Dernier amour (2019)


Ελληνικός τίτλος: Καζανόβα, η τελευταία αγάπη

Δραματική ταινία της Wild Bunch σε σκηνοθεσία Μπενουά Ζακό, με τους Βενσάν Λιντόν, Στέησυ Μάρτιν, Βαλέρια Γκολίνο, Τζούλια Ρόυ.

Ο διαβόητος Καζανόβα αναγκάζεται να εγκατασταθεί εξόριστος στο Λονδίνο, όπου τον υποδέχεται η εκεί "αυλή" των υπότροπων στις εφήμερες ηδονές για τους οποίους αποτελεί ίνδαλμα. Ο γερασμένος πλέον καρδιοκατακτητής, νιώθει άβολα σε αυτήν ξένη πόλη που θεωρεί πως είναι πρόστυχη ακόμα και για τα γούστα του, έως ότου η γνωριμία του με μια νεαρή πόρνη τού ξεσηκώνει τη ζωή. Μόνο που όπως αποδεικνύεται η Μαριάν ντε Σαρπιγιόν δεν είναι καθόλου εύκολο θύμα, αφού όχι μόνο αντικρούει με επιτυχία όλες τις "επιθέσεις" του, αλλά ταυτόχρονα τον κάνει να την ερωτευθεί βαθιά ίσως για πρώτη φορά στη ζωή του.

Παράξενο τραίνο είναι αυτό εδώ το τελευταίο πόνημα του Μπενουά Ζακό, ενός σκηνοθέτη πολυπράγμονα και ευαίσθητου μα και εξίσου άνισου. Έτσι λοιπόν, η "Τελευταία αγάπη" είναι βαθύτατα συγκινητική (χάρη πρωτίστως στην εξαιρετική ερμηνεία του Βενσάν Λιντόν που γίνεται σπαρακτικός) αλλά και αδικαιολόγητα εγκεφαλική στα σημεία, με αποτέλεσμα μια συνολική και αμφίδρομη αμηχανία στη σχέση της με τον θεατή. Με το εικαστικό της κομμάτι σε κορυφαία επίπεδα και ερμηνείες φροντισμένες και υπολογισμένες σε χαρτί μιλιμετρέ, η ταινία έχει να επιδείξει μοναδικές αρετές σε κλίμα, ύφος, ιστορική αναπαράσταση, με μια αξιοσημείωτη "χυδαιότητα" στον ρεαλισμό της, μακριά από τις ωραιοποιημένες και "πεντακάθαρες" εικόνες που το σινεμά μάς έχει συνηθίσει για τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Εδώ οι περούκες είναι αναμαλλιασμένες, τα νύχια βρώμικα, το μακιγιάζ ξεφτισμένο και όλη αυτή η επιφανειακή κομψότητα αφήνει μια οσμή σήψης. Είναι κρίμα λοιπόν που όλα αυτά μένουν έρμαια ενός σεναρίου που στέκει αποκομμένο από το πριν και το μετά και το οποίο υποβιβάζει την καθ' όλα αξιόλογη ταινία σε επεισόδιο τηλεοπτικής σειράς που βλέπεις μόνο του, είτε χωρίς να έχεις δει τα προηγούμενα είτε διψώντας για το επόμενο, το τελευταίο, καθώς το ξαφνικό κόψιμο του φινάλε αναδεικνύει την τραγικότητα αλλά δεν λυτρώνει κανέναν, ούτε επάνω στην οθόνη ούτε απέναντί της.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Αν αγαπάτε το γαλλόφωνο σινεμά, θα βρείτε κείμενα και κριτικές από το αρχείο του Cinemano, εδώΓια περισσότερες δραματικές ταινίες, κλικ εδώ.

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)