Ascension (2021)


Ντοκυμανταίρ της MTV Documentaries σε σκηνοθεσία Τζέσικα Κίνγκντον. 

Το νέο Κινεζικό Όνειρο μέσα από τις κοινωνικές τάξεις, την προτεραιότητα στην κερδοφορία και μέσα από την καινοτομία, παρουσιάζεται σε αυτό το άκρως ενδιαφέρον για τα δυτικά μάτια φιλμ τεκμηρίωσης που παρατηρεί αμέτοχο το πώς υλοποιεί το ολοκαίνουργιο αυτό όραμα μια χώρα που μοιάζει να αναζητά διαρκώς το δικό της αύριο και τη δική της θέση στο παγκόσμιο γίγνεσθαι.

Χωρίς ίχνος αφήγησης, παρά μόνο με φυσικό ήχο που καταγράφει κάποιες από τις κουβέντες αυτών που βρίσκονται μπροστά στην κάμερα, η "Άνοδος" εξιστορεί το άγνωστο σε πολλούς από εμάς παρόν της Κίνας, που όπως αποδεικνύεται δύσκολα θα μπορέσουμε να κατανοήσουμε, και η οποία αποφάσισε να αλλάξει ριζικά τη λειτουργία της, χωρίς όμως και να αποποιηθεί κουλτούρα και συνήθειες των παρελθόντων χρόνων. Σαν αναβίωση της βιομηχανικής επανάστασης στη σύγχρονη εποχή, οι άνθρωποι της ταινίας δουλεύουν σε αλυσίδες παραγωγής που ενδεχομένως θα έκαναν τον Μαρξ να στριφογυρίζει μέσα στον τάφο του, την ίδια στιγμή που κάποιοι άλλοι βυθίζονται στη δυτική γνώση και στον δυτικό τρόπο ζωής, με πρότυπο τον "Πύργο του Ντάουντον". Δεν είναι μόνο τα φτηνά εργατικά χέρια που παράγουν τα φτηνά προϊόντα που γυρίζουν σε ολόκληρο τον κόσμο, είναι και αυτή η νέα τάξη κινέζων αριστοκρατών που ανακαλύπτουν την ανάγκη τους για μπάτλερ (κυριολεκτικά) και σωματοφύλακες, με την κάμερα της Τζέσικα Κίνγκντον να μας βάζει σε σχετικές σχολές. 

Άλλος κόσμος που όμως μιμείται τον δικό μας, και με το κοινωνικό χάσμα διαρκώς να διευρύνεται, η Κίνα της "Ανόδου" είναι πολλοί κόσμοι σε έναν, χωρίς όμως η ταυτότητα κανενός να είναι απολύτως ξεκάθαρη. Αποστασιοποιημένη μα και γεμάτη επιφυλάξεις η ματιά της ταινίας, παραθέτει αδυσώπητα εικόνες ρεαλισμού και καθημερινότητας, οι οποίες προβληματίζουν, εντυπωσιάζουν και θέτουν διαρκώς ερωτήματα που πολύ δύσκολα θα απαντήσουμε, καθώς παγκόσμια οικονομία γιγαντώνεται ως αυτόβουλο ον, μακριά από τις ανθρώπινες ανάγκες.

Η ταινία είναι υποψήφια για Όσκαρ Ντοκυμανταίρ.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Αν αγαπάτε τα ντοκυμανταίρ, θα βρείτε το σχετικό αρχείο κειμένων του Cinemano, εδώ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)

Το αγοροκόριτσο (1959) (Α/Μ)