Madame Claude (2021)


Ελληνικός τίτλος: Μαντάμ Κλωντ

Δραματική ταινία των Netflix/Wild Bunch σε σκηνοθεσία Συλβί Βερέυντ, με τους Καρόλ Ροσέ, Γκαράνς Μαριγέ, Ροσντύ Ζεμ, Πιερ Ντελαντονσάμ, Μπενζαμέν Μπιολέ, Πωλ Αμύ, Λία Ο'Πρέυ, Μυλέν Ζαμπανουά, Ανναμπέλ Μπελμοντό. 

Η άνοδος και η πτώση της πλέον διάσημης παρισινής μαιτρέσας στα τέλη των '60s, όταν τα κορίτσια της "ψυχαγωγούσαν" μεταξύ άλλων την αφρόκρεμα της καλλιτεχνικής και της πολιτικής ζωής. Η Μαντάμ Κλωντ, κατά κόσμον Φερνάντ Γκρυντέ, είχε αποκτήσει όλες τις απαραίτητες φιλίες και διασυνδέσεις στον υπόκοσμο και ταυτόχρονα στην Αστυνομία, την οποία πολλές φορές βοήθησε σε υποθέσεις σημαντικές που έφταναν μέχρι τις μυστικές υπηρεσίες της χώρας. Όταν όμως οι κόσμοι αυτοί έπαψαν να συγκρούονται, την ίδια στιγμή έπαψε και η ίδια να είναι χρήσιμη. Το τέλος μιας ολόκληρης εποχής πλέον ήταν ορατό και μαζί του το τέλος της δικής της αυτοκρατορίας. 

Πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση η Μαντάμ Κλωντ και αναμφισβήτητα εξαιρετική κινηματογραφική περσόνα, αφού ο βίος και η πολιτεία της προσφέρονται για ζουμερές κινηματογραφικές αναζητήσεις. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως έχει υπάρξει ακόμα μία ταινία με τον ίδιο τίτλο στα Γαλλικά και στα Ελληνικά, γυρισμένη το 1977 από τον Ζυστ Ζεκέν και πρωταγωνίστρια τη Φρανσουάζ Φαμπιάν, η οποία όμως ήταν περισσότερο μυθοπλασία από όσο τούτη εδώ που φαίνεται να μένει πιο πιστή στα γεγονότα και πιο προσηλωμένη στο πρόσωπο της κεντρικής ηρωίδας της. Μολονότι όμως έχουμε να κάνουμε με μια φροντισμένη, σέξυ και με δυνατό καστ παραγωγή, η ταινία έχει ένα σενάριο που υπογράφει η ίδια η σκηνοθέτις, το οποίο πέφτει και αυτό στην παγίδα της γραμμικής εξιστόρησης των γεγονότων, χάνοντας εν μέρει τον μπούσουλα μέσα στον ορυμαγδό των όσων συνέβησαν και στην πληθώρα των προσώπων. Έτσι, παρά την όντως ενδιαφέρουσα ίντριγκα, η ταινία δεν καταφέρνει να εστιάσει σε συγκεκριμένα πράγματα, αφήνοντας μάλιστα ανεκμετάλλευτα και τα πιο δυνατά της σημεία, όπως της σχέσης της πρωταγωνίστριας με την προστατευομένη της που παρουσιάζεται επιδερμικά αν και θα έπρεπε να είναι η σπονδυλική στήλη της ιστορίας. Επίσης σε δεύτερο πλάνο μπαίνουν και οι άντρες του καστ, με μόνο τον εξαιρετικά γοητευτικό Πωλ Αμύ που υποδύεται τον εραστή της να διεκδικεί ρόλο με ικανό χρόνο (αλλά όχι και υπόσταση), την ίδια στιγμή που οι υπόλοιποι χάνουν την ευκαιρία να διακριθούν. Ενδιαφέρον μέχρι τέλους, αλλά συνολικά αδύναμο, το φιλμ δεν κατορθώνει να ξεχωρίσει στις λεπτομέρειες, παρά την καλή Καρόλ Ροσέ στον πρώτο ρόλο και την αισθαντική Γκαράνς Μαριγέ, στον ρόλο της φιλόδοξης Σιντονί. Μουσική, σκηνικά, φωτογραφία, όλα τους λειτουργικά και καλαίσθητα. Η νεαρή Ανναμπέλ Μπελμοντό που κρατά τον ρόλο της Κέητ, είναι η εγγονή του Ζαν Πωλ.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Αν αγαπάτε το γαλλόφωνο σινεμά, θα βρείτε κείμενα και κριτικές από το αρχείο του Cinemano, εδώΓια περισσότερες δραματικές ταινίες, κλικ εδώ.

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)