On the basis of sex (2018)


Ελληνικός τίτλος: Η αρχή της ισότητας

Βιογραφική ταινία σε σκηνοθεσία Μίμι Λέντερ, με τους Φελίσιτυ Τζόουνς, Άρμι Χάμμερ, Τζάστιν Θερού, Κάθυ Μπέητς, Σαμ Γουώτερστον.

Η ιστορία της Ρουθ Μπέηντερ Γκίνσμπουργκ, της γυναίκας που αγωνίστηκε ίσως όσο καμιά άλλη για τα ίσα δικαιώματα των δύο φύλων στις ΗΠΑ, παρουσιάζεται σε αυτό το ενδιαφέρον βιογραφικό δράμα. Μέσα από διαρκή εμπόδια αλλά αποφασισμένη να μην ηττηθεί από κανένα κατεστημένο, η Ρουθ αναλαμβάνει μια επαναστατική φορολογική υπόθεση μαζί με τον σύζυγό της, επίσης δικηγόρο Μάρτιν, ελπίζοντας να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο τα δικαστήρια αντιμετωπίζουν τις σεξουαλικές διακρίσεις.

Αγιογραφία -ως ώφειλε δηλαδή- με σενάριο γραμμένο από τον εγγονό τής Γκίνσμπουργκ, Ντάνιελ Στίπελμαν, ακαδημαϊκής προσέγγισης αλλά πολύ χρήσιμη στις ημέρες μας, όταν τα πάντα αμφισβητούνται και τα μιμίδια θεωρούνται πράξη πολιτικού ακτιβισμού. Μέσα σε ένα θολό κλίμα στην πολιτική και την κοινωνία, καλογυρισμένες ταινίες για προσωπικότητες όπως η σπουδαία αυτή γυναίκα μπορούν να είναι μόνο καλοδεχούμενες, πολλώ δε μάλλον όταν έχουν στη διάθεσή τους μια φροντισμένη παραγωγή και ένα καλοσκηνοθετημένο επιτελείο ηθοποιών. Με τη γραμμική της αφήγηση και τη διαδρομή της μέσα στον χρόνο, σίγουρα η ταινία δεν κατορθώνει να αναδειχτεί σε κάτι καλλιτεχνικά αυτόνομο και σπουδαίο, όμως εφόσον δεν ήταν αυτός ο σκοπός της, ουδείς μπορεί να την κατηγορήσει για κάτι που η ίδια δεν θέλησε να είναι. Στην προκειμένη περίπτωση, σενάριο και σκηνοθεσία δεν αναζητούν το περίπλοκο δράμα χαρακτήρων μα την ευκαιρία να μιλήσουν με κινηματογραφική σοβαρότητα, καλές ερμηνείες και φροντίδα στην παραγωγή για έναν άνθρωπο που το έργο του υπερέβη τον ίδιο του τον εαυτό και μια γυναίκα που πλέον αποτελεί σύμβολο στη χώρα της και διεθνώς. Συμπαθέστατη και ορμητική η Φελίσιτυ Χόφμαν, κρύβει πίσω από το πάντοτε ευγενικό της χαμόγελο το τσαγανό της αποφασισμένης αγωνίστριας, με τον Άρμι Χάμμερ αποτελεσματικό συμπαραστάτη, να ερμηνεύει τον άντρα που φοβόταν μήπως κρυφτεί από τη σκιά της. Φωτογραφία (Μάικλ Γκρέηντυ), μουσική (Μίκαελ Ντάνα) και μοντάζ (Μικέλε Τεζόρο) εκεί ακριβώς που πρέπει να είναι, ώστε να αναδεικνύουν, χωρίς να καπελώνουν, την ηρωίδα. 

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Αν αγαπάτε τις δραματικές ταινίες, θα βρείτε το αρχείο κειμένων του Cinemano, εδώ.

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)