Gueule d'ange (2018)



Ελληνικός τίτλος: Ένα αγγελικό πρόσωπο

Δραματική ταινία της Mars, σε σκηνοθεσία Βανέσα Φιλό, με τους Μαριόν Κοτιγιάρ, Αϊλύν Ακσουά-Εταί, Αλμπάν Λενουάρ, Αμελί Ντωρ.

Η Μαρλέν παντρεύεται για πέμπτη φορά, αλλά τώρα  μοιάζει να καταρρίπτει κάθε προηγούμενο ρεκόρ της, αφού ο σύζυγός της τη βρίσκει στην κουζίνα της αίθουσας όπου γίνεται η γαμήλια εκδήλωση στην αγκαλιά ενός άλλου άντρα. Η νέα της ζωή τελειώνει προτού καν αρχίσει, τόσο για την ίδια όσο και για την κόρη της, την 9χρονη Ελλί. Όχι πως η Μαρλέν δείχνει ιδιαίτερα προβληματισμένη από όλο αυτό. Μετά το αρχικό σοκ, επιστρέφει στα δικά της, μέχρι που εξαφανίζεται εντελώς, ύστερα από μια νύχτα εξόδου σε κλαμπ, αφήνοντας την Ελλί ολομόναχη. Από τις αντιδράσεις της μικρής υποψιαζόμαστε πως η Μαρλέν το έχει επαναλάβει και στο παρελθόν, χωρίς άλλωστε να είναι ιδιαίτερα παρούσα και κατά την παρουσία της. Έτσι, η μικρή προσπαθεί να τα βγάλει πέρα, μιμούμενη τη συμπεριφορά της μητέρας της.

Μια αγνώριστη στη συμπεριφορά και τη φωνή Μαριόν Κοτιγιάρ πρωταγωνιστεί σε αυτό το μικρό αλλά τραγικό φιλμ που παρά τις σεναριακές αδυναμίες του, πραγματικά σοκάρει με το ωμό και σκληρό του θέμα, χωρίς να κουράζει ή να σε αποπροσανατολίζει. Με βασικό οδηγό τις ερμηνείες μαμάς και κόρης (είναι πολύ καλή μικρή, καθώς δείχνει να αποποιείται οποιαδήποτε παιδική αθωότητα στην προσπάθειά της να τα βγάλει πέρα), η ταινία αφηγείται ξεκάθαρα την ιστορία της, με έναν αμείλικτο ρεαλισμό, χωρίς περιττούς μελοδραματισμούς. Δεν είναι πως η σκηνοθεσία της Βανέσα Φιλό αποστασιοποιείται από το συναίσθημα, απλά αντιμετωπίζει την κατάσταση με μια δόση κυνισμού, αφού ουδείς εκπλήσσεται από τη συμπεριφορά της μάνας, και πολύ περισσότερο η ίδια η Ελλί. Κι αυτό είναι που σοκάρει περισσότερο από το να έδειχνε ένα μικρό κοριτσάκι σε απόγνωση και απελπισία. Εδώ, η απόλυτα συνειδητοποιημένη συμπεριφορά της Ελλί που κινείται το ίδιο αλόγιστα όπως η μαμά της, προβάλλει με έναν διεστραμμένα ρεαλιστικό τρόπο πως το μήλο πέφτει κάτω από τη μηλιά και πως η συμπεριφορά της Μαρλέν ενδεχομένως θα καταστρέψει τη ζωή της κόρης της για πάντα, αφού μαθηματικά ακολουθεί την ίδια διαδρομή. Η καταλυτική παρουσία ενός νεαρού άντρα στη ζωή της Ελλί (στιβαρός και μετρημένος ο Αλμπάν Ρενουάρ) δημιουργεί κάποιες ελπίδες για την αναστροφή του τετελεσμένου, αλλά το μέλλον μοιάζει επικίνδυνα ήδη εδώ. 

Είναι αυτή η αμηχανία στο σενάριο από την ώρα που εξαφανίζεται η μάνα που στερεί από την ταινία την ευκαιρία να ορθώσει έναν πιο διακριτό λόγο. Από τη μία η αφήγηση δικαιολογείται πλήρως, καθώς είναι το ίδιο αμήχανη με τη συμπεριφορά της μικρής, από την άλλη όμως δεν σε πείθει και απόλυτα πως είναι έτσι επειδή έτσι έπρεπε να είναι ή επειδή δεν ήξερε τι άλλο θα μπορούσε να γίνει. Παρ'όλα αυτά, η ταινία κυλά γρήγορα, κυρίως χάρη στους πρωταγωνιστές της, μέσα στην έντονα χρωματισμένη φωτογραφία της, που κάνει τα πρόσωπα και τα τοπία να λάμπουν αλλά και να μοιάζουν ετοιμόρροπα. 

Για περισσότερες κριτικές ταινιών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)