Dog Day Afternoon (1975)


Ελληνικός τίτλος: Σκυλίσια μέρα

Δραματική περιπέτεια της Warner σε σκηνοθεσία Σίντνεϋ Λιουμέτ, με τους Αλ Πατσίνο, Τζων Καζάλε, Τσαρλς Ντέρνινγκ, Κρις Σάραντον, Πηνέλοπε Άλεν, Σούζαν Πέρετζ.

Ήταν 22 Αυγούστου 1972 όταν ένας πρωτάρης εγκληματίας αποπειράται με δύο φίλους του να ληστέψει την Πρώτη Αποταμιευτική Τράπεζα του Μανχάταν. Λάθος στιγμή, καθώς τα χρήματα από τα ταμεία είχαν ήδη μεταφερθεί, λάθος τρόπος, λάθος συμπεριφορά και απειρία στα όρια της βλακείας μετατρέπουν τη φαινομενικά απλή και γρήγορη ληστεία σε κατάσταση ομηρείας με το τραπεζικό κατάστημα να έχει περικυκλωθεί από την Αστυνομία που ζητά από τον Σόννυ Βόρτσικ να απελευθερώσει τους υπαλλήλους, την ίδια στιγμή που εκείνος διαπραγματεύεται τον τρόπο διαφυγής. Η κατάσταση εν γένει φεύγει εκτός ελέγχου και μετατρέπεται πολύ σύντομα σε ζωντανό τηλεοπτικό πρόγραμμα, με τα κανάλια και τους δημοσιογράφους να κανιβαλίζουν τα πρόσωπα του δράματος. 

Ένα αληθινό (όσο κι αν φαντάζει απίστευτο) περιστατικό που είχε προκαλέσει το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης τόσο για τα κίνητρα όσο και για την τελική του έκβαση, δίνει την ευκαιρία στον Σίντνεϋ Λιουμέτ να γυρίσει μία από τις πιο συναρπαστικές και πολύπλοκες ταινίες του και στον Αλ Πατσίνο να παραδώσει μια βαθιά τραγική και αξιομνημόνευτη ερμηνεία. Καθώς ήταν ήδη στα ντουζένια του μετά τους δύο "Νονούς", τον "Πανικό στο Νηντλ Παρκ" και φυσικά το "Σέρπικο", εδώ ο Πατσίνο μοιάζει να μεταμορφώνεται και να παίζει σαν δαιμονισμένος σχεδόν τον impromptu ληστή τραπεζών που καλείται να αυτοσχεδιάζει διαρκώς ούτως ώστε να σώσει τη ζωή του, να αποφύγει τον θάνατο των ομήρων αλλά και να μαζέψει τα λεφτά που χρειάζεται για την εγχείρηση αλλαγής φύλου του Λέον Σέρμερ (εξαιρετικός ο Κρις Σάραντον), τον οποίο αποκαλεί "γυναίκα" του. Παντρεμένος στο μεταξύ και με παιδιά καθώς ήταν, η υπόθεση φαντάζει σαν θησαυρός για τα κανάλια που τρέχουν να μεταδώσουν την αλλοκοτιά που διαδραματίζεται πίσω από τις κλειδωμένες πόρτες της τράπεζας και ο Λιουμέτ, εκμεταλλευόμενος στο έπακρο το εξαιρετικό σενάριο του Φρανκ Πίρσον ακροβατεί με δεξιοτεχνία μεταξύ της αστυνομικής περιπέτειας, του ανθρώπινου δράματος, της μαύρης κωμωδίας και ενός αδίστακτου κοινωνικού και μηντιακού σχολιασμού, παραδίδοντας στα μάτια της μια ξέφρενη ταινία, με τεράστια όμως προσοχή στις λεπτομέρειες. Μεγάλοι πρωταγωνιστές του φιλμ είναι η φωτογραφία του Βίκτορ Τζ. Κέμπερ αλλά και το απίστευτο μοντάζ της Ντήντη Άλεν. Η "Σκυλίσια Μέρα" ήταν υποψήφια για 6 Όσκαρ, αλλά τιμήθηκε μόνο με αυτό του Πρωτότυπου Σεναρίου.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Αν αγαπάτε τις περιπέτειες και τη δράση, θα βρείτε κείμενα και κριτικές από το αρχείο του Cinemano, εδώ.




 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)