Κυνηγημένη προσφυγοπούλα (1969) (Α/Μ)


Δραματική ταινία σε σκηνοθεσία Ανδρέα Κατσιμητσούλια, με τους Έλντα Αθανασάκη, Ερρίκο Μπριόλα, Μάνο Κατράκη, Θεόδωρο Μορίδη, Τασσώ Καββαδία, Λυκούργο Καλλέργη, Λαυρέντη Διανέλλο, Νικήτα Πλατή.

Η Ελένη, μια νεαρή χωρικός, μαθαίνει από τον ετοιμοθάνατο πατέρα της πως δεν είναι στην πραγματικότητα δικό του παιδί. Την είχε αφήσει σε αυτόν και τη γυναίκα του η μητέρα της, που κίνησε για την Αθήνα να βρει τον άντρα της, με τον οποίο είχαν χωριστεί στην εποχή του μεγάλου ξεριζωμού των Ποντίων, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Ο θετός της πατέρας πεθαίνει προτού προλάβει να της πει το όνομά του, και η Ελένη ξεκινά και εκείνη ένα ταξίδι αναζήτησης, μέχρι που συναντά τυχαία στο τραίνο έναν μουσικό που την παίρνει υπό την προστασία του. Καθώς ο καιρός περνά, βρίσκεται να τραγουδά στο πλευρό του, στο κεντράκι όπου εργάζεται, έως ότου την ανακαλύπτει ο ιδιοκτήτης μιας μεγάλης δισκογραφικής εταιρείας. Η Ελένη γίνεται μεγάλο αστέρι ενώ την ερωτεύεται ο γιος του ιδιοκτήτη της δισκογραφικής. Η ίδια, όμως, δεν σταματά ποτέ να αναζητά τον χαμένο της πατέρα.

Βλέπεις τον τίτλο και νομίζεις πως θα δεις κάτι που θα έχει μία κάποια σχέση με την ιστορία των Ποντίων. Αλλά όχι! Η ταινία δεν έχει την παραμικρή σχέση με τον ίδιο της τον τίτλο αλλά ούτε και με την πραγματικότητα, αφού στο σενάριο του Νέστορα Μάτσα δεν υπάρχει το παραμικρό που να βγάζει νόημα. Το ποντιακό παρελθόν της πρωταγωνίστριας ουδόλως μας απασχολεί, αφού απλά χρησιμεύει ως πλαίσιο αναζήτησης του χαμένου πατέρα που θα μπορούσε να είχε χαθεί για χίλιους δυο άλλους λόγους. Οπότε ούτε ως προσφυγοπούλα μάς απασχολεί η ηρωίδα αλλά ούτε και ως κυνηγημένη αφού ουδείς την κυνηγά (αν και επιφυλάσσομαι για τους θεατές μετά το τέλος της προβολής). Κλασική ιστορία φτωχής πλην τιμίας που κάνει καριέρα στο λαϊκό τραγούδι είναι το φιλμ, όπως και δεκάδες άλλα, με την ίντριγκα τόσο αδύναμη που δεν καταλαβαίνεις ποτέ πού ακριβώς εντοπίζεται το πρόβλημα (στην ιστορία της Ελένης, διότι τα άλλα προβλήματα της ταινίας τα εντοπίζεις πανεύκολα). Το "ποιοτικό" τραγούδι στο φινάλε μόνο γέλια προκαλεί.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)