Doctor Strange in the Multiverse of Madness (2022) (IMAX) (3D)


Κόμικ περιπέτεια φαντασίας της Marvel σε σκηνοθεσία Σαμ Ράιμι, με τους Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Ελίζαμπεθ Όλσεν, Τσιγουέτελ Ετζιόφορ, Μπένεντικτ Γουόνγκ, Ξότσιτλ Γκόμεζ, Ρέητσελ ΜακΆνταμς, Τζων Κραζίνσκυ, Πάτρικ Στούαρτ, Σαρλίζ Θερόν.

Ο Δόκτωρ Στρέηντζ συνεργάζεται με ένα νεαρό κορίτσι το οποίο έβλεπε από καιρό στα όνειρά του, που δηλώνει πως μπορεί να ταξιδεύει μεταξύ του πολυσύμπαντος. Με τον κόσμο, σύμφωνα με τα λόγια της, να κινδυνεύει με αφανισμό, οι δυο τους περνούν από σύμπαν σε σύμπαν, γνωρίζοντας κόσμους αλλόκοτους μα και εναλλακτικές εκδοχές του εαυτού του, καθώς και άλλων ηρώων, την ίδια στιγμή που η βοήθεια που ζητά από την Κόκκινη Μάγισσα δεν έρχεται στην πραγματικότητα ποτέ, αφού η Γουάντα έχει τη δική της ατζέντα.

Σε συνέχεια των γεγονότων του "Spider-Man: No Way Home" αλλά και σε άμεση συνάρτηση με τις εξελίξεις στο "WandaVision", τούτη εδώ η δεύτερη σόλο περιπέτεια του Δρ. Στρέηντζ υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Σαμ Ράιμι, δεν γνωρίζει σύνορα (κυριολεκτικά), αφήνοντας το σενάριο και τα εφφέ να πλάθουν αχαλίνωτα κόσμους και εικόνες σε ένα ντελίριο χρωμάτων, σχημάτων και μορφών. Την ίδια στιγμή βέβαια, η ταινία σε προβληματίζει ως προς την αυτοτέλειά της, καθώς πέραν του μεγέθους και της άκρως εντυπωσιακής όψης της, δεν παύει να μοιάζει με "επεισόδιο" ενός ευρύτερου "σήριαλ" που πλέον απλώνεται πέραν της μεγάλης οθόνης και στις τηλεοπτικές σειρές του Disney+. Από τη μια λοιπόν αναρωτιέσαι κατά πόσο το συγκεκριμένο φιλμ θα μπορούσε να σταθεί μόνο του (έστω και εντός του πλαισίου του κινηματογραφικού σύμπαντος της Marvel) ή εάν εν τέλει το σινεμά "κατεβαίνει" για να συναντήσει την τηλεόραση, υπό τη μορφή special επεισοδίου. Βέβαια, έχοντας ήδη παρακολουθήσει κάποιες από τις σειρές της Marvel στο Disney+, μόνο τηλεόραση δεν τις λες, αφού στην ουσία ως προς το μεγαλείο της παραγωγής τους δεν είναι τίποτα λιγότερο από μια ταινία μεγάλης διάρκειας που την παρακολουθείς σε συνέχειες. 

Και κάπου εκεί θαρρώ πως κρύβεται όλη η ευφυΐα πίσω από τη δουλειά της Marvel, η οποία αποδεικνύεται πως τιμά στον μέγιστο βαθμό τόσο το υλικό της όσο και την ιστορία του ίδιου του σινεμά. Μην ξεχνάμε πως οι ήρωες της Marvel από μηνιαία περιοδικά συνεχείας ξεκίνησαν, με ιστορίες είτε αυτοτελείς, είτε πολλών κεφαλαίων είτε ακόμα και αλληλοσυνδεόμενες με τις περιπέτειες ενός άλλου ήρωα στο δικό του περιοδικό. Αν κάτι λοιπόν έχει καταφέρει στον μέγιστο βαθμό η Marvel είναι ακριβώς αυτό: να μεταφέρει τη λογική των "μηνιαίων" περιοδικών στο σινεμά με τίτλους αυτόνομους, συνεχείας ή που μπαίνουν ο ένας στη θεματολογία του άλλου. Ταυτόχρονα, φαίνεται πως αποτίει έναν ειδικό φόρο τιμής στα κινηματογραφικά σήριαλ των '40s και των '50s που υποδέχονταν τους θεατές των κινηματογράφων προτού αρχίσει η ταινία του κανονικού προγράμματος, και τα οποία βασίζονταν εν πολλοίς σε δημοφιλή κόμικ στριπ της εποχής.

Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν, "Ο Δρ. Στρέηντζ στο Πολυσύμπαν της Τρέλας" είναι ένα χορταστικό και άκρως φαντασμαγορικό "επεισόδιο" των κόμικ της Marvel στον κινηματογράφο, με τον Μπένεντικτ Κάμπερμπατς να ενδύεται με άνεση την κάπα του μέγιστου μάγου, απολαμβάνοντας (και εμείς μαζί του) αυτό το θεότρελο ταξίδι στα σύμπαντα μα και στο δικό του παρελθόν και στην πληγωμένη του ψυχή. Έχει μετρημένο χιούμορ, έχει έντονη δράση, έχει και συγκίνηση εις ό,τι αφορά το δράμα της Γουάντα αλλά και τα αισθηματικά του Δόκτορος, και όλο μαζί μάς ανοίγει ακόμα περισσότερο την όρεξη για το επόμενο "τεύχος" που θα κυκλοφορήσει στο σινεμά της γειτονιάς μας.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, θεατρικών παραστάσεων, σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)