ΑΙΘΟΥΣΕΣ - Ιντεάλ






Αριστοκρατικός, εντυπωσιακός και εμβληματικός κινηματογράφος του ιστορικού κέντρου της Αθήνας, τo Ιντεάλ είναι σήμερα η παλαιότερη εν λειτουργία κινηματογραφική αίθουσα της πόλης (τουλάχιστον μέχρι να επαναλειτουργήσει το Αττικόν, που είχε ανοίξει το 1914). Ξεκίνησε το 1919, πάντοτε εκεί, στην πιάτσα της Πανεπιστημίου, με αρχική ονομασία Σαλόν Ιντεάλ. Κάποια στιγμή μετονομάσθηκε σε "Εθνικόν", για να ξαναγίνει Σαλόν Ιντεάλ, μέχρι που το "Σαλόν" έφυγε οριστικά από το όνομά του. Υπήρξε ο δεύτερος ομιλών κινηματογράφος της Αθήνας, ενώ ο ερευνητής Δημήτρης Φύσσας, στο βιβλίο του "Τα σινεμά της Αθήνας" αναφέρει ότι ενδεχομένως να ήταν ο πρώτος που εγκατέστηsε και σύστημα στεροφωνικού ήχου.

Μέσα στα χρόνια χάνει την αρχική του αίγλη και γίνεται λαϊκό σινεμά, "έναρξις από πρωίας", "2 έργα 2" και τα συναφή. Κάποιες στιγμές είχαν γίνει επί μέρος ανακαινίσεις, αλλά το σινεμά συνέχιζε να φθίνει. Πρωτοπέρασα την πόρτα του το 1984, για να δω τον Εξολοθρευτή που τότε έπαιζε σε κοινό πρόγραμμα με ταινία καράτε και με έναρξη πάντοτε "από πρωίας". Κουρασμένη και ταλαιπωρημένη η αίθουσα, φάντασμα του παλιού της εαυτού, μύριζε μούχλα και εγκατάλειψη. Μέχρι που το 1988, η οικογένεια Σπέντζου, παίρνει την απόφαση να το ανακαινίσει και να χαρίσει στην Αθήνα ένα κινηματογραφικό στολίδι. Νέες πολυθρόνες, μεγάλη οθόνη, Dolby Stereo ήχος, όμορφη, κομψή, άνετη και πολυτελής, η νέα αίθουσα του Ιντεάλ υπόσχεται μόνο τα καλύτερα. Δυστυχώς, όμως, η χαρά κράτησε λίγο. Μια πυρκαγιά καταστρέφει τον κινηματογράφο (την ώρα που ήταν κλειστός) και σοκάρει τους κινηματογραφόφιλους της πόλης. Όλοι πιστέψαμε πως αυτό ήταν το οριστικό τέλος. Αλλά, όχι. Η πυρκαγιά αυτή ήταν η ευκαιρία για το Ιντεάλ να ξαναγεννηθεί το 1991 κυριολεκτικά μέσα από τις στάχτες του.

Οι ιδιοκτήτες του επιμένουν και την ξαναφτιάχνουν από την αρχή. Αυτή τη φορά δεν ανακαίνισαν απλά τον κινηματογράφο, αλλά έχτισαν έναν καινούργιο, τον πιο σύγχρονο στην Αθήνα και ταυτόχρονα έναν από τους πλέον πολυτελείς. Νέες αναπαυτικές γαλλικές πολυθρόνες, ήχος αναβαθμισμένος σε Dolby SR (με ηχητικά συστήματα πιστοποιημένα κατά THX) και η μεγαλύτερη οθόνη της Ελλάδας, εμβαδού 150 τ.μ. Στα πρότυπα του παρισινού Max Linder, το Ιντεάλ εγκαινιάζει, αρχές δεκαετίας '90, μια νέα κινηματογραφική εποχή για την Αθήνα με ένα στυλ και μια υψηλή αισθητική που διατηρεί μέχρι τις ημέρες μας. Με έναν εξαιρετικό συνδυασμό blockbusters και σαλονάτων ταινιών, αλλά και την εφαρμογή της σαββατιάτικης μεταμεσονύχτιας avant premiere, το Ιντεάλ δημιουργεί κοσμοσυρροή στο πεζοδρόμιο της Πανεπιστημίου.

Η πλάκα είναι πως η λιτή αψιδωτή είσοδος δεν σε προδιαθέτει με τίποτα για το μεγαλείο που ακολουθεί εντός. Χρυσά μεταλλικά γράμματα με το όνομα του σινεμά δεξιά και αριστερά από την πόρτα της εισόδου, επιγραφή με την ταινία που προβάλλεται και ταμπλώ με φωτογραφίες και τα "προσεχώς" επί του πεζοδρομίου είναι το καλωσόρισμα. Ένας μακρύς διάδρομος στη μέση του οποίου βρίσκεται το ταμείο, κομψά διακοσμημένος με χαλί, καθρέφτες και πολλές φωτογραφίες ταινιών σε οδηγεί στο μπαρ που βρίσκεται στο τέλος του και δεξιά, ανεβαίνοντας κάποια σκαλάκια. Πλήρως εξοπλισμένο, μεγάλο, φιλόξενο και με φωτεινά χρώματα, το μπαρ είναι χρόνια τώρα σημείο συνάντησης πριν ξεκινήσει η προβολή (άσε που έχει και εξαιρετικό καραμελωμένο ποπ κορν). Δεξιά και αριστερά της μπάρας βρίσκονται οι πόρτες που οδηγούν στην αίθουσα. Και εδώ είναι που αρχίζουν τα ωραία.

Το πρώτο που κόβει την ανάσα είναι η οθόνη. Wall to wall, τεράστια και επιβλητική, κυριαρχεί στον χώρο. Το λαμπερό λευκό της κοντράρει με τη γκρι μοκέτα στους τοίχους και τις τοιχογραφίες του ζωγράφου και καθηγητή Άγγελου Αντωνόπουλου, που αποτελούν σημείο αναφοράς στη διακόσμηση αλλά και στις "μαύρες μέρες" της πυρκαγιάς του 1988, με θέμα την ιστορία ενός αντικειμένου. Οι πολυθρόνες γαλλικές, μπλε και βαθιές είναι ό,τι πιο άνετο έχει τοποθετηθεί σε κινηματογραφική αίθουσα. Στη σύγχρονη εποχή του, το Ιντεάλ παίζει ψηφιακά με εξαιρετικής ποιότητας εικόνα χωρίς τεχνουργήματα παρά το μέγεθος της οθόνης, ενώ είναι εξοπλισμένο και για προβολές 3D. Ο ήχος βαθύς, δυνατός και Dolby Digital (ο οποίος από τη σαιζόν 2018-2019 αναβαθμίστηκε σε 7.1). Μέλος του δικτύου Europa Cinemas.


Ιντεάλ
Πανεπιστημίου 46
Στάση μετρό: Πανεπιστήμιο (γραμμή 2), Ομόνοια (γραμμή 1 -Ηλεκτρικός)
Στάσεις λεωφορείων και τρόλλεϋ: Ιπποκράτους (γραμμή 6), Ακαδημία (γραμμές 2, 3, 4, 5, 11, 15, 025, 026, 027, 054, 060, 203, 204, 220, 221, 224, 230, 235, 608, 622, 732, 790, 813, 815, Α2, Α3, Α5, Β2), Σόλωνος (γραμμές 021, 022, 025, 026, 027), Ναυαρίνου (γραμμή 021), Εμπορικό Κέντρο (γραμμές 230, 813, 815), Βιβλιοθήκη (γραμμές 1, 12, 227, 856), Νομική (γραμμή 060), Κλαυθμώνος (γραμμές 1, 2, 4, 5, 11, 12, 15, 025, 026, 027, 227, 790, 856)


Πρόγραμμα του 1985 για την ταινία "Ο εξολοθρευτής" -διανομή: ΕΛΚΕ


Πρόγραμμα του 1984 για την ταινία "Η εκδίκηση των Νερτζ' -διανομή: ΕΛΚΕ


Πρόγραμμα του 1988 για την ταινία "Η κυρία και ο ταύρος" -διανομή: Σπέντζος Φιλμ



Πρόγραμμα του 1989 για την ταινία "Πολύ σκληρός για να πεθάνει" -διανομή: Σπέντζος Φιλμ



Πρόγραμμα του 1989 για την ταινία "Η γυναίκα του γκάνγκστερ" -διανομή: Σπέντζος Φιλμ


Πρόγραμμα του 1989 για την ταινία "Εργαζόμενο κορίτσι" -διανομή: Σπέντζος Φιλμ


Πρόγραμμα του 1989 για την ταινία "Εφιάλτης στον Δρόμο με τις Λεύκες 5 -Ο Φρέντυ μπαμπάς" -Διανομή: Σπέντζος Φιλμ


Πρόγραμμα του 1989 για την ταινία "Το πακέτο" -διανομή: Σπέντζος Φιλμ



Πρόγραμμα του 1990 για την ταινία "Ο εξορκιστής ΙΙΙ" -διανομή Σπέντζος Φιλμ


Πρόγραμμα του 1990 για την ταινία "Μόνος στο σπίτι" -διανομή: Σπέντζος Φιλμ


Διαφημιστικό έντυπο του 1991, πολυσέλιδο και σε μέγεθος εφημερίδας


Πρόγραμμα του 1991 για την ταινία "Δυνάμωσέ το" -διανομή: Σπέντζος Φιλμ


Πρόγραμμα του 1991 για την ταινία "Τα φτερά της δημοσιότητας" -διανομή: Ama Films


Πρόγραμμα του 1991 για την ταινία "Ένα φιλί πριν πεθάνεις" -διανομή: UIP


Πρόγραμμα του 1991 για την ταινία "Η σιωπή των αμνών" -διανομή: Σπέντζος Φιλμ


Πρόγραμμα του 1991 για την ταινία "Ο Ψαλιδοχέρης" -διανομή: Σπέντζος Φιλμ


Πρόγραμμα του 1994 για την ταινία "Αλαντίν" -διανομή: Προοπτική


Διαφημιστικό έντυπο του 1996


Πρόγραμμα του 1996 για την ταινία "Η άφιξη" -διανομή: Village Roadshow Greece-Σπέντζος Φιλμ


Πρόγραμμα του 1999 για την ταινία "Υπόθεση Τόμας Κράουν" -διανομή: UIP


Πρόγραμμα του 2017 για την ταινία "Το άγνωστο κορίτσι" -διανομή: Seven Films


Πρόγραμμα του 2017 για την ταινία "Λαίδη Μακμπέθ" -διανομή: StraDa Films-Seven Films


Πρόγραμμα του 2018 για την ταινία "The Florida Project" -διανομή: Seven Films


Πρόγραμμα του 2018 για την ταινία "Η Μαρία Κάλας εξομολογείται" -διανομή: Filmtrade


Πρόγραμμα του 2018 για την ταινία "Μαζί ή τίποτα" -διανομή: Rosebud.21-Seven Films


Πρόγραμμα του 2018 για την ταινία "Ψυχρός πόλεμος" -διανομή: StraDa Films-Seven Films


Πρόγραμμα του 2018 για την ταινία "Ρόμα" -διανομή: Netflix-Seven Films


Πρόγραμμα του 2019 για τις ταινίες "Η Ντιλιλί στο Παρίσι -διανομή: Rosebud.21-Seven Films
& "Χοντρός & Λιγνός" -διανομή: Tanweer


Πρόγραμμα του 2019 από την ταινία "Ένα όμορφο αγόρι" -διανομή: Seven Films


Πρόγραμμα του 2019 από το Φεστιβάλ "Μπερτολούτσι: Ο τελευταίος ονειροπόλος", για την ταινία "Σύντροφος"


Πρόγραμμα του 2019 από την ταινία "Θέλημα Θεού" -διανομή: Filmtrade


Πρόγραμμα Οκτωβρίου 2019 από την ταινία "Το πορτρέτο μιας γυναίκας που φλέγεται" -Διανομή: Σπέντζος Φιλμ


Σχόλια

  1. οι 6 πίνακες ζωγραφικης αριστερα και δεξια στα φατνώματα που διηγούνται μια ιστορια ενός αντικειμενου ,είναι του ζωγραφου καθηγητη Αγγελου Αντωνοπουλου. Ο υποφαινόμενος εζησε ολη την ιστορια που περιγράφεται από το 1988 και μετα ,ηταν η πρωτη δουλεια που ανελαβα σαν αρχιτέκτονας .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την πληροφορία που ομολογουμένως μού έλειπε. Θα προστεθεί και στο κείμενο.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)