Ο Γολγοθάς μιας αθώας (1961) (A/M)


Δραματική ταινία σε σκηνοθεσία Κώστα Στράντζαλη, με τους  Γκέλυ Μαυροπούλου, Γιώργο Καμπανέλλη, Άγγελο Μαυρόπουλο, Ρούλα Χρυσοπούλου, Μαλαίνα Ανουσάκη.

Η Μαρίνα, κουρασμένη από την αδικία που αντιμετωπίζει λόγω της τσιγγάνικης καταγωγής της, φεύγει από το τσαντίρι για να διεκδικήσει μια άλλη, καλύτερη ζωή. Η τύχη τής χαμογελά στο νέο της ξεκίνημα, αφού όχι μόνο μια κοπέλα που γνωρίζει αναδεικνύεται σε εξαιρετική φίλη που τη φροντίζει και της βρίσκει δουλειά, αλλά γνωρίζει και τον Πέτρο, έναν νεαρό άντρα που την ερωτεύεται τρελά και θέλει να την παντρευτεί. Τα προβλήματα ξεκινούν όταν ο πατέρας του Πέτρου, ένας πλούσιος επιχειρηματίας που δεν καλοβλέπει τη σχέση του γιου του μια μια φτωχή υπάλληλο, μαθαίνει για την τσιγγάνικη καταγωγή της.

Έχεις κάθε καλή διάθεση να την παρακολουθήσεις και να υποστείς καλοπροαίρετα όλες τις συμβάσεις και τις υπερβολές των μελό της εποχής, αλλά η ταινία δεν σε αφήνει να αγιάσεις. Είναι όλα λάθος. Από τους διαλόγους που δεν έχουν ούτε μια γραμμή ρεαλισμού και μοιάζουν να βγήκαν από την πίσω πλευρά ημερολογίου με ποιηματάκια, μέχρι το σενάριο αυτό καθ' εαυτό που δεν έχει καμία λογική. Ας πούμε η Μαλαίνα Ανουσάκη, μητέρα της Μαρίνας, βρίσκει με τρομακτική ευκολία το σπίτι που μένει η κόρη της στην Αθήνα, χωρίς να έχει προηγηθεί καμία άλλη επικοινωνία μεταξύ τους, και στη συνέχεια -εξ ίσου εύκολα- βρίσκει και το σπίτι του πατέρα του Πέτρου, επίσης χωρίς να έχει καμία άλλη πληροφορία. Ο δε πατέρας αποφασίζει να μεγαλώσει το βρέφος που κάποιος τού άφησε στην πόρτα, αλλά ούτε που του περνάει από το μυαλό ότι είναι του γιου του, κι ας ήξερε ότι είχε αφήσει έγκυο τη Μαρίνα. Να μην συζητήσουμε για ρακόρ και άξονες όπως να μην συζητήσουμε για τους δύο μονολόγους (ένας της Ανουσάκη και ένας της Μαυροπούλου) που είναι και λες και βγήκαν από την Επίδαυρο, άνευ λόγου και αιτίας και ουσίας. 

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Το αρχείο των ελληνικών ταινιών του Cinemano (μέχρι και τη δεκαετία του '70) βρίσκεται εδώ. Τις πιο ανεξάρτητες και όσες γυρίστηκαν από τα χρόνια του '80 και μετά, θα τις βρείτε εδώ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Το αγοροκόριτσο (1959) (Α/Μ)