On Chesil Beach (2017)


Ελληνικός τίτλος: Ανεκπλήρωτος γάμος

Δραματική ταινία του BBC σε σκηνοθεσία Ντόμινικ Κουκ, με τους Σέρσι Ρόναν, Μπίλυ Χάουλ.

Ιούλιος 1962, στην ειδυλλιακή παραλία του Τσέσιλ, στο Ντόρσετ, καταφθάνουν ο Έντουαρντ και η Φλόρενς, ένα νιόπαντρο, ερωτευμένο ζευγάρι που θα περάσει εκεί τον μήνα του μέλιτος. Η αμηχανία, οι δισταγμοί, οι διαφορές στην καταγωγή και στον χαρακτήρα και η δύναμη της σχέσης τους θα δοκιμαστούν εκεί, σε αυτόν τον όμορφο τόπο κατά τη διάρκεια των ωρών που θα ακολουθήσουν, με τους δύο αυτούς ανθρώπους να εξερευνούν το παρελθόν τους ώστε να καθορίσουν το κοινό ή όχι μέλλον τους.

Η ιδέα της ταινίας να διαδραματίζεται ουσιαστικά σε έναν τόπο και κατά τη διάρκεια μόλις ενός απογεύματος, ενόσω το παρελθόν των δύο πρωταγωνιστών μάς αποκαλύπτεται μέσα από flash back ομολογώ πως εντείνει το ενδιαφέρον από την αρχή, όταν αυτό το αμήχανο ζευγάρι κάνει τα πρώτα του διστακτικά βήματα στο δωμάτιο εκείνου το εξοχικού ξενοδοχείου. Με μια θεατρικότητα στην αφήγηση και στην κινηματογράφηση του χώρου, με μόνο το μισάνοιχτο παράθυρο να αφήνει διέξοδο προς τα έξω, είναι αλήθεια πως το φιλμ κερδίζει αμέσως πόντους. Ιδιαίτερα δε όταν οι αργόσυρτοι ρυθμοί αυτών των αμήχανων νέων που ξέρουν πως σε πολύ λίγο θα βρεθούν για πρώτη φορά πολύ κοντά ο ένας στο κορμί του άλλου, εναλλάσσονται με τα πιο γρήγορα σε τέμπο και ύφος flash back τα οποία μας εξιστορούν τη σχέση τους από την αρχή. 

Πολύ γρήγορα όμως, το αδιέξοδο των δύο νέων γίνεται και διέξοδο της ίδιας της ταινίας. Το βασικό πρόβλημα της ηρωίδας, αυτή η απέχθεια προς τη σωματική οικειότητα, μπορεί να είναι κάτι εξαιρετικά σημαντικό για την πρώτη νύχτα του γάμου, στα μάτια του θεατή όμως φαντάζει ασήμαντο αφού καμία σχετική πληροφόρηση δεν είχε μέχρι τότε που να δικαιολογεί την αντίδραση της Φλόρενς. Αφήστε δε που ο τρόπος με τον οποίο η εξιστόρηση του παρελθόντος δίνει την εντύπωση μιας σχέσης που χτίζεται σταδιακά και αποκτά υπόσταση, με τίποτα δεν δικαιολογεί ούτε την αντίδραση του Έντουαρντ, μετά την αποτυχημένη πρώτη φορά που κάνουν έρωτα. Οπότε το πρόβλημα, όσο μεγάλο κι αν είναι, φαντάζει μικρό και ταυτόχρονα κάνει και την ταινία μικρή σε νοήματα και ουσία. Οπότε απομένουν οι δύο πρωταγωνιστές, η φροντισμένη σκηνογραφία και η ατμοσφαιρική φωτογραφία για να υποστηρίξουν κάτι που δεν γίνεται ποτέ τίποτα περισσότερο από ένα καλοβαλμένο δράμα εποχής, με ό,τι εγγυάται και το BBC στην παραγωγή.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Το αγοροκόριτσο (1959) (Α/Μ)