Bates Motel (5 σαιζόν, 2013-2017)




Σειρά θρίλερ των A+E Networks/Universal, δημιουργία των Άντονυ Τσιπριάνο, Κάρλτον Κιουζ, Κέρυ Έριν, με τους Βέρα Φαρμίγκα, Φρέντι Χάιμορ, Μαξ Θιέριοτ, Ολίβια Κουκ, Νέστορ Κάρμπονελ.

Μετά τον ξαφνικό θάνατο του συζύγου της, η Νόρμα Μπέητς ταξιδεύει με τον έφηβο γιο της Νόρμαν στο Γουάιτ Πάινς Μπέυ του Όρεγκον, όπου έχει αγοράσει με τα λεφτά της ασφάλειας ένα σπίτι και το μοτέλ που το συνοδεύει για να εγκατασταθούν εκεί και να ξεκινήσουν μια νέα ζωή από την αρχή. 

Πολύ ενδιαφέρουσα σειρά που εξερευνά τα νεανικά χρόνια του Νόρμαν Μπέητς από την εμβληματική ταινία "Ψυχώ", χωρίς όμως και να οδηγεί προς αυτήν. Πολύ επικίνδυνο το εγχείρημα σαφέστατα, που όπως αποδεικνύεται εκ του αποτελέσματος άξιζε το ρίσκο, από κάθε άποψη. Όχι μόνο η σειρά δείχνει τον απόλυτο σεβασμό στην ταινία (την οποία, επαναλαμβάνω, δεν αγγίζει καθ' οιονδήποτε τρόπο) αλλά εκμεταλλεύεται στο έπακρο την κεντρική της ιδέα για να αναπτύξει μια νέα, σύγχρονη και πάρα πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία, η οποία δεν παύει να είναι η ιστορία του ήρωα του "Ψυχώ". 

Επιμερισμένο σε 5 κύκλους των 10 επεισοδίων, το "Bates Motel" τοποθετείται σε μια διαφορετική πόλη στο Όρεγκον αντί της Καλιφόρνια, στον σημερινό χρόνο, επιβάλλοντας όμως στην εικόνα και στην εξέλιξη της ιστορίας την εφιαλτική κατοικία που δεσπόζει από το ύψωμα, απειλητική και αφιλόξενη όσο ποτέ. Αυτό που κεντρίζει όμως το ενδιαφέρον στη σειρά είναι πως για πρώτη φορά βλέπουμε τη μητέρα να πρωταγωνιστεί, από κάθε άποψη, καθορίζοντας και επεξηγώντας τρόπον τινά την πολύπλοκη σχέση που είχε αναπτύξει με τον γιο της, τουλάχιστον εξ όσων μπορούσαμε να υποθέσουμε από το σενάριο της ταινίας. Με την κακοποίηση να γεννά κακοποίηση και με την παράνοια να μοιάζει με τρόπο διαφυγής από μια δυστοπική πραγματικότητα, το "Bates Motel" διαχειρίζεται με σεναριακή άνεση τη βία, τη σεξουαλική εξάρτηση και πάνω από όλα τις διαδρομές ενός διαταραγμένου μυαλού και μιας ψυχής σε απόγνωση, έτσι όπως χάνονται στα πιο σκοτεινά και αδιέξοδα μονοπάτια.

Μεγάλη η υπήρξε η συνεισφορά στην επιτυχία της σειράς των πολύ καλών ερμηνειών των οποίων χαίρει από το πρωταγωνιστικό της δίδυμο, ξεκινώντας από τη Βέρα Φαρμίγκα η οποία μεταμορφώνεται σε ό,τι φανταζόμαστε πως ήταν η μητέρα του Νόρμαν Μπέητς. Με παρουσία κυρίαρχη από το πρώτο μέχρι και το τελευταίο επεισόδιο, είναι απόλυτα πειστική στον τρόπο που χειραγωγεί και χειραγωγείται, πλάσμα διαλυμένο και κατεστραμμένο εκ των έσω που απλά θέλει να μοιράσει και να εισπράξει αγάπη, καταφέρνοντας διαρκώς όμως ακριβώς το αντίθετο. Υπέροχος ο Φρέντι Χάιμορ στον ρόλο του Νόρμαν, ενηλικιώνεται σχεδόν κυριολεκτικά επεισόδιο το επεισόδιο και κύκλο με τον κύκλο, μεγαλώνοντας μπροστά στα μάτια μας, ενόσω χάνει με το κάθε λεπτό που περνά την οποιαδήποτε επαφή με τη λογική και την πραγματικότητα, με ερμηνευτικές αποχρώσεις επικίνδυνες, τις οποίες όμως διαχειρίζεται με περίσσια μαεστρία χωρίς να εκτροχιάζεται ποτέ προς την υπερβολή.

Ουδόλως κλεψίτυπη η σειρά, και χωρίς να εκμεταλλεύεται τη δόξα της ιστορικής ταινίας του Χίτσκοκ, πλάθει ένα νέο, ολοκληρωμένο και διαφορετικό σύμπαν για τους ήρωες και για τους θεατές της, χωρίς όμως να φοβάται να μας κάνει μικρά δωράκια με αναφορές που τιμούν το κινηματογραφικό παρελθόν της, με υποψίες στα κάδρα και αποχρώσεις στη μουσική που είναι και δεν είναι ταυτόχρονα κομμάτια του "Ψυχώ", την ίδια στιγμή που κατορθώνει να κρατά κρυφό το μυστήριο του αληθινού Νόρμαν για πολλά επεισόδια ώστε να σοκάρει κατά το μέγιστο όταν αυτό αποκαλυφθεί στην οθόνη. 

3 υποψηφιότητες για Emmy.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, θεατρικών παραστάσεων, τηλεοπτικών σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε το Cinemano στο Facebook και στο Instagram.



 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Το αγοροκόριτσο (1959) (Α/Μ)