Aus dem Nichts (2017)


Ελληνικός τίτλος: Μαζί ή τίποτα

Δραματική ταινία των Warner/Match Factory, σε σκηνοθεσία Φατίχ Ακίν, με τους Νταϊάν Κρούγκερ, Ντένις Μοσκίτο, Νουμάν Ακάρ, Γιοχάνες Κρις, Ούλριχ Τουκούρ, Γιάννη Οικονομίδη. 

Μια βόμβα που εκρήγνυται έξω από το γραφείο του άντρα της σκοτώνει επί τόπου τον ίδιο και τον μικρό της γιο. Συγκλονισμένη από το γεγονός, αναφέρει στην αστυνομία πως είδε μια νεαρή κοπέλα να αφήνει ξεκλείδωτο το ποδήλατό της επάνω στο πεζοδρόμιο. Όμως, το βεβαρυμένο παρελθόν του νεκρού συζύγου της που είχε κάνει φυλακή για ναρκωτικά, οδηγεί την αστυνομία σε έρευνες σχετικές με τη μαφία, ενώ η ίδια αρχίζει να πιστεύει πως την επίθεση οργάνωσαν νεοναζί.

Είναι απλά συγκλονιστική η νέα ταινία του Φατίχ Ακίν, ενός σκηνοθέτη με περίσσιο κινηματογραφικό ένστικτο που κάθε φορά δείχνει να μας εκπλήσσει με τις θεματικές επιλογές του. Χωρίς ούτε στιγμή να επαναπαύεται σε κάποιο συγκεκριμένο ύφος (μολονότι φαίνεται να υπογράφει  διακριτά με το στίγμα του τις ταινίες του), τολμάει να πειραματιστεί με είδη, χωρίς να αφήνει ποτέ πίσω του τον βαθύ κοινωνικό του στοχασμό που εν πολλοίς έχει να κάνει με τη Γερμανία (αλλά και την Ευρώπη) του σήμερα. Έτσι, μετά το εφηβικό road movie "Βερολίνο, Αντίο" του 2016, φέτος βουτάει στα βαθιά και αφηγείται μια σπαρακτική ιστορία απώλειας, πόνου και εκδίκησης. Μεγάλος άσσος στο μανίκι του η πρωταγωνίστρια της ταινίας, Νταϊάν Κρούγκερ, που δίνει μια συγκλονιστική ερμηνεία, προσεγμένη στην κάθε της λεπτομέρεια, εκρηκτική αλλά και βαθιά εσωτερική, εκκωφαντική ακόμα και στις σιωπές της. Μια γυναίκα ολομόναχη απέναντι σε ένα ένα σύστημα που -δικαίως ενδεχομένως- κοιτάζει τις λεπτομέρειες αλλά χάνει την ουσία, με τον κόσμο της συντετριμμένο, αποζητά τη δικαίωση και την τιμωρία των ενόχων. 

Αρωγός της, τόσο ως χαρακτήρας όσο και ως ερμηνεία, ο Ντένις Μοσκίτο, άγνωστος σε εμάς ηθοποιός, αλλά με πλούσια παρουσία πρωτίστως στη γερμανική τηλεόραση αλλά και στο σινεμά. Εδώ, ως Ντανίλο, δικηγόρος της Κάτια, στέκει αποφασιστικός, ώριμος και δυνατός δίπλα της, μοναδική σανίδα ελπίδας για λύτρωση, με δυναμική και συμπαγή παρουσία στο δικαστήριο, αλλά και τρυφερότητα στη φωνή στις μεταξύ τους, ανθρώπινες σκηνές, πάντα όμως με το βλέμμα να σπινθηρίζει.

Είναι εξαιρετικό όλο το καστ, με αποτέλεσμα να βγαίνουν υπέροχες σκηνές στην ταινία, όπως αυτή η κορυφαία με τον Ούλριχ Τουκούρ, πατέρα του κατηγορούμενου στο δικαστήριο, που φτάνει να γίνεται σπαρακτική μέσα στην ερμηνευτική της απλότητα. Εξίσου εντυπωσιακός είναι και ο Γιάννης Οικονομίδης (σκηνοθέτης και ηθοποιός, γνωστός μεταξύ άλλων από το "Σπιρτόκουτο"), στη σύντομη εμφάνισή του, ως ο χρυσαυγίτης μάρτυρας υπεράσπισης. 

Το σκηνοθετικό τέμπο του Φατίχ Ακίν, δίνει ώριμη και αριστοτεχνική ζωή στο καλογραμμένο σενάριο (που συνυπογράφει μαζί με τον Χαρκ Μπομ, συνεργάτη του και στο "Βερολίνο, Αντίο"), συνεπικουρούμενος από το μοντάζ του μόνιμου συνεργάτη του Άντριου Μπερντ και τη μουσική του Τζος Χόμη. Όλα, όμως, επιστρέφουν στην Νταϊάν Κρούγκερ, ενδεχομένως στον καλύτερο μέχρι στιγμής ρόλο της καριέρας της. Μια συγκλονισμένη και θρυμματισμένη γυναίκα, που από το πουθενά -όπως είναι και ο πρωτότυπος τίτλος- γίνεται ένα με τα ερείπια του βομβαρδισμένου γραφείου, και αναζητά τον δρόμο για τη λύτρωση, σε ένα ώριμο και ενήλικο δράμα που κορυφώνεται σε ταινία αγωνίας. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)