Ponzio Pilato (1962)


Ελληνικός τίτλος: Πόντιος Πιλάτος

Βιβλικό δράμα σε σκηνοθεσία Τζιαν Πάολο Καλεγκάρι και Ίρβινγκ Ράπερ, με τους Ζαν Μαραί, Τζην Κρέην, Μπάζιλ Ράθμπόουν, Λετίσια Ρομάν, Τζων Ντρου Μπάρρυμορ, Μάσιμο Σεράτο.

Η εβδομάδα των Παθών και τα γεγονότα που οδήγησαν στη σταύρωση και την ανάσταση του Ιησού, παρουσιάζονται μέσα από την οπτική του Πόντιου Πιλάτου. Αφοσιωμένος στα καθήκοντα που του έχει επιβάλλει η Ρώμη, διχασμένος ανάμεσα στα προσωπικά του και στις υποχρεώσεις του και πιεσμένος από τους ιερείς, ο Πόντιος Πιλάτος προσπαθεί μάταια να εξισορροπήσει τις καταστάσεις, χωρίς όμως να καταφέρει να σώσει τον ίδιο του τον εαυτό.

Ξεχασμένο peplum made in Italy (με τη σύμπραξη όμως της Γαλλίας στην παραγωγή, εξ ου και ο Ζαν Μαραί στον ομώνυμο ρόλο), το οποίο χάθηκε μέσα στον ίλιγγο των πνευματικών δικαιωμάτων, παρέπεσε και εν τέλει ουδέποτε απέκτησε τη θέση που του αξίζει ανάμεσα στις ταινίες του είδους. Η αλήθεια είναι πως τα (λίγα) χρήματα που δαπανήθηκαν για τα γυρίσματα προδίδουν την ταινία στα σημεία, αφού καλά είναι τα φαινομενικά εντυπωσιακά σκηνικά σε πρώτη όψη, όμως αποκαλύπτονται ως φτηνό κόντρα πλακέ και φελιζόλ (ή κάτι τέτοιο) στις σκηνές των ειδικών εφφέ, όταν το παλάτι σείεται από τον σεισμό. Ταυτόχρονα, ο πύργος της Βαβέλ σε ό,τι αφορά την καταγωγή των ηθοποιών, οδηγεί εξ αρχής σε ισοπεδωμένες, ντουμπλαρισμένες ερμηνείες, ανάλογα τη γλώσσα που τυχαίνει να πετύχει κανείς στην ταινία (εγώ ήμουν τυχερός και μου έκατσαν τα Ιταλικά, αλλά εάν πέσετε επάνω στην αγγλική μεταγλώττιση, τότε τη βάψατε). Πέραν όμως όλων αυτών των συμβάσεων της εποχής και της χώρας προέλευσης (σύνηθες φαινόμενο τα διεθνή ευρωπαϊκά καστ και η πλήρης μεταγλώττιση των ταινιών εκείνων, χωρίς ποτέ να υπάρχει κάποια "επίσημη" βερσιόν), αυτός εδώ ο Πόντιος Πιλάτος έχει πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον από όσο θα περίμενε κανείς. 

Κατ' αρχήν έχει τον Ζαν Μαραί που ακόμα και μεταγλωττισμένος σε οποιαδήποτε γλώσσα κατορθώνει με την ερμηνεία του να δώσει υπόσταση στον χαρακτήρα του Πόντιου Πιλάτου, πολύ περισσότερο κι από κάποιες άλλες, μεγάλες χολυγουντιανές υπερπαραγωγές. Άνθρωπος και όχι χάρτινη φιγούρα που ξεπήδησε από τις σελίδες της Βίβλου, ο Πιλάτος της ταινίας αυτής έχει συναίσθημα, εσωτερική σύγκρουση και ειδικό βάρος που κάνει τον χαρακτήρα του κατά το δυνατόν ρεαλιστικό, άρα και τις αποφάσεις του περισσότερο σημαίνουσες. Το σενάριο συνδυάζει μια χαρά τη βιβλική αφήγηση με τα προσωπικά του πρωταγωνιστή του, ενώ έχει πολύ ενδιαφέρον και ο τρόπος με τον οποίο απεικονίζεται ως χαρακτήρας και ο Ιούδας.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Αν αγαπάτε τις δραματικές ταινίες, θα βρείτε το αρχείο κειμένων του Cinemano, εδώ. 



 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)