Οι τρακαδόροι της Αθήνας (1956) (Α/Μ)



Εναλλακτικός τίτλος: Ο τροβαδούρος της Αθήνας

Κωμωδία της Φούτρος Φιλμ σε σκηνοθεσία Γιώργου Σταματόπουλου, με τους Κώστα Χατζηχρήστο, Νίκο Ρίζο, Τζένη Σταυροπούλου, Μαρία Νικολαϊδου, Όμηρο Αθηναίο, Γιάννη Σπαρίδη, Γκόλφω Μπίνη, Γκίκα Μπινιάρη, Κάρλο Στόππα.

Επαγγελματίες άφραγκοι και με τα νοίκια να τρέχουν, οι δύο κολλητοί συγκάτοικοι και μουσικοί βρίσκονται εν τέλει στον δρόμο, αφού δεν γλυτώνουν την έξωση. Επιτήδειοι όμως καθώς είναι και καταφερτζήδες, κάνουν ό,τι περνά από το χέρι τους για να αναδειχθούν στον κόσμο του θεάματος. Με αυτά και με εκείνα ανοίγουν ένα πρακτορείο ταλέντων και στη συνέχεια ασχολούνται και με ένα νυχτερινό κέντρο, επιτυγχάνοντας να συνδυάσουν τις μεγάλες τους αγάπες: τη μουσική, την καλοπέραση και τις γυναίκες.

Τρικυμία εν κρανίω σενάριο και παραγωγή άστα να πάνε, την ταινία πρέπει να την ξέχασαν και οι συντελεστές της, πλην ενδεχομένως της Ρένας Βλαχοπούλου, αφού ήταν η πρώτη εμφάνισή της σε ελληνική ταινία, ως τραγουδίστρια όμως (ακούγεται να λέει το "Αθήνα ξελογιάστρα") και όχι με ρόλο. Αυτό θα το κατάφερνε την επόμενη σαιζόν του 1956-57, με τον πρωταγωνιστικό της ρόλο στις "Πρωτευουσιάνικες περιπέτειες". Ο δεύτερος που σίγουρα θα θυμόταν την ταινία είναι ο ιταλός κωμικός (έτσι αναφέρεται στους τίτλους) Κάρλο Στόππα που στην Ελλάδα έκανε καριέρα σε μια χούφτα ταινίες με αυτήν εδώ να είναι η πρώτη του, όπου εκτός από ηθοποιός διετέλεσε βοηθός σκηνοθέτη, μακιγιέρ και σκριπτ ενώ έφτιαξε και τις μακέτες! Για να ξαναγυρίσουμε τώρα στους "Τρακαδόρους", μόνο για το ιστορικό ενδιαφέρον της μελέτης των ταινιών της εποχής προσφέρεται και φυσικά για τους φίλους των ηθοποιών που εμφανίζονται, όλοι εκ των οποίων βέβαια έχουν να επιδείξουν πολύ καλύτερες στιγμές. Επίσης, ένα κάποιο ενδιαφέρον (ίσως και μεγάλο) να έχουν τα άπλετα μουσικοχορευτικά νούμερα που προσφέρονται για να αποκτήσει η ταινία διάρκεια ικανή για να θεωρείται ως μεγάλου μήκους. Στους τίτλους αρχής αναφέρονται επίσης το πιθηκάκι Κάρλο που παραχώρησε το ομώνυμο πρακτορείο του Εθνικού Λαχείου και ο παπαγάλος του Καφέ Λουμίδη -σας το ορκίζομαι, αμφότερα υπάρχουν στους τίτλους της ταινίας. Η δε κάκιστη ποιότητα της διασωζώμενης κόπιας δεν βοηθά την κατάσταση. Για την ιστορία, ο πρωτοεμφανιζόμενος εδώ σκηνοθέτης (και σεναριογράφος μαζί με τον Χατζηχρήστο) Γιώργος Σταματόπουλος, συνέχισε την καριέρα του με το ψευδώνυμο Γιώργος Αρίων όπου τον συναντάμε και σε μια τηλεοπτική σειρά του 1972, τον "Απόρρητο Φάκελο 27" που έπαιζε η ΥΕΝΕΔ και η οποία ήταν παραγωγή της Αστυνομίας Πόλεων.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Fourmi (2019)

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Το αγοροκόριτσο (1959) (Α/Μ)