I care a lot (2020)


Ελληνικός τίτλος: Μα φυσικά και νοιάζομαι

Περιπέτεια της STX σε σκηνοθεσία Τζέι Μπλέηκσον, με τους Ρόζαμουντ Πάικ, Εΐζα Γκονζάλεζ, Πήτερ Ντίνκλατζ, Νταϊάν Γουίστ, Κρις Μεσίνα.

Η Μάρλα Γκρέυσον έχει διακριθεί τα τελευταία χρόνια ως η πλέον ενεργή δικαστική "κηδεμόνας" ηλικιωμένων, αφού το χαρτοφυλάκιό της έχει ουκ ολίγους τρόφιμους γηροκομείων, που το δικαστήριο έχει κρίνει πως δεν μπορούν να χειριστούν -λόγω της βεβαρυμμένης τους υγείας- τις προσωπικές τους υποθέσεις. Εάν ψάξει βέβαια κανείς λίγο καλύτερα τους ηλικιωμένους που η αδίστακτη γυναίκα έχει υπό την προστασία της, θα δει πως όλοι τους τον έχουν τον τρόπο τους οικονομικά και πως η ίδια, πατώντας ακριβώς επάνω στο γράμμα του νόμου, ρευστοποιεί τα περιουσιακά τους στοιχεία ώστε να πληρωθούν οι υπηρεσίες της αλλά και ο οίκος ευγηρίας όπου φιλοξενούνται. Παρ' ότι εξολοκλήρου νόμιμη η διαδικασία, στην πραγματικότητα η "μπίζνα" που έχει στήσει βασίζεται σε γεμάτες υπερβολές γνωματεύσεις από δικό της γιατρό που οδηγούν ντε φάκτο στη δικαστική απόφαση περί κηδεμονίας, εφόσον οι εξετάσεις του τάδε ηλικιωμένου τον καταδεικνύουν στα πρόθυρα της άνοιας και χωρίς δυνατότητα λήψης αποφάσεων. Εννοείται πως προτιμώνται ασθενείς χωρίς οικογένεια ή έστω χωρίς στενούς δεσμούς με τους συγγενείς τους ώστε να αποφεύγονται οι τυχόν προστριβές όπως ας πούμε το νέο θύμα που βάζουν στο στόχαστρό τους, μια καλοστεκούμενη οικονομικά και εντελώς μόνη γυναίκα την οποία παγιδεύουν δεξιότεχνα. Μόνο που η κυρία Τζένιφερ Πήτερσον ενδέχεται να μην είναι ούτε τόσο μόνη ούτε τόσο αβοήθητη τελικά.

Ένα έξυπνο σενάριο (γραμμένο από τον σκηνοθέτη), μια ωραιότατη σάτιρα του αμερικανικού ονείρου και της ανελέητης επιχειρηματικότητας και ένα αναγνωρίσιμο, ταλαντούχο καστ, σωστά επιλεγμένο για τον κάθε ρόλο... τι άλλο χρειάζεται κανείς για να περάσει όμορφα και συναρπαστικά αυτό το δίωρο που διαρκεί η ταινία και να μπει σε ένα τραινάκι γεμάτο εκπλήξεις, ανατροπές, δράση και αγωνία μέχρι το απρόσμενο φινάλε που ολοκληρώνει τον κύκλο της ιστορίας. Η Ρόζαμουντ Πάικ κάνει την ταινία δική της υπόθεση, με φυζίκ και τοποθέτηση στον ρόλο που μετατρέπουν την δικαστική κηδεμόνα Μάρλα Γκρέυσον σε ένα αδίστακτο και χωρίς ηθική ον χειρουργικής λογικής και ψυχρότητας, την ίδια στιγμή που διατηρεί αλώβητη τη θηλυκότητα και την επιμελημένη ως την τελευταία λεπτομέρεια κομψότητα στην εμφάνισή της. Πεινασμένο αρπακτικό που τίποτα δεν χορταίνει την πείνα του, η Μάρλα Γκρέυσον υποστηρίζει τις πράξεις της επιχειρηματολογώντας έναντι ενός κόσμου γεμάτου άντρες που την υποτιμούν, αποφασίζει χωρίς δεύτερη σκέψη για τα μεγαλύτερα ρίσκα και εν τέλει εξαναγκάζει σε συμμαχίες που της ανοίγουν διάπλατα τον δρόμο της επιτυχίας και την καταξίωσης. Βέβαια, ακριβώς επειδή το σενάριο είναι έξυπνο, δεν αφήνει εκκρεμότητες ούτε οδηγεί σε λάθος συμπεράσματα, πατώντας σε έναν δρόμο ταχτοποιημένο και καλά στρωμένο από την αρχή, διαταράσσοντας χωρίς υπερβολές όλα όσα υποψιαζόμαστε πως θα συμβούν και παίζοντας εν μέρει με τις συμβάσεις του είδους, τις οποίες δείχνει να γνωρίζει καλά. Ιδανική η επιλογή του Πήτερ Ντίκλατζ για έναν ρόλο που οφείλει να είναι διαρκώς απειλητικός, αλλά αυτός που μου άρεσε πολύ (και μακάρι να έπαιζε περισσότερο) είναι ο Κρις Μεσίνα στον ρόλο του δικηγόρου Ντην Έρικσον, ο οποίος καταφέρνει και βρίσκει απειλητικές διεξόδους και συμβουλές επιβίωσης μέσα από μια μειλίχια και χαμογελαστή παρουσία. Αν είναι κάτι δε που η ταινία κατορθώνει με επιτυχία είναι να σε κάνει εν τέλει για νοιάζεσαι, την ίδια στιγμή που νιώθεις τύψεις όταν το συνειδητοποιείς, γιατί κατά βάθος δεν θα έπρεπε να νοιάζεσαι για τέτοιους ανθρώπους. Αλλά, όπως λέει και η Μάρλα Γκρέυσον στην αρχή της ταινίας, "Πιστεύετε πως είστε καλοί άνθρωποι. Ε, λοιπόν, δεν είστε".

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Αν αγαπάτε τις περιπέτειες και τη δράση, θα βρείτε κείμενα και κριτικές από το αρχείο του Cinemano, εδώ.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Το αγοροκόριτσο (1959) (Α/Μ)