Beautiful Stranger (1954) (Α/Μ)


Εναλλακτικός τίτλος: Twist of Fate
Ελληνικός τίτλος: Η τυχοδιώκτις του Μονακό

Θρίλερ της British Lion σε σκηνοθεσία Ντέηβιντ Μίλλερ, με τους Τζίντζερ Ρότζερς, Χέρμπερτ Λομ, Στάνλεϋ Μπέηκερ, Ζακ Μπερζεράκ, Μάργκαρετ Ρώλινγκς.

Η Τζώννυ Βίκτορ ζει μια πλουσιοπάροχη ζωή στην Κυανή Ακτή, στο πλευρό του εραστή της, του επιχειρηματία Λουί Γκαλτ, ο οποίος της υπόσχεται διαρκώς πως είναι έτοιμος να πάρει διαζύγιο από τη γυναίκα του ώστε να παντρευτούν. Αυτό που η Τζώννυ δεν γνωρίζει είναι πως ο Λουί όχι μόνο δεν έχει τον παραμικρό σκοπό να χωρίσει από τη γυναίκα του, η οποία άλλωστε ελέγχει οικονομικά την επιχείρηση, αλλά και πως πέραν των νόμιμων επαγγελματικών του δραστηριοτήτων ασχολείται με το λαθρεμπόριο πλαστών νομισμάτων. Η τυχαία γνωριμία της με τον νεαρό Πιερ Κλεμάν γεννά έναν απρόσμενο έρωτα, με την Τζώννυ έτοιμη να εγκαταλείψει την παλιά της ζωή, χωρίς να υπολογίζει ότι η νέα της αυτή σχέση έχει γίνει γνωστή σε έναν απατεώνα -σύζυγο μιας παλιάς της φίλης και εν αγνοία της συνεργάτη του Λουί- ο οποίος δεν διστάζει να σκοτώσει μπροστά στη δίψα του για χρήμα.

Βρετανικό νουάρ με πυκνό (έως και παραφορτωμένο) σενάριο, η "Τυχοδιώκτις του Μονακό" σηματοδοτεί την αρχή της κινηματογραφικής δύσης της Τζίντζερ Ρότζερς. Μολονότι ήταν μόλις 43 χρονών τότε, ίσως λόγω της δικής της ιδιοσυγκρασίας ίσως και λόγω του συστήματος, η μεγάλη σταρ της άλλοτε κραταιούς RKO φαίνεται πως δεν έβρισκε ρόλους για την ηλικία της. Με το στούντιο που την ανέβασε στην κορυφή πλέον εκτός κινηματογραφικού χάρτη, η Τζίντζερ Ρότζερς γύρισε τις τελευταίες καλές ταινίες της μέχρι τα μέσα των '50s προτού στρέψει το ενδιαφέρον της στο θέατρο. Στη συγκεκριμένη ταινία (στην οποία αξίζει να αναφερθεί πως υποδύεται μια 24χρονη κοπέλα), λειτούργησε προφανώς και ως "κράχτης" ώστε οι βρετανοί παραγωγοί να μπορέσουν να την πουλήσουν στις ΗΠΑ, όπου και τελικά προβλήθηκε αλλά με τον τίτλο "Twist of Fate". Γνωρίζοντας και η ίδια πως αποτελούσε το σημείο αναφοράς της ταινίας, επέβαλε για συμπρωταγωνιστή της τον σύζυγό της, Ζακ Μπερζεράκ, γάλλο δικηγόρο με τον οποίο είχαν γνωριστεί και ερωτευθεί σε ένα ταξίδι της στο Παρίσι. Ο τέταρτος κατά σειρά και 16 χρόνια νεότερός της Μπερζεράκ εγκατέλειψε τη δικηγορία και την ακολούθησε στο Χόλυγουντ για να γίνει ηθοποιός, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία ούτε στο σινεμά (κυρίως στην τηλεόραση δούλεψε) αλλά ούτε και στον γάμο τους που διήρκεσε μόλις τέσσερα χρόνια. 

Ενδεχομένως τώρα να αναρωτιέστε προς τι όλα αυτά τα κοινωνικά παραλειπόμενα και το χολυγουντιανό κουτσομπολιό; Δεν είναι πως ζήλεψα τη δόξα του E!, μην ανησυχείτε. Απλά, όλα αυτά τα δεδομένα είναι που καθορίζουν την ίδια την ταινία για την οποία μιλάμε. Η επιμονή της Τζίντζερ Ρότζερς να προσληφθεί ο σύζυγός της για τον ρόλο του δεύτερου εραστή με τον οποίο απατά τον πρώτο, οδήγησε στην έξοδο τον Βάλτερ Ρίλα που επρόκειτο αρχικά να υποδυθεί τον απατεώνα επιχειρηματία. Ο γερμανικής καταγωγής εβραίος ηθοποιός που είχε εγκαταλείψει τη χώρα του για να βρει στη Βρετανία καταφύγιο από τους Ναζί, όπου και διακρίθηκε σε ρόλους κακών ή αριστοκρατών, θεώρησε εντελώς λάθος τη διανομή των ρόλων (εκείνος 60 με ερωμένη μια 24χρονη που την υποδύεται μια 43χρονη που τον απατά με έναν 27χρονο) και αποχώρησε, με τον Στάνλεϋ Μπέηκερ να υποδύεται τελικά τον Λουί Γκαλτ. Στιβαρός ηθοποιός ο Μπέηκερ και αστέρι εκείνα τα χρόνια στην Αγγλία, επισκιάζεται στην ταινία (λόγω του σεναρίου που μέσα στην ανάγκη του να ιντριγκάρει έχασε τις ισορροπίες) από τον "τρίτο" ρόλο του Χέρμπερτ Λομ που λόγω φάτσας, έμφυτου ταλέντου και ιδιοσυγκρασίας του χαρακτήρα που υποδύεται μπατάρει την ταινία προς το μέρος του. Και κάπως έτσι, η "Τυχοδιώκτις του Μονακό" ξετυλίγεται ως μία άκρως ενδιαφέρουσα, αγωνιώδης αλλά και άνιση ταινία, γεμάτη από ανατροπές, έρωτες και εγκλήματα κάτω από τη λάμψη της κοσμικής Κυανής Ακτής. Η σκηνοθεσία του έμπειρου και πάντα συνεπή Ντέηβιντ Μίλλερ καλύπτει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ακρότητες του σεναρίου.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, θεατρικών παραστάσεων, τηλεοπτικών σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε το Cinemano στο Facebook και στο Instagram.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Το αγοροκόριτσο (1959) (Α/Μ)