Mary Shelley (2017)


Ελληνικός τίτλος: Μαίρη Σέλλεϋ

Δραματική ταινία των HanWay/BFI, σε σκηνοθεσία Χαϊφά Αλ-Μανσούρ, με τους Ελλ Φάνινγκ, Ντάγκλας Μπουθ, Τομ Στέριτζ, Μπελ Πάουλυ, Στήβεν Ντιλέην, Μπεν Χάρντυ.

Η Μαίρη Γκόντγουιν, κόρη της πρωτοπόρου φεμινίστριας συγγραφέως Μάιρη Γούλστονκραφτ και του πολιτικού στοχαστή Γουίλλιαμ Γκόντγουιν, μεγαλώνει στο βιβλιοπωλείο του πατέρα της, μαζί με την αδελφή της από τον δεύτερο γάμο του. Χαμένη μέσα στα βιβλία που αγαπά περισσότερο, τα γοτθικά μυθιστορήματα μυστηρίου, η Μαίρη μπλέκει συχνά σε μπελάδες, οι οποίοι οδηγούν τον πατέρα της να τη στείλει στην έπαυλη ενός φίλου στη Σκωτία. Εκεί γνωρίζεται με τον Πέρσυ Μπύσσε Σέλλεϋ, έναν αντικομφορμιστή ποιητή με τον οποίο και ερωτεύονται. Η από εκεί και πέρα κοινή τους πορεία ως εραστές και αργότερα ως αντρόγυνο δοκιμάζει τους κοινωνικούς και οικογενειακούς δεσμούς, ενώ το αλλοπρόσαλλο και επικίνδυνα τυχοδιωκτικό του χαρακτήρα του Σέλλεϋ θα οδηγήσουν σε μια ζωή γεμάτη σκαμπανεβάσματα, πίκρα, απώλεια αλλά και έμπνευση. Νέα όταν ήταν ακόμα, η Μαίρη διυλίζει τη ζωή της και τις εμπειρίες της μέσω αυτού που αγαπούσε περισσότερο, των γοτθικών ιστοριών μυστηρίου, με αποτέλεσμα ο συνδυασμός αυτών να δώσει ζωή στον Φράνκενστάιν.

Η πρώτη αγγλόφωνη ταινία της εκ Σαουδικής Αραβίας σκηνοθέτιδος του "Απαγορευμένου Ποδήλατου", αντιμετωπίζει με μια τρυφερή και όσο το δυνατόν ρεαλιστική ματιά τη ζωή της συγγραφέως του Φράνκενστάιν, η οποία δεν είναι και τόσο γνωστή, κι ας έχει όλα τα στοιχεία εκείνα που αποζητούν απεγνωσμένα την κινηματογραφική της μεταφορά. Ίντριγκες, κοινωνικά σκάνδαλα, ένας γοητευτικός μα αλλοπρόσαλλος άντρας έτοιμος για τα καλύτερα μα και για τα χειρότερα και όλος αυτός ο δημιουργικός αναβρασμός στις επιστήμες και τις τέχνες του 19ου αιώνα, θέτουν έναν πολύ ενδιαφέροντα καμβά, ιδανικό για βιογραφική ταινία εποχής. Το σενάριο αντιμετωπίζει την εξέλιξη ακαδημαϊκά μα με προσοχή, δίνοντας περισσότερη έμφαση στη σχέση της Μαίρης με τον Πέρσυ που κι αυτή με τη σειρά της δίνει τον σκηνοθετικό τόνο στην αφήγηση. Κλασσικότροπης προσέγγισης ταινία, με αξιοπρεπείς ερμηνείες και φροντισμένη παραγωγή, που για κάποιον αδιευκρίνιστο λόγο βιάζεται ξαφνικά να τελειώσει. Η τελική σκηνή στο βιβλιοπωλείο μοιάζει τόσο γρήγορα γυρισμένη και δουλεμένη που είτε ξαναγύρισαν το φινάλε οπότε το ξεπέταξαν, είτε άλλη αιτία δεν μπορώ να βρω. 

Για περισσότερες κριτικές ταινιών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Το αγοροκόριτσο (1959) (Α/Μ)