Sauver ou périr (2018)


Ελληνικός τίτλος: Through the fire

Δραματική ταινία σε σκηνοθεσία Φρεντερίκ Τελιέ, με τους Πιερ Νινέ, Αναΐς Ντεμουστιέ, Βενσάν Ροτιέ, Σαμί Μπουαζιλά, Κλοέ Στεφανί.

Ο Φρανκ, πυροσβέστης από τα 18 του, είναι ευτυχισμένος με αυτό που κάνει στο οποίο άλλωστε έχει αφοσιωθεί ολοκληρωτικά. Στο πλευρό του, η γυναίκα του και οι δίδυμες κόρες του συμπληρώνουν την ειδυλλιακή εικόνα της καθημερινότητάς του, μέσα στο σπιτικό που έχουν στήσει εντός του πυροσβεστικού σταθμού. Αρκεί όμως μόνο μία στιγμή για να θρυμματιστεί όλη αυτή η ευτυχία. Κατά τη διάρκεια μιας αποστολής πυρόσβεσης, ο Φρανκ παγιδεύεται στις φλόγες και διασώζεται την τελευταία στιγμή με εγκαύματα σε όλο του το σώμα που θα του αλλάξουν για πάντα τη ζωή. Τώρα πια, παραμορφωμένος για πάντα και με ένα σώμα που θα πρέπει να γνωρίσει από την αρχή, προσπαθεί να αποδεχτεί τη νέα πραγματικότητα αλλά πάνω από όλα να αποφασίσει εάν θέλει να σωθεί ή όχι.

Εμπνευσμένο από πολλές ιστορίες ανθρώπων που θυσιάστηκαν επάνω στο καθήκον τους, το "Through the Fire" αποτελεί φόρο τιμής στο πυροσβεστικό σώμα και στους κινδύνους που τα μέλη του αντιμετωπίζουν καθημερινά. Ο πρωτότυπος τίτλος άλλωστε "Sauver ou périr" ("Σώζουμε ή χανόμαστε") είναι το μότο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας στο Παρίσι. Εκεί ακριβώς όμως κρύβονται και οι όποιες αδυναμίες της ταινίας που έχει την τάση να ηρωοποιήσει τον πρωταγωνιστή της και όλους όσους αυτός εκπροσωπεί με μια ματιά από την οποία λείπει η ευρύτερη προοπτική. Από την άλλη βέβαια, η ολοκληρωτική αφοσίωση του Φρανκ στο καθήκον όπως αυτή έχει παρουσιαστεί από την αρχή δικαιολογεί τις αντιδράσεις και τη συμπεριφορά του, ενόσω ο χαρακτήρας της συζύγου του είναι αυτός που προσφέρει το αντίβαρο μιας άλλης πραγματικότητας και των ευθυνών του όχι μόνο προς το Σώμα αλλά και προς τους ανθρώπους που τον αγαπούν. Η αμηχανία του σεναρίου πάντως είναι εύκολα αντιληπτή, χωρίς αυτή όμως να το καθιστά προβληματικό. Ίσα-ίσα που χαρίζει την ευκαιρία στον πάντοτε πολύ καλό Πιερ Νινέ να δώσει μια ολοκληρωμένη και σπαρακτική μέσα στην απλότητά της ερμηνεία, την ίδια στιγμή που κατορθώνει να κερδίσει τη συναισθηματική εμπλοκή του θεατή που πλέον ενδιαφέρεται προσωπικά για την έκβαση των γεγονότων. Με εξαίρεση τον χαρακτήρα της συζύγου του Φρανκ, οι υπόλοιποι β' ρόλοι δεν έχουν την απαιτούμενη δυναμική για να ολοκληρώσουν το παζλ, μολονότι ξεχωρίζουν οι σκηνές με τον φυσιοθεραπευτή του και η συνάντησή του με έναν παλιό συνάδελφο.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, θεατρικών παραστάσεων, τηλεοπτικών σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε το Cinemano στο Facebook και στο Instagram.

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Το αγοροκόριτσο (1959) (Α/Μ)