Uskyld (2012)


Ελληνικός τίτλος: Ό,τι έγινε ανήκει στο παρελθόν

Δραματική ταινία της 4 1/2 Film σε σκηνοθεσία Σάρα Γιόνσεν, με τους Μαρία Μπόνεβι, Κρίστοφερ Γιόνερ, Ντέηβιντ Ντένσικ, Μαρία Χαϊσκάνεν.

Δύο άντρες αλληλοσκοτώνονται μέσα στο δάσος, παρουσία μιας γυναίκας, η οποία εντοπίζεται αναίσθητη μετά από μέρες. Η αστυνομικός που αναλαμβάνει την υπόθεση μαθαίνει το παρελθόν των τριών αυτών ανθρώπων από τα εφηβικά τους χρόνια, όταν τα δύο αδέλφια ερωτεύτηκαν τότε το ίδιο κορίτσι. Το καταστροφικό τρίγωνο μεταξύ της Γιάννε, του Γουίλλιαμ και του Ρουντ ήταν μια προδεδικασμένη τραγωδία από την πρώτη τους συνάντηση. Σήμερα, χρόνια μετά, όταν ο Γουίλλιαμ επιστρέφει στην πόλη, η ιστορία μοιάζει να ξεκινά από την αρχή, σαν να μην πέρασε μια μέρα, καθώς φαίνεται πως η ζωή και των τριών ήταν σε παύση έως ότου ξανασυναντήθηκαν.

Άγνωστη στην Ελλάδα ταινία μιας επίσης άγνωστης σε εμάς σκηνοθέτιδας από τη Νορβηγία, η "Αθωότητα" όπως μεταφράζεται στα Ελληνικά ο πρωτότυπος τίτλος, είναι μια σκληρή και αδυσώπητη ταινία, ενδεχομένως άνιση στα σημεία, μα συναρπαστική στο σύνολό της. Γεμάτη συμβολισμούς (μολονότι όχι εξόφθαλμους και ούτε επιτηδευμένους), η ιστορία που μοιάζει με διεστραμμένη βιβλική παραβολή και ταυτόχρονα με παγανιστική τελετή της μάνας γης, αφηγείται αυτόν τον αδυσώπητο έρωτα που χαρακώνει τις ζωές των τριών ηρώων, μέσα από μια πορεία ετών, γεμάτη εντάσεις, λανθασμένες αποφάσεις, βία, εγκατάλειψη, θάνατο και πόνο. Αν υπάρχει κάτι σίγουρα αξιομνημόνευτο στο φιλμ αυτό είναι το σενάριο που η σκηνοθέτις Σάρα Γιόνσεν υπογράφει, καθώς αποτελεί υπόδειγμα ντεκουπάζ, μπλέκοντας δεξιότεχνα τις διαφορετικές χρονικές περιόδους σε ενιαία γραμμική αφήγηση, αποκαλύπτοντας σε κάθε σεκάνς και περισσότερες λεπτομέρειες. Εκεί που εμφανίζει αδυναμία είναι στο βάθος των χαρακτήρων, τους οποίους αρέσκεται να περιγράφει περισσότερο συμβολικούς παρά ως ολοκληρωμένες προσωπικότητες, αφήνοντας εν μέρει μετέωρες τις αποφάσεις και τις αντιδράσεις τους. Παρ' όλα αυτά, έχει δυνατές στιγμές, σκληρές για τα μάτια πολλών, έχει μια μαγική σχέση με τη φύση, χάρη στη φωτογραφία (Γιον Αντρέας Άντερσεν) και το καδράρισμα, ενώ το μοντάζ (Ζακλίνα Στόζεφσκα) και η μουσική (Φερνάντο Βελάσκεζ) πλάθουν ένα μυστικιστικό πλαίσιο που δίνει ορμή σε κάθε εικόνα και στιγμή.

Για περισσότερες κριτικές ταινιών, σειρών και παρουσιάσεις κινηματογραφικών αιθουσών, ακολουθήστε μας στο Facebook στη σελίδα Cinemano.

Αν αγαπάτε τις δραματικές ταινίες, θα βρείτε το αρχείο κειμένων του Cinemano, εδώ.



 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο - Ρουά ματ (2024)

Fourmi (2019)

Θέατρο - The Big Game (2024)

Θέατρο - Τζούλια (2024)

Θέατρο - Έρωτας-Κόκκινο Φιλί -Κεφάλαιο ΙΙΙ (2024)