Can you ever forgive me? (2018)


Ελληνικός τίτλος: Θα μπορούσες ποτέ να με συγχωρέσεις;

Δραματική κομεντί της Fox Searchlight, σε σκηνοθεσία Μαριέλ Χέλλερ, με τους Μελίσα ΜακΚάρθυ, Ρίτσαρντ Ε. Γκραντ, Ντόλλυ Γουέλς, Τζέην Κέρτιν.

Η συγγραφέας Λη Ίζραελ περνά δύσκολες μέρες. Μετά την επιτυχία της στα χρόνια του '70 με βιογραφίες διασημοτήτων, σήμερα δυσκολεύεται όχι μόνο να γράψει -και πολύ να περισσότερο να εκδώσει- το νέο της βιβλίο, αλλά ακόμα και να πληρώσει το νοίκι της. Δύστροπος άνθρωπος και μοναχικός, δεν της είναι εύκολο να γίνει αρεστή ή δημοφιλής, οπότε αρχίζει να πουλά τα βιβλία της για να μαζέψει λεφτά για τα νοίκια που χρωστάει. Όταν, όμως, συνειδητοποιεί πόσο κοστολογούνται οι προσωπικές επιστολές διασήμων στα παλαιοπωλεία, αποφασίζει πως κάτι τέτοιο θα αποτελούσε την ιδανική οικονομική λύση για την κατάστασή της. Κι αφού η ίδια δεν έχει στην κατοχή της τέτοιες επιστολές, αποφασίζει να τις γράψει μόνη της. 

Μια αληθινή ιστορία για μία από τις μεγαλύτερες απάτες της περασμένης δεκαετίας, μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη δεξιότεχνα, βασισμένη μάλιστα στα απομνημονεύματα της ίδιας της συγγραφέως. Κι αν η υπόθεση σας φαντάζει "λίγη" για να σας ξεσηκώσει και να πάτε στο σινεμά, τότε να σας πως πως ακόμα κι αν δεν δεν σας καίγεται καρφί για το στόρυ, θα πρέπει να τη δείτε για να απολαύσετε δύο από τις καλύτερες ερμηνείες της χρονιάς, αμφότερες υποψήφιες για Όσκαρ, στις κατηγορίες Α' Γυναικείου και Β' Αντρικού.

Η Μελίσα ΜακΚάρθυ, αγνώριστη σε κάθε εκφραστικό της μέσο, δίνει ένα διακριτικό ρεσιτάλ ερμηνείας, στον ρόλο αυτής της μοναχικής, απεγνωσμένης και σκληρόπετσης γυναίκας, που όχι μόνο πρέπει να βρει τρόπο να βγάλει λεφτά, αλλά ταυτόχρονα οφείλει να αποδείξει στον ίδιο της τον εαυτό πως δεν ξόφλησε συγγραφικά. Είναι τόσο συναρπαστικός ο τρόπος που παίζει τη Λη Ίζραελ, μέσα κι έξω, και τόσο συγκλονιστική η έκφρασή της όταν βλέπει το ύφος των αγοραστών που θεωρούν με τη μία πως οι πλαστές επιστολές που τους πουλάει είναι αυθεντικές επειδή "αναγνωρίζουν το πνεύμα του συγγραφέα" τους! Νικώντας τη μάχη για την επιβίωσή της και ταυτόχρονα παίρνοντας εκδίκηση από όσους τη θεωρούσαν ατάλαντη, η Ίζραελ αποδεικνύεται μία σπουδαία συγγραφέας, ακόμα κι όταν υπογράφει πλαστά κείμενα άλλων. Έχει βαρύ τίμημα, όμως, όλο αυτό, καθώς με κάθε επιστολή που γράφει και πουλάει, απομονώνεται όλο και περισσότερο από την καθημερινότητά της, ενώ εξαπατά και ανθρώπους που δείχνουν πως τη νοιάζονται, κι αυτό είναι που τη βυθίζει ακόμη περισσότερο στο σκοτάδι μέσα της.

Απέναντί της, στέκει μέσα στην τρελή χαρά ο Τζακ Χοκ, μεσήλικας δανδής και περιφερόμενος απένταρος αριστοκράτης, ο οποίος μην έχοντας ούτε ο ίδιος πού την κεφαλή κλίνη, τη βοηθά στην απάτη, την ίδια στιγμή που εκμεταλλεύεται και για ίδιο συμφέρον την ευκαιρία που του παρουσιάζεται. Κορυφαία εμφάνιση του βρετανικής καταγωγής ηθοποιού, με λεπτές αποχρώσεις και ιδιαίτερα ξεσπάσματα, την ίδια στιγμή που συγκρατεί διαρκώς την ουσία του ρόλου στο βλέμμα και στο μόνιμο μειδίαμά του που κάποιες φορές μοιάζει με έκφραση πόνου.

Με το λεπτό της χιούμορ και αυτές τις δύο κορυφαίες ερμηνείες, η ταινία όχι μόνο κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον (χάρη και στο στρωτά κινηματογραφικό σενάριο των Νικόλ Χόλοφσένερ και Τζεφ Γουίτυ), αλλά προσφέρει δόσεις αγωνίας και συγκίνησης, μέσα σε ένα περίτεχνα φωτισμένο περιβάλλον που θυμίζει μόνιμα τα χρώματα της δύσης.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Το αγοροκόριτσο (1959) (Α/Μ)