Sandome no satsujin (2017)


Ελληνικός τίτλος: Το τρίτο έγκλημα

Δραματική ταινία σε σκηνοθεσία Χιροκάζου Κόρε-Έντα, με τους Μασαχάρου Φουκουγιάμα, Κότζι Γιακούσο, Σινοσούκε Μιτσουσίμα, Μικάκο Ιτσικάβα, Ιζούμι Ματσουόκα. 

Ο συνήγορος υπεράσπισης Σιγκεμόρι καλείται να βοηθήσει τους συναδέλφους του σε μια υπόθεση δολοφονίας. Ο πελάτης τους, ο Μισούμι, που βρίσκεται ήδη στη φυλακή, κατηγορείται για τη δολοφονία του πρώην αφεντικού του, από τον οποίο φέρεται πως έκλεψε το πορτοφόλι για να αποπληρώσει χρέη του στον τζόγο. Με τον ίδιο τον Μισούμι να έχει ομολογήσει το έγκλημα, ο Σιγκεμόρι προσπαθεί να μετατρέψει την ποινή από θανατική σε ισόβια, την ίδια στιγμή που ο ίδιος ο κατηγορούμενος αλλάζει διαρκώς την κατάθεσή του, με κάθε νέο στοιχείο που έρχεται στην επιφάνεια. 

Ατμοσφαιρικό, δικηγορικό δράμα ερμηνειών και ανατροπών, το Τρίτο Έγκλημα είναι μια ταινία που σε κερδίζει από τς πρώτες κιόλας εικόνες του φόνου στην αρχή, για να σε βυθίσει στη συνέχεια στο χαμηλότονο και συγκινησιακό σύμπαν της. Καθώς θίγει θέματα ηθικής, ενόσω αμφισβητεί διαρκώς την αλήθεια, ζητά από τον θεατή (και το καταφέρνει) να παραμείνει προσηλωμένος στην ιστορία και ταυτόχρονα να απολαμβάνει τις ερμηνείες των δύο βασικών πρωταγωνιστών που, χωρίς να γίνονται ποτέ κραυγαλέες, μεταφέρουν στην οθόνη έναν απίστευτο πλούτο συναισθημάτων, με αποχρώσες λεπτομέρειες στον λόγο, το βλέμμα και την έκφραση. Σημαντική θέση στην ατμόσφαιρα και την αφήγηση της ταινίας κατέχουν οι εξαιρετικές μελωδίες του Λουντοβίκο Εϊνάουντι αλλά και η φωτογραφία του Μικίγια Τακιμότο, που προσφέρει εικόνες υψηλής αισθητικής που παίζουν με τον ρεαλισμό των γεγονότων, αμφισβητώντας την πραγματικότητα, όπως και το σενάριο αμφισβητεί την αλήθεια. 

Με την έκβαση της δίκης να κρίνεται από τους ενόρκους, η κάπως μετέωρη έκβαση της ιστορίας, καθιστά και εμάς μέσα στην αίθουσα ενόρκους, που καλούμαστε να εντοπίσουμε την αλήθεια και να κρίνουμε τους πρωταγωνιστές. Κανείς δεν δείχνει να είναι απολύτως αθώος, αλλά και κανείς απολύτως ένοχος, την ίδια στιγμή που διακυβεύονται θέματα τιμής, πατρικής αγάπης, συμφέροντος και συνείδησης. Υπό αυτήν την έννοια, το σενάριο δείχνει να αφήνει κενά και η αλήθεια δεν φαντάζει ποτέ ξεκάθαρη. Πότε, όμως, ένα γεγονός έχει μία και μόνο όψη; Ο συνήγορος αποζητά την πραγματικότητα στα δικά του βιώματα, πολεμώντας μια γενικευμένη, κυνική αντίληψη περί αλήθειας και καθήκοντος, ενώ ο Μισούμι άγεται και φέρεται από τις αποκαλύψεις, αλλάζοντας διαρκώς στάση, φαινομενικά περιπαίζοντας τους δικηγόρους, λες και τους ζητά να ανακαλύψουν μόνοι τους τι ακριβώς έχει συμβεί. Το Τρίτο Έγκλημα είναι μια ιστορία φόνου, αλλά και η ιστορία δύο ανθρώπων που μέσα από τα γεγονότα έρχονται όλο και πιο κοντά, ανακαλύπτοντας περισσότερα κοινά σημεία από όσα θα μπορούσε κανείς να φανταστεί. Είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος, που αναζητούν κατ' ουσία το ίδιο πράγμα από διαφορετική σκοπιά. Δύο φαινομενικά άσχετοι μεταξύ τους άντρες, πατέρες και οι δυο, με κοινές προσλαμβάνουσες και σημεία αναφοράς, που στο τέλος αυτού του ταξιδιού γίνονται σχεδόν ένα, μέσα από ένα εξαιρετικό πλάνο διπλοτυπίας των δύο προσώπων επάνω στο διαχωριστικό τζάμι του επισκεπτηρίου, όταν δύσκολα μπορείς να διακρίνεις ποιος βρίσκεται σε ποια πλευρά. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Fourmi (2019)

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Το αγοροκόριτσο (1959) (Α/Μ)