Diaboliquement vôtre (1967)



Ελληνικός τίτλος: Μέχρις εσχάτων
Εναλλακτικοί τίτλοι: Ριψοκίνδυνος, Φλογερός και Ακαταμάχητος, Σκληρός και ακατανίκητος, Μανία καταδίωξης

Θρίλερ σε σκηνοθεσία Ζυλιέν Ντυβιβιέ, με τους Αλαίν Ντελόν, Σέντα Μπέργκερ, Πήτερ Μόσμπάχερ, Σέρτζιο Φαντόνι.

Ένας άντρας ξυπνά μετά από κώμα στο νοσοκομείο, όπου μαθαίνει πως είχε ένα φριχτό αυτοκινητιστικό ατύχημα, από το οποίο τόσο εκείνος όσο και η γυναίκα του σώθηκαν ως εκ θαύματος. Επιστρέφοντας στην πολυτελή του έπαυλη, και υποφέροντας ακόμα από αμνησία, προσπαθεί να συγκεντρώσει τα κομμάτια της ζωής του, μέσα από τις αφηγήσεις της συζύγου του και του κολλητού του φίλου που είναι και ο γιατρός που τον παρακολουθεί. Το θέμα είναι πως όσο κι αν προσπαθεί δεν μπορεί να θυμηθεί τίποτα από όσα του λένε, ενώ όταν το μυαλό του αρχίζει σιγά-σιγά να ξεθολώνει, οι μνήμες που έχει είναι ενός άλλου άντρα από αυτόν που του περιγράφουν.

Ο πολύ καλός σκηνοθέτης Ζυλιέν Ντυβιβιέ μεταφέρει στον κινηματογράφο το μυθιστόρημα "Μανία καταδίωξης" του γάλλου συγγραφέα Λουί Τομά, έχοντας για μπροστάρη τον Αλαίν Ντελόν στις μεγάλες του δόξες και στις μεγάλες του ομορφιές, παρέα με ένα διεθνές καστ, στα πρότυπα της εποχής, που εξυπηρετούσε τις ανάγκες και της συμπαραγωγής που ήταν γαλλική, γερμανική και ταλική. Κλειστοφοβικό, μυστηριώδες, γρήγορο και αγωνιώδες, παρά τις κάποιες αφέλειες, το φιλμ κινείται διαρκώς στα όρια της αλήθειας και του ψεύδους, μην αφήνοντας ποτέ τον θεατή να βγάλει τα σωστά συμπεράσματα, πέραν της προφανούς αίσθησης πως κάτι σίγουρα δεν πηγαίνει καλά εδώ. Ενδεχομένως το σενάριο να έπρεπε να σκιαγραφήσει τον ρόλο του Αλαίν Ντελόν με λιγότερη επιπολαιότητα, ώστε να αποφευχθούν κάποιες αμήχανες σκηνές που μοιάζουν με παρωδία, όμως οφείλουμε να λάβουμε υπ' όψιν και το κάπως πιο ανάλαφρο στυλ που τα τέλη των '60s είχαν επιβάλλει στο σινεμά διεθνώς. Όπως και νά 'χει, το "Μέχρις εσχάτων" παρακολουθείται ευχάριστα ακόμα και σήμερα, πρωτίστως χάρη στον Ντελόν αλλά και στον φρενήρη ρυθμό της αφήγησης που είναι γεμάτος από ανατροπές και αγωνία. 

Ο Ζυλιέν Ντυβιβιέ, ένας σκηνοθέτης που αγνοήθηκε από τις παρέες των "θεωρητικών", και ο οποίος σήμερα αναγνωρίζεται ως ένας εκ των σπουδαίων πέντε του γαλλικού σινεμά, πέθανε δύο μήνες νωρίτερα από την πρεμιέρα της ταινίας στους κινηματογράφους. 

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, θεατρικών παραστάσεων, τηλεοπτικών σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)