Quo vadis (1951)







Ελληνικός τίτλος: Κβο βάντις

Βιβλικό δράμα της MGM σε σκηνοθεσία Μέρβυν ΛεΡόυ, με τους Ρόμπερτ Τέυλορ, Ντέμπορα Κερ, Λήο Τζεν, Πήτερ Ουστίνωφ, Πατρίσια Λάφαν. 

Επιστρέφοντας στη Ρώμη μετά από απουσία τριών ετών στα πεδία των μαχών, ο διοικητής Μάρκος Βινίκιος ερωτεύεται τη Λυγία, θετή κόρη ενός παλαίμαχου ρωμαίου στρατηγού. Μόνο που η Λυγία έχει ήδη ασπαστεί τον Χριστιανισμό και παρ' ότι εξίσου ερωτευμένη μαζί του, την απομακρύνουν η κοσμοθεωρία του και η στάση του απέναντι στην πίστη της. Την ίδια στιγμή, η Ρώμη υποφέρει υπό την ηγεσία του παράφρονα αυτοκράτορα Νέρωνα, ο οποίος σε στιγμή ανείπωτης τρέλας την καίει συθέμελα ώστε να θεμελιώσει τη νέα πόλη που θα φέρει το όνομά του.

Επικό Χόλυγουντ, γυρισμένο όμως στα στούντιο της Cinecittà, το Κβο Βάντις είναι ένα μεγαλειώδες και άκρως εντυπωσιακό κινηματογραφικό θέαμα, που συνδυάζει άριστα το κεντρικό love story της ιστορίας μεταξύ του γοητευτικού Ρόμπερτ Τέυλορ και της πανέμορφης Ντέμπορα Κερ, με ιστορικά στοιχεία και βιβλικές αναφορές. Το σενάριο αποδίδει όσο πιο πιστά μπορεί την ιστορία του βιβλίου από όπου προέρχεται, μπολιάζοντάς την με όλα τα θαυμαστά στοιχεία της υπερ-παραγωγής αλλά και τολμώντας να παρουσιάσει γλαφυρές σκηνές βίας -τουλάχιστον για τα δεδομένα της εποχής- που μοιάζουν να σόκαραν ή και να δίχασαν ορισμένους κριτικούς. Τεράστια εισπρακτική επιτυχία στην Α' Προβολή της (λέγεται πως τα κέρδη της έσωσαν σχεδόν την MGM από τη χρεωκοπία), η ταινία έζησε άπειρες επανεκδόσεις καθώς υπήρξε διαχρονική επιλογή των κινηματογράφων όλου του κόσμου για την πασχαλινή περίοδο. Ερμηνευτικά σαφέστατα ξεχωρίζει ο Πήτερ Ουστίνωφ στον ρόλο του Νέρωνα που τον αποδίδει με χάρη που συνδυάζει την ειρωνεία και την απειλή, με μια πολύ σύγχρονη ματιά που απέχει από τις ερμηνευτικές συμβάσεις της περιόδου. Εμφανώς μα και απόλυτα δικαιολογημένα μεγαλόστομο όταν το θέμα έρχεται στον Χριστιανισμό και τη Σταύρωση, έχει τις ακριβείς "μεταφυσικές" δόσεις που απαιτούν οι βιβλικές του καταβολές, αλλά μόνο στην κατάλληλη ποσότητα ώστε να μην επισκιασθούν τα άλλα στοιχεία του φιλμ. Ο Μίκλος Ρόζα υπογράφει τη μουσική με μελωδίες και φανφάρες που τονίζουν τα τεκταινόμενα επί της οθόνης σε εκτυφλωτικό τεχνικολόρ, χωρίς όμως οι νότες να καπελώνουν την εικόνα. Τεράστια παραγωγή από άποψη όγκου, σκηνικών και κομπάρσων με εξαιρετικές τις σκηνές στην αρένα, σε αυτήν την αιματοβαμμένη παράσταση τρόμου που κράτησε τρεις ημέρες. Ο Σέρτζιο Λεόνε ήταν βοηθός σκηνοθέτη στις σκηνές πλήθους, στο οποίο συμμετέχουν -άγνωστοι τότε- η Σοφία Λώρεν και ο Μπαντ Σένσερ. Το Κβο Βάντις ήταν υποψήφιο για 8 Όσκαρ, αλλά δεν ευτύχησε να κερδίσει κανένα.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Το αγοροκόριτσο (1959) (Α/Μ)