Morbius (2022) (IMAX)


Κόμικ περιπέτεια φαντασίας των Columbia/Marvel, σε σκηνοθεσία Ντάνιελ Εσπινόζα, με τους Τζάρεντ Λήτο, Ματ Σμιθ, Άντρια Αρχόνα, Τζάρεντ Χάρις, Ταϋρίζ Γκίμπσον, Αλ Μαντριγκάλ.

Βασανισμένος από μικρό παιδί από μια αιματολoγική ασθένεια που απειλεί τη ζωή του, ο Μάικλ Μόρμπιους μεγαλώνει αποφασισμένος να αλλάξει ο ίδιος το πεπρωμένο του. Από ένα νοσοκομείο στην Ελλάδα, όπου υπό την επίβλεψη του δρ. Εμίλ Νίκολας πέρασε τα περισσότερα από τα παιδικά του χρόνια, στην Ιατρική Σχολή της Νέας Υόρκης και από εκεί στην τελετή των βραβείων Νόμπελ για τα επιτεύγματά του στο συνθετικό αίμα, ο Μόρμπιους εξελίσσεται σε κορυφαίο επιστήμονα, χωρίς ποτέ να εγκαταλείψει το όνειρό του για τη θεραπεία που θα σώσει τον ίδιο αλλά και τον παιδικό του φίλο, τον Λούσιεν, τα χρήματα του οποίου δεν έχουν πάψει να στηρίζουν επί σειρά ετών τις έρευνές του. Και είναι αυτές ακριβώς οι έρευνες που τον φέρνουν στην Κόστα Ρίκα αναζητώντας νυχτερίδες βαμπίρ, το DNA των οποίων εντάσσει στο νέο του πείραμα. Μετά την απογοήτευση των πρώτων δοκιμών, η ουσία φαίνεται να έχει αποτελέσματα στα πειραματόζωα, οπότε ο Μόρμπιους αποφασίζει να τη δοκιμάσει και στον εαυτό του.

Ένας από τους λιγότερους διάσημους ήρωες του portfolio της Marvel βρίσκει και αυτός τον δρόμο του προς τη μεγάλη οθόνη, ενταγμένος ευρύτερα στο κινηματογραφικό σύμπαν του Σπάιντερ Μαν. Η Columbia είχε ήδη αρχίσει να διευρύνει τη σειρά ταινιών από υπερήρωες της Marvel με τον Βένομ και όπως προκύπτει από την επιλογή του Κάρνατζ στη συνέχεια και τώρα του Μόρμπιους, δείχνει προσανατολισμένη στους ήρωες αμφίρροπης ηθικής, από τις πιο σκοτεινές σελίδες των κόμικ. Καθόλου άσχημη επιλογή προφανώς, ιδιαίτερα αν αναλογιστούμε πως όλοι αυτοί κάποια στιγμή θα συναντηθούν σε μια περιπέτεια επικών διαστάσεων, οπότε όλες αυτές οι ταινίες λειτουργούν και ως ορεκτικά των όσων ενδεχομένως ακολουθήσουν. Εδώ όμως έγκειται το πρόβλημα του Μόρμπιους (όπως και των ταινιών με τον Βένομ): πάσχουν από μια λογική τηλεοπτικού πιλότου που είναι εμφανής τόσο στη σεναριακή ανάπτυξη όσο και στη διάρκεια. Έτσι, ο "Μόρμπιους" καταναλώνει μεγάλο μέρος του χρόνου (και καλά κάνει) για να μας συστήσει τον ήρωα και τα γεγονότα που τον έφεραν στην τωρινή του κατάσταση, χωρίς ωστόσο η σύγκρουση που ακολουθεί να οδηγεί σε κινηματογραφικό μεγαλείο. Σίγουρα περνάς καλά, όμως όταν τελειώνει συνειδητοποιείς πως είχες ανάγκη για κάτι περισσότερο. Αν ήταν σήριαλ, θα έβλεπες το επόμενο επεισόδιο. Στο σινεμά, όμως;

Μεγάλο ατού της ταινίας ο Τζάρεντ Λήτο που δίνει υπόσταση στον χάρτινο -κυριολεκτικά- χαρακτήρα που υποδύεται, καθώς επίσης και τα οπτικά εφφέ που όχι μόνο είναι άρτια αλλά τιμούν με τον καλύτερο τρόπο το αρχικό σκίτσο του Τζιλ Κέην, όταν ο Μόρμπιους έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του στο τεύχος 101 του "The Amazing Spider-Man", τον Οκτώβριο του 1971.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Συγκεντρωμένα τα κείμενα από σειρές και ταινίες που βασίζονται σε κόμικς θα βρείτε εδώ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Το αγοροκόριτσο (1959) (Α/Μ)