ΑΙΘΟΥΣΕΣ - Τριανόν




Η αίθουσα με τη θερινή της μορφή.




Αγέρωχος κινηματογραφικός φρουρός της πιάτσας της Πατησίων (ή σχεδόν, αφού επίσημα το σινεμά βρίσκεται επί της Κοδριγκτώνος), το Τριανόν λειτουργεί αδιάκοπα από το 1960 μέχρι σήμερα, παρά τα εμπόδια και τις κακουχίες που βρέθηκαν στον δρόμο του. Μαζί με το Ίλιον, την Αελλώ και την Αλεξάνδρα είναι ένα από τα τέσσερα μόλις εν λειτουργία σινεμά της Πατησίων, μιας λεωφόρου που μέχρι και τα χρόνια του '80 ήταν γεμάτη κινηματογράφους από τα Άνω Πατήσια μέχρι την Αλεξάνδρας. Τα επίσημα εγκαίνια του Τριανόν σηματοδότητησαν μια ολόκληρη εποχή, καθώς στην πρεμιέρα του, με την επίσημη πρώτη του "Ποτέ την Κυριακή", παρευρέθησαν η πρωταγωνίστρια Μελίνα Μερκούρη και ο τότε διάδοχος Κωνσταντίνος. Μεγαλεία! Ξεχωριστός παράγοντας δημοσιότητας της νεότευκτης αίθουσας ήταν η αυτόματη συρόμενη οροφή, η οποία άνοιγε το καλοκαίρι επιτρέποντας στο Τριανόν να είναι κινηματογράφος 4 εποχών. Γνώρισε αμέτρητες ημέρες επιτυχίας επί σειρά ετών, αλλά στα μέσα των '80s η κόπωση στην αίθουσα ήταν εμφανής.

Στην Α΄ Προβολή ανέκαθεν, το Τριανόν το γνώρισα να παίζει "Αμερικάνους", το γραφείο διανομής που είχε την Paramount, τη Universal, τη Metro Goldwyn Mayer και τη United Artists (CIC τότε, UIP στη συνέχεια). Η γειτνίασή του, όμως με την αρχοντική Αθηνά επί της Πατησίων, η οποία έπαιζε ταινίες του ίδιου γραφείου διανομής και η καταστροφική σύγκριση των δύο αιθουσών, οδήγησαν το Τριανόν να παίζει τις "δεύτερες" ταινίες του γραφείου ή τις καλές του αλλά όταν κατέβαιναν από την Αθηνά. Η αίθουσα έδειχνε εκείνα τα χρόνια την ηλικία της, ο κόσμος σταδιακά μειωνόταν, αλλά και πάλι αρκούσαν η επανέκδοση του "Όσα Παίρνει ο Άνεμος" ή οι 3D προβολές των ταινιών "Παρασκευή & 13 Νο 3" και "Τα Σαγόνια του Καρχαρία Νο 3" για να σχηματιστούν ουρές στο ταμείο του που πλημμύριζαν την Κοδριγκτώνος και έφταναν μέχρι την Γ' Σεπτεμβρίου.

Τα χρόνια, όμως, περνούν, το Τριανόν δεν ανακαινίζεται, τα εισιτήρια μειώνονται και φτάνουμε στο 1993, όταν ο αρχικός ιδιοκτήτης του, ο Ανδρέας Παπαγεωργίου, έχει πεθάνει και ο γιος του, Λεωνίδας βρίσκεται, εικοσάχρονος τότε, στο συμβολαιογραφείο για να υπογράψει την πώληση του κινηματογράφου. Κι όμως, με το στυλό στο χέρι, κάνει πίσω και αποφασίζει να τον κρατήσει. Ο Λεωνίδας Παπαγεωργίου (που έφυγε δυστυχώς από τη ζωή σε τροχαίο το 2014), όχι μόνο διατήρησε το Τριανόν αλλά του έδωσε και μια νέα ζωή, αναγεννώντας το ριζικά. Η αίθουσα ανακαινίζεται ολοκληρωτικά, μπαίνουν νέες πολυθρόνες, η οθόνη μεγαλώνει, εξοπλίζεται με ήχο Dolby και αλλάζει φιλοσοφία προγραμματισμού, με στροφή σε πιο σινεφίλ ή σαλονάτες επιλογές. Την ίδια στιγμή, εγκαινιάζονται σταδιακά η συνεργασία του με το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας (του οποίου το Τριανόν αποτελεί τη μόνιμη στέγη του στην Αθήνα), οι Μουσικές Τρίτες (προβολή ταινίας συνοδεία ορχήστρας), αφιερωματικές προβολές, ενώ κάποια στιγμή λειτουργεί και ένα ανεξάρτητο γραφείο διανομής. Αξίζει δε να αναφέρουμε πως τα καλοκαίρια (κατά τη διάρκεια των οποίων το σινεμά εξακολουθεί να λειτουργεί με ταινίες Α' Προβολής και επαναλήψεις/επανεκδόσεις) η αίθουσα αλλάζει μορφή και οι κόκκινες πολυθρόνες αντικαθίστανται από λευκές πάνινες καρέκλες σκηνοθέτη με τραπεζάκια, μεταμορφώνοντας το σινεμά σε αμιγώς θερινό. Παρά το τελευταίο χτύπημα από τον άδικο χαμό του ιδιοκτήτη του, το Τριανόν (ανακηρυγμένος ως διατηρητέος κινηματογράφος), εξακολουθεί να λειτουργεί, διατηρώντας τη φιλοσοφία του ανθρώπου που τον ξαναγέννησε, φιλοξενώντας ταυτόχρονα και συναυλίες στη μεγάλη σκηνή του.

Με πρόσοψη επί της Κοδριγκτώνος, η μεγάλη νέον κόκκινη κάθετη επιγραφή του χαιρετά τον θεατή από την Πατησίων. Έντονα φωτισμένος δίνει ζωή στον δρόμο,γεμάτος ταμπλώ από φωτογραφίες ταινιών και με τραπεζάκια στην είσοδο και στο πεζοδρόμιο. Το ταμείο βρίσκεται στη μέση της εισόδου, ανάμεσα στις τζαμόπορτες που οδηγούν στο φιλόξενο φουαγέ με το πλήρως εξοπλισμένο μπαρ. Η πρόσβαση στην αίθουσα γίνεται από τις σκάλες δεξιά και αριστερά της μπάρας και οδηγούν στη μέση της περίπου, ακριβώς στον κάθετο διάδρομο που χωρίζει την πλατεία από τον (υπερυψωμένο) εξώστη. Η μαύρη μοκέτα στους τοίχους αναδεικνύει το κοντράστ με τα κατακόκκινα και πολύ άνετα καθίσματα και με την ολόλευκη οθόνη που μοιάζει να αιωρείται μέσα στο ημίφως. Ο χώρος μπροστά της λειτουργεί και ως σκηνή για τα live, επιτρέποντας την άνετη θέαση της ταινίας ακόμη και από την πρώτη σειρά. Η προβολή στο Τριανόν είναι ψηφιακή DCP υψηλών προδιαγραφών, ενώ έχει πάντα τη δυνατότητα προβολής τόσο από φιλμ 35mm όσο και από προτζέκτορα για ψηφιακά αρχεία. Αυτό που συναρπάζει, όμως, είναι η ακουστική του και ο ήχος του. Dolby Digital, κρυστάλλινος, με εξαιρετικό surround και βαθιά μπάσα που συγκλονίζουν. Το Τριανόν είναι μέλος των Europa Cinemas.


Τριανόν
Κοδριγκτώνος 21, Πατησίων
Στάση μετρό: Βικτώρια (γραμμή 1 -Ηλεκτρικός)
Στάσεις λωφορείων και τρόλλεϋ: Αγγελοπούλου (γραμμές 3, 5, 11, 14, 054, 224,608,622 Α8), Επτανήσου (γραμμές 2, 4, 022, 622), ΓΥΣ (γραμμή 224)


Πρόγραμμα του 1982 για την ταινία "Το τελευταίο ταγκό στο Παρίσι" -διανομή: United Artists


Πρόγραμμα του 1983 για την ταινία "Όσα παίρνει ο άνεμος" -διανομή: CIC



Πρόγραμμα του 1984 για την ταινία "Ανθρωποκυνηγητό" -διανομή: CIC


Πρόγραμμα του 1984 για την ταινία "Κόναν, ο εξολοθρευτής" -διανομή: CIC


Πρόγραμμα του 1984 για την ταινία "Μονομαχία" -διανομή: CIC


Πρόγραμμα του 1984 για την ταινία "Μπεν Χουρ" -διανομή: CIC


Πρόγραμμα του 1984 για την ταινία "Παρασκευή και 13 -Μέρος 4ο" -διανομή: CIC


Πρόγραμμα του 1985 για την ταινία "Εραστές μέχρι τον Σεπτέμβρη" -διανομή: United Artists


Πρόγραμμα του 1985 για την ταινία "Περιμένοντας την Γκάρμπο" -διανομή: United Artists


Πρόγραμμα του 1985 για την ταινία "Μπορσαλίνο" -διανομή: CIC


Πρόγραμμα του 1986 για την ταινία "Φαντασία" -διανομή: UIP


Διαφήμιση του 2017


Σχόλια

  1. Όταν πήρε την Αθηνά η UIP το Τριανόν ήταν ήδη Filmcenter. Ο ανταγωνισμός ήταν με το Άττικα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το Τριανόν έπαιζε UIP (CIC/United Artists, τότε) από το 1980, μαζί με την Αθηνά. Το Άττικα εκείνη την εποχή έπαιζε Σπέντζος Φιλμ. Filmcenter έγινε πολύ αργότερα, δεκαετία '90. Το Άττικα το 1994 είχε σπάσει στα 2 ως Assos Odeon, και λίγο πριν κλείσει είχε περάσει στα χέρια της Ama Films. Ως Filmcenter, το Τριανόν έπαιζε κάποιες φορές την ίδια ταινία με τον Απόλλωνα στη Σταδίου, που είχε επίσης ενταχθεί στο δίκτυο του ΕΚΚ.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)