Έγκλημα στο Καβούρι (1974)



Θρίλερ της Καραγιάννης-Καρατζόπουλος σε σκηνοθεσία Κώστα Καραγιάννη, με τους Λάκη Κομνηνό, Ντόροθυ Μουρ, Δημήτρη Μπισλάνη, Λέσλι Μπάουμαν, Γιώργο Μπάρτη, Κώστα Πασαλή, Βαγγέλη Σειληνό.

Στα μάτια όλων, η Ελένη, μοναδική κληρονόμος μιας μεγάλης οικογένειας εφοπλιστών, και ο καπετάνιος σύζυγός της ο Δημήτρης, είναι ένα λαμπερό, πανέμορφο ζευγάρι που όλοι ζηλεύουν τη ζωή τους, τον έρωτά τους και την ευτυχία τους. Στην πραγματικότητα όμως η κατάσταση είναι εντελώς διαφορετική με τον καπετάνιο να κρατά το πηδάλιο μιας παράλληλης σχέσης και να προσπαθεί να εξοντώσει τη γυναίκα του ώστε να ζήσει ελεύθερος με τα λεφτά της και την ερωμένη του. Μαζί με έναν παλιό γνωστό του σκηνοθετούν τη δολοφονία της Ελένης, εκμεταλλευόμενοι την ανησυχία που είχε προκαλέσει την εποχή αυτή η δράση ενός δράκου που σκότωνε γυναίκες. Μόνο που ο Μάικ, ο φιλαράκος του Δημήτρη, έχει κι αυτός τη δική του μυστική ατζέντα.

Βρισκόμαστε στα μέσα των '70s, η Χούντα έχει πέσει, οι γυμνόστηθες γυναίκες είναι must στο σινεμά, και αυτό το υπο-είδος του σέξυ θρίλερ/ερωτικού δράματος είναι πολύ διαδεδομένο στα στούντιο της Ευρώπης που τα γυρίζουν με το κιλό και με διεθνές (sic) καστ και τα προωθούν μεταγλωττισμένα στους κινηματογράφους και των άλλων χωρών. Ιταλία, Γαλλία αλλά και Γερμανία υπήρξαν οι μεγάλοι παραγωγοί αυτών των ταινιών με την Ελλάδα να προσπαθεί να μπει και αυτή στο παιχνίδι. Τέτοια περίπτωση είναι και το "Έγκλημα στο Καβούρι", που υπήρξε πρώτη μούρη όχι μόνο στο Καβούρι αλλά και στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, με διεθνή τίτλο "The rape killer" αν και στη συνέχεια επανακυκλοφορούσε και με άλλους (He murdered his wife). Τώρα, ως τέτοιου είδους ταινία, εάν την έβλεπες ως εισαγόμενη, μπορεί και να μην σε ενοχλούσε τόσο. Ως δικιά μας, όμως, με τους διαλόγους κακοφορεμένους στα Ελληνικά, με τον Βαγγέλη Σειληνό μανιασμένο βιαστή γυναικών, τη σκηνοθεσία να αντιγράφει ανεπιτυχώς τα αστυνομικά της εποχής, τις ερωτικές σκηνές καθόλου ερωτικές και τους διαλόγους μεταξύ των πλουσίων να είναι ό,τι ακριβώς οι πλούσιοι δεν λένε ποτέ μεταξύ τους, η ταινία μόνο χαμόγελα προκαλεί. Η ιστορία παρ' όλα αυτά έχει την ίντριγκά της, αλλά είναι τόσο απλοϊκά δοσμένη που χάνεται και αυτή στην ασημαντότητα του όλου. Οπότε, μας μένει ο Λάκης Κομνηνός, ένας από τους ομορφότερους άντρες που πέρασαν από το ελληνικό σινεμά, δυστυχώς όμως σε λάθος εποχή (λόγω ηλικίας) και η Ντόροθυ Μουρ, διάσημη χορεύτρια και παρτεναίρ του Γιώργου Δαρζέντα σε μία από τις δύο εμφανίσεις της ως ηθοποιός (η άλλη ήταν πάλι με τον Λάκη Κομνηνό, στο "Τανγκό 2001").

Για περισσότερες κριτικές ταινιών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Το αρχείο των ελληνικών ταινιών του Cinemano (μέχρι και τη δεκαετία του '70) βρίσκεται εδώ. Τις πιο ανεξάρτητες και όσες γυρίστηκαν από τα χρόνια του '80 και μετά, θα τις βρείτε εδώ.

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Fourmi (2019)

Ο Θόδωρος και το δίκανο (1962) (Α/Μ)