Η αρχόντισα κι' ο αλήτης (1968)



Αισθηματική κομεντί της Finos σε σκηνοθεσία Ντίνου Δημόπουλου, με τους Αλίκη Βουγιουκλάκη, Δημήτρη Παπαμιχαήλ, Διονύση Παπαγιαννόπουλο, Φλορέτα Ζάννα, Λαυρέντη Διανέλλο, Γιώργο Τσιτσόπουλο, Ελένη Ζαφειρίου, Τζόλυ Γαρμπή, Γιώργο Γαβριηλίδη, Έλσα Ρίζου.

Η Ρένα, κόρη του επιφανούς κερκυραίου αριστοκράτη Κατσαρού, το σκάει άρον-άρον από το σπίτι της για να αποφύγει τον γάμο που θέλει να της επιβάλλει ο πατέρας της. Με την Αστυνομία στο κατόπι της, η Ρένα καταφεύγει σε ένα εξωφρενικό σχέδιο: με κάποια ρούχα που βρίσκει στον δρόμο μεταμφιέζεται σε αγόρι ώστε να χάσουν τα ίχνη της όσοι την αναζητούν για να διεκδικήσουν και τη χρηματική αμοιβή που προσφέρεται για την εντοπίσουν. Αυτό που δεν υπολόγιζε είναι ότι καθ' οδόν για τα Ιωάννινα θα γνώριζε τον Λευτέρη, έναν ευγενικό, φτωχό νέο που πηγαίνει κι αυτός προς την ίδια κατεύθυνση για να πιάσει δουλειά που θα του εξασφαλίσει τα χρήματα για να παντρέψει την αδελφή του. Η Ρένα, που του συστήνεται ως Πίπης, νιώθει ασφάλεια κοντά του, αλλά και έρωτα να της γεννιέται σιγά-σιγά γι' αυτό τον καλόκαρδο άνδρα, ο οποίος στο μεταξύ, έχοντας ανακαλύψει τη μασκαράτα της, την ερωτεύεται επίσης.

Τεράστια εισπρακτική επιτυχία και διαχρονικά κλασική ταινία τόσο για το στούντιο όσο και για το "βασιλικό" κινηματογραφικό δίδυμο Βουγιουκλάκη-Παπαμιχαήλ που επιστρέφουν στη Finos μετά από απουσία τεσσάρων ετών. 700.000 χιλιάδες εισιτήρια κόπηκαν στην Α' Προβολή μόνο στην Αττική, με τις ατάκες του σεναρίου του Λάκη Μιχαηλίδη να μένουν ανεξίτηλες στη μνήμη των θεατών. Η επιτομή του ψυχαγωγικού, ανέμελου μα και αφελούς ελληνικού σινεμά, που έδινε περισσότερη σημασία στα προσχήματα παρά στην αληθοφάνεια του εγχειρήματος. Δηλαδή, ελάτε τώρα, πόσο πιστεύετε πως έπειθε για αγόρι ο Πίπης της Αλίκης; Καθόλου. Δεν ήταν όμως αυτό το ζητούμενο, αφού ακόμα κι αν μπορούσαν, ουδείς θα ήθελε να τσαλακώσει αγορίστικα την Αλίκη. Το θέμα μας ήταν να βλέπουμε απλά την Αλίκη να υποδύεται με τσαχπινιά τον Πίπη και από εκεί και πέρα ουδέν. Βέβαια για να αποφευχθούν οι όποιες παρεξηγήσεις, τα μπλεξίματα και οι υπόνοιες στους υποψιασμένους θεατές, το σενάριο καθιστά σαφές πως ο Λευτέρης, βλέποντας τον "Πίπη" γυμνό την ώρα που κάνει μπάνιο, επιβεβαιώνεται πως είναι γυναίκα, γεγονός που του επιτρέπει να την ερωτευθεί απρόσκοπτα αλλά να την αρχίσει κι εκείνος στο δούλεμα. 

Με πλούσια εξωτερικά γυρίσματα στον δρόμο -το λες και road movie- η "Αρχόντισα κι' ο αλήτης"  είναι ένα έγχρωμον και πολύχρωμον διασκεδαστικό φιλμ, το οποίο -θέλουμε δεν θέλουμε να το παραδεχτούμε- μας παρασύρει στην αφέλειά του, μπλέκοντας στα καρέ της Finos το "Συνέβη μια νύχτα" του Φρανκ Κάπρα (διαβάζω στο site της Finos πως ο μακιγέρ και φίλος της Σταύρος Κελεσίδης είχε δώσει στην Αλίκη την ιδέα) με έναν άτυπο "Ρωμαίο και Ιουλιέτα" -αν και το δεύτερο υλοποιήθηκε περισσότερο έναν χρόνο αργότερα με τη "Νεράιδα και το παληκάρι".

Για περισσότερες κριτικές ταινιών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Το αρχείο των ελληνικών ταινιών του Cinemano (μέχρι και τη δεκαετία του '70) βρίσκεται εδώ. Τις πιο ανεξάρτητες και όσες γυρίστηκαν από τα χρόνια του '80 και μετά, θα τις βρείτε εδώ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Το αγοροκόριτσο (1959) (Α/Μ)