9-1-1: Lone Star (Σαιζόν 1-3, 2020-2022)



Περιπετειώδης σειρά της Fox (πλέον, 20th Television), δημιουργία των Μπραντ Φάλτσουκ, Τιμ Μινήαρ και Ράυαν Μέρφυ, με τους Ρομπ Λόου, Λιβ Τάυλερ, Ρόνεν Ρούμπινστάιν, Σιέρρα Αϋλίνα ΜακΛέιν, Τζιμ Πάρακ, Νατάσα Κάραμ, Μπράιαν Μάικλ Σμιθ, Τζούλιαν Γουόρκς, Ραφαέλ Σίλβα, Τζίνα Τόρες.

Αδελφή σειρά του 9-1-1 που μας μεταφέρει σε ένα άλλο πυροσβεστικό τμήμα, αυτήν τη φορά στο Τέξας, την πολιτεία με το ένα αστέρι στη σημαία της, εξ ου και το "lone star" του τίτλου. Η ιδέα είναι η ίδια με την αρχική σειρά, με το κάθε αυτοτελές επεισόδιο να παρουσιάζει μικρά ή και μεγάλα περιστατικά που αντιμετωπίζουν οι διασώστες της πόλης. Πιο συγκεκριμένα, το πυροσβεστικό τμήμα αναλαμβάνει ο εκ Νέας Υόρκης προερχόμενος, Πυραγός Όουεν Στραντ, που συνοδεία του γιου και επίσης πυροσβέστη το στήνει από την αρχή, μετά τον θάνατο των περισσοτέρων της παλιάς ομάδας κατά τη διάρκεια μιας πυρκαϊάς που ξέφυγε εκτός ελέγχου. Η απαιτούμενη από το σενάριο "σύγκρουση" λοιπόν προκύπτει από την αλληλεπίδραση της νέας και εντελώς diverse ομάδας πυροσβεστών υπό τη νέα διοίκηση με τις υπάρχουσες ομάδες της πόλης που ενδεχομένως αντιδρούν σε αυτόν τον αέρα ανανέωσης που ο Στραντ επιβάλει. 

Μην περιμένετε βέβαια κανένα βαθύ πολιτικό ή κοινωνικό σχόλιο, αφού αυτές οι "συγκρούσεις" είναι ως επί τω πλείστον επιφανειακές και το επιβεβλημένο diversity του όλου δεν αντιπαρατίθεται με τίποτα απολύτως. Απλά υπάρχει εκεί και ενδεχομένως σε ακραία ποσοστά, αφού η ομάδα απαρτίζεται από έναν λατίνο, έναν μαύρο παρενδυτικό, μία μουσουλμάνα και δύο gay άντρες. Και πάλι όμως απλά υπάρχουν χωρίς η αλληλεπίδρασή τους να σημαίνει κάτι ως προς τη δραματουργική εξέλιξη της σειράς, οπότε και αντιλαμβάνεσαι από αυτό και μόνο την ύπαρξη του Ράυαν Μέρφυ στην παραγωγή αλλά κάπου έρχεται και μια υπερβολική δόση πολιτικής ορθότητας που σε γκώνει. Πέραν αυτών των δεδομένων πάντως και χωρίς η σειρά να είναι ούτε καλύτερη ούτε χειρότερη από την πρωτότυπη, ανταποκρίνεται στην εβδομαδιαία δόση ψυχαγωγίας που αποζητάς, με ικανές δόσεις χιούμορ, απρόοπτων και συγκίνησης. Ο πρώτος κύκλος 11 επεισοδίων του "9-1-1: Lone Star" μεταδόθηκε στις ΗΠΑ αλλά και στην Ελλάδα στο κλασικό "διάλειμμα" του "9-1-1" εκεί πριν και μετά τις γιορτές, πήγε καλά και ανανεώθηκε και για του χρόνου, οπότε θα έχουμε διασώστες και από το Λος Άντζελες και από το Τέξας για όλη τη σαιζόν χωρίς διακοπές. 

Όπως και το μεγάλο αδελφάκι του, αλλά και οι περισσότερες σειρές της σαιζόν 2020-21, έτσι και το "9-1-1 Lone Star" βγήκε με λιγότερα επεισόδια στον 2ο κύκλο του, προφανώς λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, ο οποίος εννοείται πως ήταν εμφανής και στη ροή των ιστοριών. Παρ' ότι και εδώ είχαμε λιγότερα περιστατικά ανά επεισόδιο, και συνήθως με λιγότερο κόσμο, ακριβώς λόγω των μέτρων προστασίας, δεν έλειψαν και οι γκράντε ιστορίες, όπως αυτή με το ηφαίστειο αλλά και με την αμμοθύελλα προς το τέλος, που μας χάρισαν εντυπωσιακές σκηνές πλήθους και καταστροφής. Παράλληλα, είχαμε την ευκαιρία να εμβαθύνουμε στα προσωπικά των πρωταγωιστών, με την ίντριγκα ομολογουμένως σε καλά επίπεδα, αλλά και με κάμποσο δάκρυ. Ο 2ος κύκλος δεν ήταν τρυφερός με τους πρωταγωνιστές της σειράς, κάποιοι από τους οποίους βίωσαν το δικό τους δράμα, με ατυχήματα, χωρισμούς και απώλειες. Μάλιστα η δομή της ιστορίας έφερε τα πράγματα έτσι ώστε ο κύκλος να ολοκληρωθεί με cliffhanger, καθώς η ομάδα του πυροσβεστικού σταθμού φαίνεται να διαλύεται. Περισσότερα φυσικά θα μάθουμε στην επόμενη σαιζόν, αφού η σειρά ήταν από τις πρώτες που ανανέωσε το δίκτυο Fox. Στις βασικές αλλαγές του δεύτερου κύκλου ήταν η αποχώρηση της Λιβ Ούλμαν και η έλευση της Τζίνα Τόρες στο βασικό καστ. 

Η τρίτη σαιζόν παρέμεινε στα θεμελιώδη που έκαναν τη σειρά να αγαπηθεί, ελαφρώς αποδεσμευμένη από τους περιορισμούς της Covid-19 και με περισσότερα επεισόδια (18). Παρ' όλα αυτά, δεν μπορείς να μην εντοπίσεις μια κάποια ένδοια στα ανά επεισόδιο περιστατικά που η ομάδα καλείται να αντιμετωπίσει, γεγονός που δεν ξέρω εάν αποδίδεται σε θέματα προϋπολογισμού, ιδιαίτερα μετά τα αρχικά, πολύ εντυπωσιακά επεισόδια με τη χιονοθύλελλα που δεν άφησαν χώρο για πολλά-πολλά σε όσα ακολούθησαν, ή στο άγχος που ενδεχομένως η πανδημία προκαλεί έναντι σκηνών πλήθους. Έτσι, αρκετές εβδομάδες κύλησαν με το σενάριο να επικεντρώνει στα διαπροσωπικά των ηρώων και λιγότερο στη δράση τους στο πεδίο, με αποτέλεσμα το φορμάτ της σειράς να διαφοροποιηθεί και να μην έχουμε τις πολλαπλές κλήσεις σε βοήθεια που είχαμε συνηθίσει στις προηγούμενες σαιζόν και οι οποίες άλλωστε έδιναν και το ξεχωριστό στίγμα της σειράς. Από την άλλη βέβαια, οι σεναριογράφοι έχουν τη μαστοριά να διαχειριστούν τις ιστορίες τους με ενδιαφέρον, ποντάροντας εν πολλοίς στους ήδη δοκιμασμένους και αγαπητούς χαρακτήρες του πυροσβεστικού σταθμού. 

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Συγκεντρωμένα τα κείμενα για τις τηλεοπτικές παραγωγές θα τα βρείτε εδώ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Το αγοροκόριτσο (1959) (Α/Μ)