The Outfit (2022)


Ελληνικός τίτλος: Το κουστούμι

Δραματική περιπέτεια των Focus/Filmnation, σε σκηνοθεσία Γκράχαμ Μουρ, με τους Μαρκ Ράυλανς, Τζώννυ Φλυν, Ζόυ Ντώυτς, Ντύλαν Ο'Μπράιαν, Σάιμον Ράσελ Μπηλ, Νίκι-Αμούκα Μπερντ, Άλαν Μεχντιζαντέ.

Ο Λέοναρντ Μπέρλινγκ, κορυφαίος ράφτης από το Λονδίνο, βρίσκεται πλέον στο Σικάγο, όπου έχει ανοίξει εδώ και χρόνια το δικό του μαγαζί. Αφοσιωμένος στην τέχνη του και πάντοτε με τις υψηλότερες των απαιτήσεων, ο Λέοναρντ επιθυμεί να προσφέρει μόνο το καλύτερο στην εκλεκτή πελατεία του που δεν φοβάται να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη. Χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα, πάντοτε λιγομίλητος και διακριτικός, συνεπής και έμπιστος, κατόρθωσε μέσα στα χρόνια να γίνει σχεδόν ο αποκλειστικός ράφτης μίας από τις μεγαλύτερες εγκληματικές οικογένειες της πόλης. Και καθώς το μαγαζί του στηρίζεται πρωτίστως στις δικές τους παραγγελίες, δεν είναι λίγες οι φορές που ο βρετανός ράφτης καλείται να κάνει τα στραβά μάτια ή να εκτελέσει μια-δυο μικρές χάρες που του ζητούν.

Ταινία δωματίου (ή για την ακρίβεια, καταστήματος), το "Κουστούμι" αποτελεί περίτρανο παράδειγμα για το πώς μπορείς να κάνεις πολύ καλό σινεμά χρησιμοποιώντας αποκλειστικά τα απολύτως απαραίτητα. Σε χέρια άλλων, η ίδια ακριβώς ιστορία θα μπορούσε κάλλιστα να είχε διαμορφωθεί σε φιλμ δράσης, αφού και κυνηγητά έχει και πιστολίδι και εκτελέσεις. Στην περίπτωσή μας, όμως, δεν βλέπουμε τίποτα από όλα αυτά στην οθόνη, παρά μόνο τα μαθαίνουμε από αφηγήσεις όσων τα έζησαν, με το αποτέλεσμα να είναι, πιστέψτε με, πολύ πιο συναρπαστικό. Η άγνοια όσων συμβαίνουν έξω από τους τοίχους του ραφείου του πράου και βρετανικά ευγενικού Λέοναρντ Μπέρλινγκ εντείνει κάθε λεπτό που περνά την αγωνία, μεταφέροντας το κλειστοφοβικό κλίμα εκείνης της νύχτας στην αίθουσα προβολής. Γυρισμένο σαν σε πραγματικό χρόνο, το "Κουστούμι" διαδραματίζεται εντός κάποιων ωρών, με το κλίμα να βαραίνει όσο το σκοτάδι (κυριολεκτικά και μεταφορικά) γίνεται πιο πυκνό. Στην πρώτη του σκηνοθετική δουλειά ο νεαρός Γκράχαμ Μουρ (τον γνωρίσαμε ως σεναριογράφο στο εξίσου πολύ καλό "Παιχνίδι της μίμησης") δείχνει να χειρίζεται μαστόρικα το υλικό του (δικό του άλλωστε και το σενάριο, με συνεργάτη τον Τζόναθαν ΜακΚλέην), έχοντας την αμέριστη συμπαράσταση των ηθοποιών του, του διευθυντή φωτογραφίας (Ντικ Πόουπ), του μοντέρ του (Γουίλιαμ Γκόλντενμπεργκ) και φυσικά του Αλεξάντρ Ντεπλά που υπογράφει ξανά μια εξαιρετική μουσική επένδυση.

Χτίζοντας την ταινία επάνω στην πολυεπίπεδη μα φαινομενικά ασήμαντη περσόνα του ράφτη (υποδειγματικός ο Μαρκ Ράυλανς) και με το κατάστημα να μεταμορφώνεται από σπιτικό σε άσυλο και από εκεί σε αρένα, ο Γκράχαμ Μουρ ξετυλίγει με σοφά επιλεγμένα βήματα την ιστορία του, εισάγοντας σταδιακά τους χαρακτήρες, μέσα σε ένα περίτεχνο ντεκόρ, το οποίο ακριβώς χάρη στη φωτογραφία και το μοντάζ δεν στερεί από την ταινία το μεγαλείο της δράσης. Με τα πάντα κομμένα και ραμμένα στην εντέλεια, όπως ακριβώς τα κουστούμια που κόβει και ράβει ο Λέοναρντ, η ταινία, μετά από μια εξαιρετική σεκάνς έναρξης, αξιοποιεί μέχρι και το τελευταίο της λεπτό, κλέβοντας τις εντυπώσεις και ακροβατώντας διαρκώς στη λεπτό νήμα των ανατροπών και των συγκρούσεων, μέχρι το μεγάλο φινάλε.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Αν αγαπάτε τις περιπέτειες και τη δράση, θα βρείτε κείμενα και κριτικές από το αρχείο του Cinemano, εδώ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Το αγοροκόριτσο (1959) (Α/Μ)