Οι άνδρες ξέρουν ν' αγαπούν (1971)


Αισθηματικό δράμα της ΚΛΑΚ Films σε σκηνοθεσία Απόστολου Τεγόπουλου, με τους Νίκο Ξανθόπουλο, Κατερίνα Βασιλάκου, Ελένη Ζαφειρίου, Σωτήρη Μουστάκα, Γιάννη Βογιατζή, Παντελή Ζερβό, Δημήτρη Μπισλάνη.

Ο Φάνης, ένας φοιτητής ιατρικής που τα καλοκαίρια εργάζεται ως οδηγός φορτηγού ψυγείου, γνωρίζεται τυχαία και ερωτεύεται την Αννούλα, μια φτωχή επαρχιώτισσα που έρχεται στην Αθήνα από το χωριό για τις σπουδές της στη Νομική. Μολονότι η σχέση τους γίνεται ολοένα και πιο σοβαρή, μετά από την πρόταση γάμου που της κάνει ο Φάνης, εκείνη εξαφανίζεται ξαφνικά, επιστρέφοντας στο χωριό της και αφήνοντας πίσω της ένα σύντομο μήνυμα, στο οποίο του γράφει πως δεν μπόρεσε ποτέ να ξεπεράσει τον πρώτο της έρωτα. Σύντομα όμως και από μια τυχαία σύμπτωση, γίνεται γνωστό πως ο λόγος του χωρισμού τους ήταν διαφορετικός και ενδεχομένως πιο επικίνδυνος.

Ο Νίκος Ξανθόπουλος σε μια από τις ελάχιστες έγχρωμες ταινίες του, ζει ακόμα μια φορά έναν μεγάλο έρωτα την ίδια στιγμή που μάχεται για το δίκαιο των αδυνάτων. Τα χρόνια όμως έχουν περάσει, η δεκαετία του '70 δείχνει απειλητικά τα δόντια της στο ελληνικό σινεμά και τα πάντα μοιάζουν κουρασμένα. Η ιστορία παρουσιάζει μεν μια ενδιαφέρουσα ίντριγκα, αρκούντως σύγχρονη με την εποχή της άλλωστε, καθώς οι τοκογλύφοι άνθιζαν και πάλι, όμως το σενάριο βιάζεται να ξετυλίξει το κουβάρι του, λες και έπρεπε οπωσδήποτε η διάρκεια της ταινίας να φτάσει μόλις στα 90 λεπτά. Ενδεχομένως οι ανάγκες περιορισμού του κόστους (έναντι μάλιστα του ακριβότερου έγχρωμου φιλμ και της επεξεργασίας του) να εξανάγκασαν σε αυτόν τον ταχύ βηματισμό που απλά παραθέτει περιστατικά, μην δίνοντας τον απαιτούμενο χρόνο στις συνθήκες και στους ήρωες να ανασάνουν. Αντ' αυτού βέβαια, σπαταλάει πολύτιμα λεπτά στην εντελώς αχρείαστη για τις ανάγκες της ιστορίας θεραπεία ενός μικρού παιδιού και σε όλη τη μεγαλοστομία που την ακολουθεί, ενώ όλα όσα μάθαμε να αγαπάμε και να περιμένουμε από τις ταινίες του είδους έχουν σχεδόν εξαφανισθεί, μαζί με τα τραγούδια -μετά βίας ακούγεται μόνο ένα. Ως αποτέλεσμα, τα πάντα φαντάζουν απλά διεκπεραιωτικά, το φινάλε έρχεται σχεδόν από το πουθενά (μολονότι υπήρχαν έτοιμες άλλες, καλύτερες διέξοδοι), ενώ η κωμικής εκτόνωσης παρουσία του Σωτήρη Μουστάκα μοιάζει σαν από άλλη ταινία. Έτσι, απομένει αυτή καθ' εαυτή η παρουσία του Νίκου Ξανθόπουλου (όχι όμως και στα μεγάλα του κέφια), ο απολαυστικός Παντελής Ζερβός για ακόμη μία φορά σε ρόλο ιερέα και τα έντονα, χρωματιστά σκηνικά που καλούνται να μπαλώσουν τις ατέλειες μιας ταινίας που δεν στέκει αντάξια των προσδοκιών της εταιρείας και των συντελεστών της. Ο πανικός της τηλεόρασης και των νέων συνθηκών στην ψυχαγωγία που είχε χτυπήσει και τις άλλες ελληνικές κινηματογραφικές εταιρείες είναι εμφανής πλέον και στην ΚΛΑΚ. "Κουρασμένα" εμφανίζονται και τα εισιτήρια της ταινίας που επ' ουδενί δεν αντικατόπτριζαν τις εισπρακτικές δόξες άλλων εποχών. Ο δε Χρήστος Μουραμπάς στη μουσική επιμέλεια, μεγαλουργεί και πάλι, χρησιμοποιώντας σε μια σκηνή πάλης το μουσικό θέμα του Τζέημς Μποντ. 

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, θεατρικών παραστάσεων, τηλεοπτικών σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook και στο Instagram.

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Το αγοροκόριτσο (1959) (Α/Μ)