρέντη βρισκόταν στην πίσω άκρη του πάρκου, κοντά στον παιδότοπο, στην έξοδο προς την οδό Καναπιτσέρη. Με αριθμημένες θέσεις και το πατροπαράδοτο διάλειμμα κατά την προβολή, το Village Renti Summer συνδύαζε όσο λειτουργούσε με τον ιδανικότερο τρόπο τη χαλάρωση του θερινού με την ποιότητα προβολής μιας χειμερινής αίθουσας. 


Μετά την είσοδο με την κομψή επιγραφή, περνούσατε στο μπαρ και σε έναν όμορφο χώρο αναμονής, με πολλές θέσεις και σκαμπώ, διακοσμημένο με τέντες σε ασύμμετρα σχήματα. Η αίθουσα ήταν μεγάλη και εντυπωσιακή, με πολλές θέσεις, καναπέδες στις πίσω σειρές και μικρά, πρακτικά τραπεζάκια σε όλες μα όλες τις πολυθρόνες. Η οθόνη μεγάλη, η προβολή ψηφιακή υψηλού επιπέδου και ο ήχος άρτιος Dolby Digital, χωρίς την παραμικρή έκπτωση σε ποιότητα ή σε ένταση, ακόμη και στη βραδινή προβολή. Μοναδικό μειονέκτημα, στις χαμηλόφωνες σκηνές της ταινίας, ήταν το ενδεχόμενο να ακούγεται η Πάολα στο τελευταίο της σουξέ από τον παρακείμενο παιδότοπο. Δυστυχώς, το θερινό στου Ρέντη δεν λειτουργεί πλέον, έχοντας δώσει τη θέση του σε γήπεδα τένις και βόλεϋ.

Οι κινηματογράφοι της Village, αφού πέρασαν από τα χέρια της "μαμάς" στον Όμιλο Κοντομηνά, ανήκουν σήμερα στον όμιλο ΑΝΤ1.

Village Ρέντη

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, θεατρικών παραστάσεων, τηλεοπτικών σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook και στο Instagram.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Disorder (2024)

Αρραβωνιάσματα (1950) (Α/Μ)

O τελευταίος πειρασμός (1964) (Α/Μ)

Les amours d'Anaïs (2021)

Κινηματογράφοι- Village @ The Mall (Αίθουσες 1-11)