The Black Demon (2023)

΄

Ελληνικός τίτλος: Ο μεγαλόδοντας

Δραματικό θρίλερ σε σκηνοθεσία Άντριαν Γκρούνμπεργκ με τους Τζος Λούκας, Φερνάντα Ουρέχολα, Βένους Άριελ, Κάρλος Σορλότζανο, Χούλιο Σέζαρ Τσεντίγιο, Ραούλ Μέντεζ.

Ο Πωλ Στέρτζες ταξιδεύει με την οικογένειά του στο Μεξικό για να συνδυάσουν τις διακοπές με τη δουλειά του, καθώς εκείνος θα πρέπει να επιθεωρήσει και μια παλιά θαλάσσια εξέδρα πετρελαίου που ανήκει στην εταιρεία όπου εργάζεται. Έχοντας επισκεφθεί το ίδιο μέρος νιόπαντροι με τη γυναίκα του, σήμερα δεν το αναγνωρίζουν, καθώς είναι σχεδόν έρημο και με τους κατοίκους του να ανησυχούν για κάτι. Σύμφωνα με τις δοξασίες των ντόπιων, την εξέδρα και τη θάλασσα που την περιβάλλει στοιχειώνει ο Μαύρος Δαίμονας, ένας γιγάντιος καρχαρίας που σκοτώνει τα θύματά του χωρίς να αφήνει ίχνη. Με το ρολόι να μετρά αντίστροφα, ο Πωλ πρέπει να τελειώσει το συντομότερο δυνατόν την επιθεώρηση της εξέδρας, αλλά και να προφυλάξει από τον θανάσιμο κίνδυνο την οικογένειά του.

Να ξεκαθαρίσω κάτι από την αρχή, λέγοντας πως ο "Μεγαλόδοντας" δεν είναι το κακό B Movie που ενδεχομένως περιμένετε, καθώς απέχει μακράν από τερατώδεις ανοησίες που έχουν γυριστεί μέσα στα χρόνια απ' ευθείας για το βίντεο ή προσφάτως για streaming υπηρεσίες. Από την άλλη βέβαια, δεν είναι ούτε η θεαματική υπερπεριπέτεια τύπου "The Meg" που προσφέρει άπλετη, εντυπωσιακή ψυχαγωγία επιπέδου λούνα παρκ. Η αλήθεια είναι πως ο "Μεγαλόδοντας" δεν ξέρει τι ακριβώς θέλει να είναι κι αυτό αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημά του. Η ιδέα είναι καλή, ας ξεκινήσουμε από αυτό, καθώς προσπαθεί να οικειοποιηθεί την ατμόσφαιρα ενός σύγχρονου οικολογικού θρίλερ. Κι αυτή η ιδέα αποτυπώνεται ικανοποιητικά στο πρώτο ημίωρο, όπου η εικόνα της εγκατάλειψης και της δυσοίωνης απειλής δημιουργούν κλίμα και θέτουν τις βάσεις για την ιστορία που θα ακολουθήσει. 

Δεν υπάρχει σενάριο, όμως, που να οδηγεί στοχευμένα κάπου και ως αποτέλεσμα το φιλμ εξοκείλει στα αβαθή, το ίδιο μετέωρο με την ετοιμόρροπη εξέδρα εξόρυξης πετρελαίου. Αντί να μείνει πιστό στο είδος, πάει και μπλέκει το μεταφυσικό φολκλόρ στην υπόθεση, χωρίς να μπορεί να το διαχειριστεί σωστά, οπότε ο μεγαλόδοντας είτε έχει υλική υπόσταση είτε δεν έχει και η ταινία είτε είναι θρίλερ είτε οικογενειακό δράμα εν μέσω περιβαλλοντικών συμβολισμών. Και κάπως έτσι, το δεύτερο μισό κάνει κοιλιά, δεν αιτιολογεί τα μισά από όσα συμβαίνουν και οδηγείται σε μια συναισθηματική φόρτιση από την οποία όμως λείπει το μεγαλείο που οφείλει να έχει μια ταινία με τέρατα. Στα θετικά του, το φιλμ χαίρει μιας ατμοσφαιρικής δουλειάς που έχει γίνει στα ηχητικά εφφέ, με όλα αυτό το τρίξιμο στην κατασκευή της εξέδρας που απλώνεται στα ηχεία της αίθουσας ολόγυρα να εντείνει την αίσθηση του επείγοντος (αρκεί να μην το έπνιγε η ασταμάτητη μουσική υπόκρουση), ενώ η παρουσία του Τζος Λούκας προσδίδει έναν χαρακτηριστικό αέρα ηγέτη και πρωταγωνιστή.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, θεατρικών παραστάσεων, τηλεοπτικών σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε το Cinemano στο Facebook και στο Instagram.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Το αγοροκόριτσο (1959) (Α/Μ)