Μαίρη Μαίρη Μαίρη (2022)


Κωμική σειρά της Primavisione, δημιουργία των Θανάση Παπαθανασίου, Μιχάλη Ρέππα, με τους Βάσω Λασκαράκη, Κατερίνα Ζαρίφη, Νίκη Λάμη, Κωνσταντίνο Γαβαλά, Σπύρο Πούλη, Πηνελόπη Πιτσούλη, Σύλβια Δεληκούρα, Βάσω Γουλιελμάκη, Κωνσταντίνα Βαρσάμη, Αντιγόνη Νάκα, Γιάννα Ζιάννη.

Η μία Μαίρη είναι στέλεχος σε διαφημιστική εταιρεία, ανίκανη να τα βρει ερωτικά όπως ούτε και με τη μαμά της που την πιέζει να παντρευτεί και να νοικοκυρευτεί αφού έχει αρχίσει να μεγαλώνει. Η δεύτερη Μαίρη είναι νοικοκυρά, με μαμάκια άντρα, καλομαθημένα παιδιά και μια πεθερά που τη σαμποτάρει από το πρωί μέχρι το βράδυ. Η τρίτη Μαίρη είναι δικηγόρος, παντρεμένη κι αυτή, με ένα μικρό γιο, μια αχαλίνωτη χωρισμένη μητέρα και έναν άντρα που περνάει την κρίση μέση ηλικίας πριν από την ώρα του. Τρεις γυναίκες στη σύγχρονη Αθήνα, η κάθε μία με τα ζόρια της, τις χαρές της, τις ανακατωσούρες της και έναν μικρόκοσμο που πάντοτε τις βάζει σε μπελάδες, με ή χωρίς τη θέλησή τους, συναντιούνται χωρίς να συναντιούνται ποτέ, σε τούτην εδώ τη χαριτωμένη κωμωδία των αγαπημένων δημιουργών, που πειραματίζονται με κάτι καινούργιο, χωρίς όμως να αφήνουν πίσω τους τα γνώριμα και ξεχωριστά τερτίπια και λογοπαίγνια.

Σε μια εποχή που οι κωμωδίες λείπουν εμφανώς από την ελληνική τηλεόραση, το Mega εμπιστεύθηκε τον Μιχάλη Ρέππα και τον Θανάση Παπαθανασίου, μία σαιζόν μετά τους επιτυχημένους "Συμπέθερους από τα Τίρανα" για να καλύψουν το κενό της κωμικής ζώνης του καναλιού. Αυτή τη φορά, τόλμησαν με το εγχείρημά τους κάτι διαφορετικό στη σύλληψή του μεν, πολύ γνώριμο και οικείο δε στην υλοποίησή του. Η ιδέα να παρακολουθούμε τρεις παράλληλες ιστορίες σε κάθε επεισόδιο είχε την πρωτοτυπία του και επέτρεπε την ανάπτυξη διαφορετικών χαρακτήρων και καταστάσεων στο σύμπαν της κάθε Μαίρης, καθιστώντας τη σειρά πιο πλούσια και ανοικτή σε ενδεχόμενα. Ουσιαστικά όμως έθετε την πρόκληση τριών σειρών σε ενιαία συσκευασία, κάτι που όπως αποδείχτηκε εκ του αποτελέσματος δημιούργησε ανισότητες σε κάθε μία "Μαίρη". Προσωπικά, βρήκα τη "νοικοκυρά Μαίρη" τη λιγότερο εμπνευσμένη, ενώ περνούσα υπέροχα με τις άλλες δύο, κυρίως με τη διαφημίστρια της Νίκης Λάμη. Και πάλι όμως, οι βιτριολικές ατάκες, το οικείο στυλ ερμηνείας και ομιλίας που χαρακτηρίζει τις εδώ και δεκαετίες υπερ-επιτυχημένες δουλειές των Ρέππα-Παπαθανασίου και το χιούμορ τους που δεν φοβάται άκρα και υπερβολές ήταν αρκετά για να προσφέρουν επί συνόλου καλοδεχούμενη ψυχαγωγία. 

Είναι και οι επιλογές των τριών πρωταγωνιστριών που υπήρξαν απολαυστικές, με την κάθε Μαίρη να πουλάει τη δική της τρέλα ανεβαίνοντας στον δικό της Γολγοθά. Η νοικοκυρά της Κατερίνας Ζαρίφη προσέφερε πιστότητα στο ύφος του ρόλου, απόλυτα ενταγμένη στον οικογενειακό της μικρόκοσμο, έχοντας για αρωγούς τον έμπειρο και μετρημένο στην κωμωδία Σπύρο Πούλη για σύζυγο και τη σαρωτική Πηνελόπη Πιτσούλη για πεθερά, η οποία αρκεί να βρίσκεται στο πλάνο για να σε κάνει να γελάσεις. Η Νίκη Λάμη ωραία, μοιραία και αφελής, πάντοτε ερωτευμένη με τον λάθος άντρα κάνει τη "Μαίρη" της απόλυτα δική της, διατηρώντας έναν νωχελικό αισθησιασμό στην ομιλία και ένα βλέμμα που πάντοτε ταξιδεύει αλλού. Σύμμαχός της η στωική συνάδελφος Αντιγόνη Νάκα και η καταδικαστική μητέρα της Κωνσταντίνα Βαρσάμη, με πάντοτε ξεκαρδιστική τη συνύπαρξή τους. Η Βάσω Λασκαράκη υπέροχα δυναμική και με μέτρο στις εκρήξεις της ως δικηγόρος διχασμένη σε καριέρα και γάμο, σε ένα σπίτι που το κρατάει η Πετράνα (απλά εξαιρετική η Γιάννα Ζιάννη) και το ταράζει η μητέρα της, με τη Μαίρη Σταυρακέλη να ξεχωρίζει ως εκδικητική, αριστοκρατική ζωντοχήρα. Δεν μπορώ φυσικά να μην αναφερθώ στον "σύζυγό" της, τον Κωνσταντίνο Γαβαλά, ο οποίος διαχειρίζεται με ουσία και κωμική φλέβα τον ρόλο του καθώς πρέπει οικογενειάρχη των προαστίων. 

Καταλυτική αναμφισβήτητα υπήρξε και η εμφάνιση πολλών guest (ανάμεσά τους οι Γιάννης Τσιμιτσέλης, Κρατερός Κατσούλης, Μιχάλης Ρέππας, Γιώργης Παρταλίδης, Γιάννης Αθητάκης) στις έξτρα ανάσες χιούμορ του κάθε επεισοδίου. Στα συν της σειράς, η σκηνογραφία της Λίας Ασβεστά, ιδιαίτερα πλούσια και απλόχερη για sitcom, με έντονη χρωματική παλέτα, που ταυτίζεται με αυτήν των υπέροχων κοστουμιών της Έβελυν Σιούπη. Για κάποιον λόγο πάντως, το "Μαίρη Μαίρη Μαίρη" δεν έκανε το γκελ που συνήθως απολαμβάνουν οι σειρές των Ρέππα-Παπαθανασίου, με αποτέλεσμα ήσυχα να ξεκινήσει και ήσυχα να τελειώσει (χωρίς όμως και να ολοκληρώνεται ακριβώς) στο τέλος της πρώτης σαιζόν και μετά από 43 επεισόδια.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, θεατρικών παραστάσεων, τηλεοπτικών σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε το Cinemano στο Facebook και στο Instagram.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Το αγοροκόριτσο (1959) (Α/Μ)