Wait until dark (1967)



Ελληνικός τίτλος: Περίμενε μέχρι να νυχτώση

Θρίλερ της Warner σε σκηνοθεσία Τέρενς Γιανγκ, με τους Ώντρεϋ Χέπμπορν, Άλαν Άρκιν, Ρίτσαρντ Κρέννα, Τζακ Γουέστον, Τζούλι Χέροντ, Έφρεμ Ζίμπαλιστ Τζούνιορ.

Τρεις κακοποιοί χειραγωγούν μία τυφλή γυναίκα στο διαμέρισμά της καθώς ψάχνουν μια κούκλα γεμάτη ηρωίνη, την οποία μια συνεργός τους πέρασε στη Νέα Υόρκη από τον Καναδά. 

Ένα "χιτσκοκικού" ύφους θεατρικό έργο του Φρέντερικ Νοτ διασκευάζεται για το σινεμά από το σεναριακό (και συζυγικό) ζεύγος Ρόμπερτ και Τζέην-Χάουαρντ Κάρρινγκτον σε ένα φιλμ αγωνίας και υποδειγματικής κλιμάκωσης. Γυρισμένο όλο σχεδόν στο ημιυπόγειο διαμέρισμα της τυφλής Σούζι Χέντριξ και του φωτογράφου συζύγου της, το φιλμ (που σκηνοθέτησε ο Τέρενς Γιανγκ, στα ντουζένια του μετά από τρεις ταινίες Τζέημς Μποντ) λειτουργεί ως ωρολογιακή βόμβα ακριβείας, με τα λεπτά να περνούν αδίστακτα και την ψυχολογική πίεση που αυτοί οι τρεις άγνωστοι ασκούν στην αθώα και ανίδεη γυναίκα να περνά αβίαστα και στον θεατή που όσο περνά η ώρα τόσο πιο άβολα νιώθει στην καρέκλα του. Το σενάριο (όπως φαντάζομαι και το θεατρικό) δεν αφήνει καμία ένδειξη και κανένα στοιχεία ανεκμετάλλευτο και επανέρχεται για να σου τρίψει κατάμουτρα όλα όσα θεωρείς ότι εσύ έχεις εντοπίσει, στερώντας σου άρα και κάθε ελπίδα διαφυγής. 

Η ταινία βέβαια έχει και ηθοποιούς, δεν είναι τυχαία τόσο συναρπαστική. Από τη μία, η η Ώντρεϋ Χέπμπορν, με μια ερμηνεία που την έφτασε μέχρι την υποψηφιότητα για Όσκαρ Α' Γυναικείου, κατορθώνει και περνά σταδιακά την ανησυχία, τον πανικό και τον τρόμο της σε εμάς, καθώς συνειδητοποιεί όλα όσα εμείς έχουμε ήδη δει και γνωρίζουμε ενώ εκείνη αγνοεί. Το παιχνίδι με την τυφλή πρωταγωνίστρια δουλεύει αμφίρροπα, αφού δεν είναι μόνο η ανησυχία που εμείς ως θεατές νιώθουμε για εκείνη αλλά και ο φόβος της με κάθε νέο στοιχείο που εντοπίζει, ο οποίος γυρίζει διπλός σε εμάς. Καλοδουλεμένες εξίσου είναι και οι ερμηνείες των τριών εγκληματιών, με ξεχωριστή αυτήν του Άλαν Άρκιν, ο οποίος αποτυπώνεται εξαιρετικά απειλητικός σε κάθε εμφάνισή του στην οθόνη. Κι όταν φτάνουμε στο σημείο που η απροστάτευτη Σούζι πολεμά για τη ζωή της, τότε μπαίνουμε σε ένα συναρπαστικό τρίτο μέρος που οδηγεί και σε ένα αξέχαστο τελευταίο εικοσάλεπτο αξεπέραστης αγωνίας.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, θεατρικών παραστάσεων, τηλεοπτικών σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook και στο Instagram.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)