La vie et la passion de Jésus Christ (1903) (Βωβό) (Α/Μ - Επιχρωματισμένο)


Βιβλικό δράμα της Pathé σε σκηνοθεσία Λυσιέν Νονγκέ και Φερντινάν Ζεκκά με τον κύριο και την κυρία Μορώ.

Η ζωή και τα πάθη του Χριστού αποτυπώνονται σε σειρά από 32 ταμπλώ σε μία από τις πρώτες μεγάλου μήκους ταινίες της απαρχής του κινηματογράφου και την πρώτη -ενδεχομένως- που επιχρωματίστηκε. Η παραγωγή είναι των αδελφών Πατέ, οι οποίοι ανέθεσαν τη σκηνοθεσία στον έμπιστο και ταλαντούχο συνεργάτη τους, Φερντινάν Ζεκκά. Όταν όμως εκείνος τούς εγκαταλείπει για μια θέση στη Gaumont, την ταινία αναλαμβάνει να ολοκληρώσει ο Λυσιέν Νονγκέ. Η "Ζωή και τα Πάθη του Ιησού Χριστού" υπήρξαν υπερ-παραγωγή για τα δεδομένα των χρόνων εκείνων όχι μόνο για τη μεγάλη διάρκειά τους που άγγιζαν τα 45' (μεσαίου μήκους για τα τωρινά δεδομένα), αλλά για τον πλούτο των σκηνικών και των οπτικών της εφφέ, καθώς και για τον επιχρωματισμό της. 

Η ροή του φιλμ κυλά με εναλλασσόμενα ταμπλώ το κάθε ένα εκ των οποίων απεικονίζει μία στιγμή από τη ζωή του Χριστού, ξεκινώντας από τον Ευαγγελισμό και ολοκληρώνοντας με την Ανάληψη, ενώ μεσότιτλοι αναλαμβάνουν να περιγράψουν τη σεκάνς που ακολουθεί. Η δομή της ταινίας είναι ίδια από την αρχή μέχρι το τέλος, με την κάμερα σταθερή απέναντι από το ντεκόρ και τους ηθοποιούς που αναπαριστούν το κάθε κεφάλαιο σε σεκάνς μέσης διάρκειας 1,30'. Αυτό που εντυπωσιάζει είναι τα περίτεχνα σκηνικά που σε συνδυασμό με τις μεγάλης επιφάνειας ζωγραφιές που χρησιμοποιούνται για το φόντο των εξωτερικών τοπίων πλάθουν εικόνες πραγματικά μεγάλης ομορφιάς, όσο κι αν στα μάτια μας φαντάζουν σήμερα αφελείς. Διαβάζω πως η έμπνευση για τις εικόνες του Θείου Βίου αντλήθηκε από την εικονογραφημένη Βίβλο του γάλλου εικαστικού Γκυστάβ Ντορέ, η οποία είχε κυκλοφορήσει το 1866. Ακόμα ένα ξεχωριστό σημείο της ταινίας που ενισχύει την εικαστική της ένταση είναι ο επιχρωματισμός που είχε γίνει υπό την επίβλεψη του Σεγκούντο ντε Σομόν, ισπανού σκηνοθέτη και οπερατέρ, στα εργαστήριά του στη Βαρκελώνη. Η τεχνική επιχρωματισμού έγινε όλη στο χέρι, με καλούπια ανά χρώμα να τοποθετούνται σε κάθε καρέ του εμφανισμένου φιλμ και το χρώμα ανιλίνης να μπαίνει με πινέλο επάνω στην κάθε επιφάνεια. Η επιτυχία της ταινίας ήταν τέτοια, που τέσσερα χρόνια αργότερα, η Pathé γυρίζει το ριμέικ της, με τίτλο "Vie et passion de notre seigneur Jésus-Christ", σε σκηνοθεσία του Σεγκούντο ντε Σομόν και του αυτομολήσαντα Φερντινάν Ζεκκά που στο μεταξύ είχε επιστρέψει στην κλίνη της. Ο κύριος και η κυρία Μορώ (γνωστοί μόνο με το επίθετό τους) που αναγράφονται στο καστ, κρατούσαν τους ρόλους του Ιωσήφ και της Παναγίας αντίστοιχα, ενώ δυστυχώς δεν διασώζεται το όνομα κανενός άλλου από τους ηθοποιούς. 

Για περισσότερες κριτικές ταινιών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Αν αγαπάτε το γαλλόφωνο σινεμά, θα βρείτε κείμενα και κριτικές από το αρχείο του Cinemano, εδώΓια περισσότερες δραματικές ταινίες, κλικ εδώ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)