Dracula: Prince of Darkness (1966)


Ελληνικός τίτλος: Δράκουλας: Ο άρχων του σκότους

Ταινία τρόμου της Hammer, σε σκηνοθεσία Τέρενς Φίσερ, με τους Κρίστοφερ Λη, Μπάρμπαρα Σέλλεϋ, Άντριου Κιρ, Φράνσις Μάθιους, Σούζαν Φάρμερ, Φίλιπ Λάθαμ. 

Δύο ζευγάρια που ταξιδεύουν στην Ανατολική Ευρώπη αποφασίζουν να επισκεφθούν το Κάρλσμπαντ. Οι ντόπιοι τούς εκλιπαρούν να μην το κάνουν, αλλά οι τέσσερις νέοι είναι αποφασισμένοι. Με τον αμαξά που ναυλώνουν να τους αφήνει έντρομος έξω από το χωριό, καθώς αρχίζει να πέφτει η νύχτα, οι ταξιδιώτες βρίσκουν καταφύγιο στο κάστρο, όπου τούς υποδέχεται φιλόξενα ο μπάτλερ Κλόουβ. Αυτό που δεν γνωρίζουν είναι πως ο ιδιοκτήτης του κάστρου, ο Κόμης Δράκουλας, νεκρός εδώ και μια δεκαετία, περίμενε πώς και πώς μια τέτοια επίσκεψη. 

Πρόκειται για την τρίτη ταινία της Hammer με θέμα της τον πλέον διάσημο βρυκόλακα όλων των εποχών. Είχε προηγηθεί το εμβληματικό πλέον "Δράκουλας, ο βρυκόλακας των Καρπαθίων" του 1958 και "Η εκδίκησις του Δράκουλα" του 1960, στο οποίο όμως δεν πρωταγωνιστούσε ο Κρίστοφερ Λη, αφού στην ταινία δεν εμφανιζόταν καν ο Δράκουλας, αλλά οι νύφες του. Με τον σκηνοθέτη των δύο προηγούμενων φιλμ να επιστρέφει μαζί με τον πρωταγωνιστή, ο "άρχων του σκότους" φάνταζε πολλά υποσχόμενος, αφού αυτή η ταινία αποτελούσε την ουσιαστική συνέχεια της πρώτης. Όπως είναι αναμενόμενο, οι κριτικοί της εποχής το υποδέχθηκαν με κάποια μετριοπάθεια, αναγνωρίζοντας μεν κάποιες αρετές, αλλά υποτιμώντας την ταινία συνολικά όπως συνηθίζεται στον κινηματογράφο από τον χώρο του φανταστικού. Μέσα στα χρόνια, η ταινία αναγνωρίστηκε ως μία από τις σημαντικότερες της μυθολογίας του Δράκουλα και ως μία από τις καλύτερες και πλέον εμβληματικές της εταιρείας Hammer. 

Από τα παραλειπόμενα του φιλμ, αξίζει να αναφέρουμε τις ελάχιστες λέξεις που ο Κρίστοφερ Λη αρθρώνει σε όλη τη διάρκεια, αφού ο Δράκουλας εμφανίζεται περισσότερο να κάνει κάποιου είδους συριγμούς παρά να μιλάει. Παρ' ό,τι το εφεύρημα αυτό δείχνει να λειτουργεί απόλυτα τόσο ως προς το τρομακτικό κλίμα που δημιουργεί όσο και ως προς τη σωματική κατάσταση του "νεκρού" επί μία δεκαετία Κόμη, η αλήθεια είναι πως δεν υπήρχε αρχικά στο σενάριο αλλά αποτέλεσε ιδέα του ίδιου του Κρίστοφερ Λη. Μάλιστα, ιδέα που δεν προέκυψε για καλλιτεχνικούς λόγους, αλλά από την έντονη διαφωνία του με την εταιρεία καθώς δεν δεχόταν με τίποτα να ξεστομίσει τις ατάκες που του είχαν γράψει. Ο ίδιος ο Κρίστοφερ Λη είχε πει κάποια χρόνια αργότερα:"Δεν μιλούσα στην ταινία. Ο λόγος ήταν πολύ απλός. Διάβασα το σενάριο και είδα τους διαλόγους! Είπα στη Hammer, αν νομίζετε πως πρόκειται να πω οποιαδήποτε από τις ατάκες αυτές, είστε γελασμένοι". Πάντως, στα απομνημονεύματά του, ο σεναριογράφος Τζίμμυ Σάνγκστερ ανατρέπει αυτήν την εκδοχή, λέγοντας: "Οι βρυκόλακες δεν πιάνουν την κουβέντα. Οπότε, δεν του έγραψα καθόλου διαλόγους... Ο Κρίστοφερ Λη είχε δηλώσει πως αρνήθηκε να πει τους διαλόγους που του είχαν δοθεί... Οπότε, μπορείτε να διαλέξετε εσείς τον λόγο που ο Κρίστοφερ Λη δεν είχε καθόλου διαλόγους στην ταινία. Ή να πιστέψετε εμένα. Δεν του έγραψα ούτε μία γραμμή".

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Το αγοροκόριτσο (1959) (Α/Μ)